Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Cateye Stealth 10 CC-GL10/50

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 aug 2013 23:29

JPAR schreef:@Zorroi. Even off topic, maar hoe bevalt de Cateye Stealth? Ik zit te kijken naar de 50 in combinatie met ANT+.
Ik open daarvor wel een nieuwe Topic Fiets computers. Ik heb dus de Cateye Stealth 10 welke zonder ANT+ is. Tevens moet ik de GPS ontvangst nog eens testen met meer bewolking en/of regen.
Vooralsnog is de GPS erg nauwkeurig. Over software e.d. kom ik later terug. Nog niet veel tijd gehad om dat uit te pluizen. Manual sucks :D
Formatting om via de Stealth 10 direct (AC/ initiele instelling vast te leggen is een drama maar gaat perfect via software. Wellicht doe ik iets fout.

Verder wil ik nog snelheid accuratie testen door mijn Garmin 705 met speed sensor tevens te bevestigen. Garmin pakt dan altijd de speed sensor ipv van GPS.

Cateye Stealth 10 was nu net in de aanbieding voor 83,95 bij Mantel.
JPAR schreef:Ben benieuwd, zie je topic wel verschijnen! :P Ik zag de 50 voor € 99,-
Laatst gewijzigd door Zorro op 12 nov 2013 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 aug 2013 09:14

Om even aan te sluiten bij het topic van Zorroi. Zijn er nog meer ervaringen met de Stealth 10 of 50?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 16 aug 2013 18:58

Niet echt boeiend aangezien ik meer bezig was met MTB techniek etc, (bochten, klimmen, afdalen) dan met tochten. Nu twee weken vrij en ga ik wat langere routes nemen en kijken hoe de Cateye Stealth 10 CC-GL10 zich houdt.

Zonet twee Racing Ralphs 29X2.25 erop gezet (2Bar voor en 2.2 Bar achter) en eens kijken hoe zich dat laat rijden op zandpaadjes etc. Volgende week waarschijnlijk naar Lage Vuursche en dan terug over de weg e.d. Mooie test voor de Cateye Stealth 10 CC-GL10.

Alleen nog even mijn Garmin 705 en speed sensor erop monteren om te checken hoe accuraat de Cateye Stealth 10 CC-GL10 is.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 aug 2013 19:02

zorroi schreef:Volgende week waarschijnlijk naar Lage Vuursche ....
Ben je dan niet een week te laat? ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

redmiller
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2012 13:09

redmiller 28 sep 2013 09:19

Ik ben ook van plan om een stealth te kopen. Hoe is jullie ervaring met batterijduur. Ik las echter dat de max ontladingstijd 10 uur is. Als ik dan 15u op de fiets zit heb ik pech?

Zie graag jullie ervaring :)
En de horizon fietst mee, elke dag...

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 28 sep 2013 09:28

net de prijs gezien van de stealth 10 en ik ben geschokt :o
Aangezien de rider 20 niet zo geweldig is met kabel en ik toch geen hartslag nodig heb op m`n winterfiets is de stealth10 de overweging waard voor die paar euro.

Echter vraag ik me af of de aansluiting degelijk is of ook beetje pruts?
misschien iemand een foto van de achterkant ?

En ik neem aan dat delen met strava e.d. allemaal geen probleem is?
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 28 sep 2013 18:31

peter1981 schreef:net de prijs gezien van de stealth 10 en ik ben geschokt :o
Aangezien de rider 20 niet zo geweldig is met kabel en ik toch geen hartslag nodig heb op m`n winterfiets is de stealth10 de overweging waard voor die paar euro.

Echter vraag ik me af of de aansluiting degelijk is of ook beetje pruts?
misschien iemand een foto van de achterkant ?

En ik neem aan dat delen met strava e.d. allemaal geen probleem is?
Cateye Stealth 10 CC-GL10 zie ik trouwens als aanbieding (volgens mij alleen dit weekend) voor 75,95 Euro

Voldoet zeer goed voor mij.

De handleiding vind ik zoals gezegd prut en verwarrend. Gewoon via de cradle aan je PC hangen en met Cat Eye Sync configureren. De handmatige initialisatie (Format) om naar fabrieksinstellingen te zetten en zoals beschreven in de handleiding is knudde.

Sync met Strava, Cateye Atlas en Training Peaks zit ingebakken in Cate Eye Sync maar je kunt natuurlijk ook gewoon exporteren naar .GPX, .FIT of CateyeSync Formaat.



Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 28 sep 2013 19:18

ja idd 76euro dit weekend nog en likt me een top deal daarbij moet ik voor m`n rider ook nog wel 5 tientjes kunnen vangen :)

Het laden en de aansluitin zien er degelijk uit
stuk beter dan de rider 20
even net wat twijfel ivm de ant+ maar rij nu ook relatief veel zonder hartslagband.

najah nachtje over slape want de deal is wel heel strak voor die paar euro
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 nov 2013 19:21

peter1981 schreef:Net m`n Cateye stealth 50 in ontvangst mogen nemen van DHL :)
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen
Laten we er maar 1 topic van maken aangezien het enige vershil tussen de Stealth 10 en Stealth 50 de ANT+ functionaliteit op de Stealth 50 is. Ik heb de topic titel aangepast.

Ik vind de USB Cradle wat hard vastzitten soms. Deze zal hetzelfde zijn bij de Stealth 50 neem ik aan? Wel solide.

Voor mijn gebruikt voldoet de GL10 (geen ANT+) prima. GPS is erg accuraat al gaat hij hier net voor het grote gebouw bij de start soms flink in de mist. Aangezien dat, als het gebeurd, het altijd hier is moet dat door interferentie/slechte sateliet ontvangst zijn ondanks het feit dat de GPS 'locked' is.
Op geen van mijn routes ergens rare sprongen gezien tenzij je natuurlijk door een tunnel rijdt. Ik laat per seconde loggen.
Maak ik even een zijwaartse sprong van 5-10 meter dan zie ik dat gewoon later terug.

Snelheid kan ik niet meer vergelijken met een normale fietscomputer aangezien ik de Garmin Edge 705 met snelheidssensor zo ongeveer verkocht toen ik de Stealth net aangeschaft had.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 nov 2013 19:32

Wou ik idd ook al voorstellen zorroi
Echter nog geen ervaring maar ik ga hem zo denk ik wel even uitpakken.
En ga uiteraard hier ook mijn bevindingen de komende tijd bijhouden

Mijn vergelijkingsmateriaal met GPS is in ieder geval tot nu toe Bryton rider 20 , Bryton rider 50 en vanaf maart zo ongeveer zal er de Edge 800 bijkomen die ligt al hier een tijdje maar wordt pas gebruikt op de zomerfiets en dat zal nog wel even duren
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 nov 2013 19:52

Net idd uitgepakt maar ben me nu al aan het bedenken hoelang het gaat duren voordat ik een Garmin edge500 ga bestellen :P
Najah postief bekijken het ding en niet negatief.

Wat me wel tegenvalt en ik wist het wel al een beetje is de bracket voor op de fiets.
Konden ze bij Cateye nu niet even wat anders verzinnen ?
Bij Bryton en Garmin hebben ze mooie draai houders die met mooie rubbertjes vastzitten.
Ik ben dus al uitgeschoten en flink met m`n vinger tegen de stuurpen aangekomen toen ik de Cateye eraf haalde :P

Najah als de houder het enige negatieve is van het ding dan ben ik blij , wel even wat afknippen want de uitstekende riempje is natuurlijk geen gezicht :roll:

De afmetingen van het ding zal ik ook even aan moeten gaan wennen
De Rider20 is toch een stukje kleiner


Afbeelding
Afbeelding
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 nov 2013 21:01

peter1981 schreef:
Wat me wel tegenvalt en ik wist het wel al een beetje is de bracket voor op de fiets.
Konden ze bij Cateye nu niet even wat anders verzinnen ?
Bij Bryton en Garmin hebben ze mooie draai houders die met mooie rubbertjes vastzitten.
Ik ben dus al uitgeschoten en flink met m`n vinger tegen de stuurpen aangekomen toen ik de Cateye eraf haalde :P

Najah als de houder het enige negatieve is van het ding dan ben ik blij , wel even wat afknippen want de uitstekende riempje is natuurlijk geen gezicht :roll:
Ik heb geen problemen met de 10GL van de stuurhouder af te halen hoor. Gewoon iets met beleid werken en de houder vasthouden met duim en wijsvinger van 1 hand en dan met de andere hand eraf klikken. Het zit in ieder geval goed vast.

Riempje heb ik dus niet afgeknipt. Wat boeit mij dat het 1,5cm uitsteekt?! Eraf is eraf.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie