Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Vercors

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 jul 2022 16:12

Damn. Veel schade?
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 01 jul 2022 16:37

Scheur van 12 cm in de band en deuk/scheur in bumper. Dan helpt een reparatiesetje met vloeistof niet echt 😢
Maar na 4 uur waren we weer onderweg 😃
Niet zijken maar reiden !

Roeland0172
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2022 12:20

Roeland0172 01 jul 2022 17:31


DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 aug 2022 20:47

@Roeland, kan helaas je linkjes niet zien, was wel benieuwd.

Tunnel de Mortier was vorig jaar helaas niet echt te doen, tenzij je een klimpartij over de rotsen wilt doen. (ik ben toen maar omgekeerd)
En ik heb even segment gekeken wie er dit jaar gereden hebben en foto's daarvan bekeken, weinig verandering.
Zou het niet aanraden iig, lullig als je onderuit gaat.
En met spd-sl schoenen zou ik het zeker niet proberen, die mag je daarna weggooien zegmaar.

Foto van vorig jaar :
Afbeelding

Afbeelding

Sinds dit jaar is de Tunnel des Ecouges trouwens voorzien van verlichting.
Soort van jammer, want had wel wat dat zwarte gat.

Afbeelding

Afbeelding

Roeland0172
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2022 12:20

Roeland0172 05 aug 2022 16:57

Ik ben net terug uit de Vercors. Mooie omgeving, ideaal fietsgebied. In het zuiden van Frankrijk was het erg warm, maar op de hoogvlaktes van de Vercors net te doen.
Omdat de vakantie voorbij was had ik net alle routes verwijderd om een beetje overzicht te houden, vandaar dat je ze nu niet meer kan zien. (Strava, als je meeleest: mapjes om al je routes in te organiseren!)
We zijn uiteindelijk niet naar de tunnel de Mortier geweest, naar aanleiding van jouw berichten vorig jaar en een aantal berichten op Franse sites dat de situatie niet verbeterd was.
Tunnel des Ecouges was wel een hoogtepuntje, kan me niet voorstellen hoe het zonder verlichting was!

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 aug 2022 17:16

Roeland0172 schreef: 05 aug 2022 16:57
Omdat de vakantie voorbij was had ik net alle routes verwijderd om een beetje overzicht te houden, vandaar dat je ze nu niet meer kan zien. (Strava, als je meeleest: mapjes om al je routes in te organiseren!)
Ik zag dat weg- en gravelroutes op aparte pagina's komen, misschien is zo een mapjesstructuur te maken?
Niet zijken maar reiden !

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 aug 2022 22:41

DDX schreef: 19 aug 2021 13:43 Voor volgend jaar nog even uit te zoeken/misschien dat iemand dat weet ;
er Schijnt vanuit Grenoble nog een oud trampad de Vercors in te lopen.
Kon er vorige week niet echt details van vinden, of het fietsbaar is met racefiets bijvoorbeeld.
Deze week gereden, maar echt heel geschikt voor racefiets is het niet.
Klimmend op meeste plekken nog wel te doen, paar keer voeten aan de grond.
En hopen dat je band nergens lek prikt.

Wel grappig maar zou hem niet snel nog een keer doen, was ook voorzichtig fietsen/stenen ontwijken en nergens echt gas geven.

Paar foto's bij mijn rit :

https://www.strava.com/activities/7603932858

Vooral dit soort stenen zou niet heel aangenaam om doorheen te fietsen :
Afbeelding

En toen ik dit tegenkwam de laatste 500 meter ofzo maar overgeslagen :
Afbeelding

Maar was wel leuk voor eenmalig dus met racefiets, paar leuke tunneltjes ook.
Helaas niet zoals de La Dolce Via in de Ardeche.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 13 aug 2022 19:56

Roeland0172 schreef: 05 aug 2022 16:57 Tunnel des Ecouges was wel een hoogtepuntje, kan me niet voorstellen hoe het zonder verlichting was!
Ik kan het je wel vertellen, in 2020 kwam ik terug van een etappe van de TdF die eindigde in Villard de Lans. Route terug uitgestippeld zonder goed te bestudern waar deze eigenlijk langs, door en onder kwam. Totaal onverwacht en dus ook onwetend :oops: de tunnel ingereden. Je kon echt na 20m letterlijk geen hand voor ogen zien. Licht had ik dus ook niet bij me. Enige mogelijkheid is afstappen en de fiets aan de wegzijde houden en je rechterhand langs de wand laten gaan.
Dat was voor mij een heel oncomfortabele ervaring, maar een die je niet snel vergeet.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 aug 2023 23:46

Dit topic maar weer even onder de aandacht brengen.
Afgelopen weken weer lekker gefietst in en rond de Vercors.

Dit jaar ook de gravelbike meegenomen dus ook paar spannende paadjes gedaan.
Vanuit Saillans weg omhoog waarvan laatste 5km onverhard werd :

Afbeelding

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/9569723360

Via Bouvante naar Col de la Bataille waar ook laatste paar km onverhard waarvan laatste stuk lopen werd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/9600746614

Tunnel du Mortier ook gedaan en klimmend en klauterend langs de puinhoop gekomen.
Zonder fiets al uitdaging, maar dan mag je ook nog eens fiets over de boomstammen heentillen ed.
Nee echt aan te raden is dit niet, klim tot de instorting is leuk maar om daar nou langs te klauteren tja maar als je eenmaal bezig bent ga je ook door.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/9673036677

En Col de Tourniol ook via onverhard stuk gedaan.
Tot je dan afslag verkeerd loopt en op bepaald moment echt over smal paadje dat je wel moet omkeren en dan blijkt dat je een andere 'afslag' had moeten nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/9645674815

Verder veel bekende klimmen op de racefiets.

Gravelbike meenemen was wel leuk idee, maar echt gravel routes zijn er niet.
En blij dat ik de gravel paden omhoog ook echt omhoog nam, want naar beneden tja vast leuk met losse kiezelstenen als je een mbt hebt en geen angst ofzo, maar niets voor mij.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 aug 2023 07:06

Gravelbikes hebben weinig te zoeken in het hooggebergte, dat blijkt maar weer eens. Wel mooie plaatjes trouwens!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 aug 2023 08:00

Mooie sfeerplaatjes inderdaad! Oogt wel lekker avontuurlijk ook. 8-)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 aug 2023 14:16

Gravel is daar idd heel anders, maargoed toch wel vermaakt met de gravelbike als afwisseling.
Maar echt leuk doorfietsen is er niet bij dan, wel avontuurlijk.

Een mountainbike zou iets beter zijn, maar dan kom ik alsnog snel uit bij eigen kunnen / angst tussen oren zegmaar.

Heb ook paar dagen op het wat vlakkere terrein (als in tot 600m hoogte) tegeltjes ingekleurd en m'n veloviewer square naar Frankrijk verplaatst.

Plaats reactie