Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Praatprogramma's rondom de Tour

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jul 2013 09:32

Het jaarlijkse discussie-topic m.b.t. praatprogramma's rondom de Tour...

Er zijn er zoals de laatste jaren 3

- Vive le Velo (VLV), tijdstip varieert, meestal aanvang omstreeks 21:30 op Eén
- Tour du Jour (TdJ), iedere avond tussen 20:30 en 22:00 op RTL7
- de Avondetappe (AE), iedere avond tussen 22:15 en 23:15 op Ned1

AE en TdJ zijn terug te kijken via respectievelijk Uitzending Gemist en RTL Gemist. Beide werken ook in België.

Ik trap af. Gisteren voor het eerst wat gezien. Allereerst TdJ. Ik zag daar een scherpe Genee die Boogerd en T. Dekker behoorlijk aan de tand voelde. Jacobs niet meer aan tafel is goed voor het niveau. Eerste indruk: show is sterk verbeterd.

Ook een beetje gezapt met VLV. Aldaar oersaaie gasten dus niet veel gezien. Kan er dus nog weinig over zeggen.

Ook nog een stukje AE gekeken. Toen Mart de naam van de etappewinnaar voor de 3e keer fout uitspraak ben ik afgehaakt. :roll:
Laatst gewijzigd door havana op 01 jul 2013 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 01 jul 2013 09:48

Kan me wel vinden in je beoordeling.

Ik moet er zelf nog even aan wennen dat TdJ niet louter poep-en-pies humor meer is, daar keek ik voorgaande jaren eigenlijk wel voor, om het gewichtiger AE wat te compenseren. Maar bevalt het me wel...

Met name de aflevering van gisteren met Dekker en Veldkamp was best van een aardig niveau, de dagen ervoor was het wat gezapig.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

renec
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2013 20:38

renec 01 jul 2013 09:59

Het scheelde inderdaad dat Jacobs er niet bij was. Ik snap z'n rol wel aan de tafel als clown, maar dat was nu alleen maar storend geweest.

Boogerd die lachend antwoorde op de vraag of hij ploegleider zou worden :"Ik wordt dadelijk 2 jaar geschorst"

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 01 jul 2013 10:14

Tdj is inderdaad verbeterd en de discussies gisteren waren goed en leuk om te volgen. Maar ik kon de opmerking uit het publiek ('gaan we het nog over wielrennen hebben?') ook wel begrijpen. Op een gegeven moment werd het wel heel erg doorgezaagd door Genee.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 01 jul 2013 10:33

TdJ met Boogerd,Thomas Dekker en Veldkamp vond ik erg goed. Aardig om te zien hoe Veldkamp tegen doping aankijkt.

AE vond ik zondag een aanfluiting. Saaie journalisten die in feite weinig boeiends te zeggen hebben. Verder snap ik niet dat zo'n item van de rebus elk jaar terugkomt. Echt te dom voor woorden.

VlV is ook alleen leuk als er wat aansprekende gasten zitten. Zaterdag met van Impe en de vriendin van Maaskant was het kijken meer dan waard.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 01 jul 2013 10:41

Die rebus is niet alleen zwaar over datum, maar het moment waarop hij er gisteren in gegooid werd, was ook om te huilen (Raymond Kerckhoffs zat een verhaal over Wouter Weylandt en een overleden vriend van hem te vertellen en werd gewoon halverwege afgebroken voor de rebus)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 01 jul 2013 10:50

Om 20:30 heb ik nog geen trek ik de tour. En als ik die Genee zie verwacht ik ook elk moment die man met die snor. Bovendien heb ik een hekel aan mensen die je het hele jaar niet ziet op jouw feestje opeens de feestneus uithangen.

Om 21:30 ben ik er klaar voor. Deskundige analyses en leuke anekdotes afgewisseld met een goed verslag omlijst met soms wat merkwaardige tafelgasten. Al levert dat soms wel leuke gespreken op.

Om 22:15 tien moet je vooral niet meer te veel lachen. Saaie en serieuze gesprekken en quasi poetisch gezever zijn het beste slaapmiddel dat er is. Als het eerder op de avond uitgezonden zou worden zou ik toch serieus anti-peristaltische stuiptrekkingen krijgen. Na tienen is het zo dat tegen de tijd dat ik me ga ergeren aan de presentator mijn glas wijn al lang leeg is en de vaatwasser ingeruimd.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 01 jul 2013 11:03

:!: :!: :!: Vanavond zit forumlid superrose bij Mart aan tafel dus..............................
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 jul 2013 11:05

:-)

Vive le Velo (VLV) kijk ik eigenlijk nooit. Zit niet in het systeem. Wellicht eens voor gaan zitten.
Tour du Jour (TdJ) was gisterenavond wel boeiend toen Gene de heren Boogert en Dekker bevroeg, alleen werd het op een gegeven moment irritant en duurder het spervuur te lang.
De Avondetappe (AE) kijk ik meestal wel vanuit bed. Zondagavond was inderdaad matig, hoewel ik item over Aurelio interessant vond. De Rebus is inderdaad heel erg 2008 en de timing gisterenavond was inderdaad heel ongelukkig. Ik denk dat dit het laatste jaar AE wordt. Formule is deels ok, maar andere setting en presentator is wellicht het beste om te doen. Daarnaast is een uur net te kort. Anderhalf uur en gasten uit laten praten lijkt me beter.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 01 jul 2013 11:31

Het was leuk om te zien dat Thomas Dekker een beetje volwassen is geworden (TdJ). Wel grappig dat Planckaert net zo'n leeghoofd is als Gert Jacobs; het lijkt wel een formule. Dat die Genee nog steeds geen moer van wielrennen weet begint toch wel wat vermoeiend te worden. Hij citeert te veel krantekoppen zonder de artikelen te hebben gelezen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 jul 2013 11:36

Gisteren wel mooi dat Veldkamp een beetje ontkende en probeerde weg te sturen bij
doping in het schaatsen. ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 01 jul 2013 11:52

Het helpt TdJ wel dat Genee zich veel minder in de gesprekken mengt dan voorgaande jaren.
Zaterdag ook nog de AE gezien, maar pff 4 journalisten aan een tafel, erg saai, niets nieuws te vertellen, quasi intellectueel.

Plaats reactie