Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 17 mar 2016 04:15

downloaden is gelukt.
Overzetten van gegevens op een andere computer doe ik door op allebei de computers data center te zetten.
Inloggen op de computer waar de gegevens nog niet op staan en dan de gegevens uit de cloud halen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 17 mar 2016 19:17

Ik heb op dit moment het volgende probleem de Sigma vind niet altijd de cadans.
Bijvoorbeeld ik zet hem aan op de trainingsmodus fiets een stukje dan zegt hij druk start. Dat doe ik maar hij vind de cadans niet. Also stop ik weer zet de Sigma op stop en laat hem weer alles wissen, dan weer aanzetten en pas dan vind hij de cadans.

Nog een voorbeeld, ik ga ergens een kop koffie drinken. Naar een tijdje schakelt hij zich uit. Stap ik dan weer op de fiets vind hij mijn hartslag en snellheid maar geen cadans.

Ik vind dit zo raar. Moet ik hem dan weer helemaal stopzetten en alles laten wissen en hem dan weer aanzetten? Anders vind hij de cadans niet.
Hebben andere hier ook dit probleem?
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 mar 2016 19:45

Nee, dat herken ik in het geheel niet. Wat ik me voor zou kunnen stellen is dat de afstand tussen magneet en cadansmeter niet juist is. maar dan zou ie m helemaal niet meten dus een reset zoals jij beschrijft zou dan ook niks uitmaken.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 17 mar 2016 19:49

Ik heb een magneetje maar ook nog zo'n ander ding wat ik met tyrips moet vastmaken aan het pedaal.
Misschien is het magneetje te klein.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 mar 2016 19:55

Het magneetje kan wel eens verschuiven. Ik heb ook magneetje met tierips
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 17 mar 2016 20:56

Ridder60 schreef:Weet iemand wat ik moet doen om de route wel zodanig op het scherm te krijgen dat ik sneller van te voren kan zien welke kant ik op moet?
Ik heb dit ook een keer gehad, het pijltje wat de fietser voorstelt stond zowat bovenin het scherm waardoor je absoluut niet kon zien waar je heen moest.
Ik heb toen de route opnieuw gestart en toen was het goed, dit is nu één keer voorgekomen in het kleine jaar dat ik de sigma heb en ik gebruik de gps begeleiding best vaak.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 17 mar 2016 21:00

Is er trouwens op de Sigma Rox 10.0 GPS een knop om de weg terug te vinden als ik in de trainingsmodus zit?

Wilde vanmiddag een onbekende route fietsen, en ja hoor was weer eens verdwaald. Zoals zo vaak al is gebeurd. :P
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 mar 2016 08:14

Nee, die functie is er niet. De Sigma Rox heeft geen kaarten en wegennetwerk in zijn geheugen zitten.

Wat je wel kunt doen - als je routes op je apparaat had gezet die wellicht enigszins in de buurt liggen van waar je je bevind, zo'n route starten. Je bent dan "off track" maar hij laat dan wel met een heel dun stippellijntje zien waar de track is. Dan kan je je in ieder geval globaal de goede kant op orienteren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 18 mar 2016 11:35

Bedankt. Ik heb namelijk een heel slecht oriëntatievermogen hebben ze toen vergeten bij mij in te bouwen. :mrgreen: :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 mar 2016 12:41

Fietser_1971 schreef:
Ridder60 schreef:Weet iemand wat ik moet doen om de route wel zodanig op het scherm te krijgen dat ik sneller van te voren kan zien welke kant ik op moet?
Ik heb dit ook een keer gehad, het pijltje wat de fietser voorstelt stond zowat bovenin het scherm waardoor je absoluut niet kon zien waar je heen moest.
Ik heb toen de route opnieuw gestart en toen was het goed, dit is nu één keer voorgekomen in het kleine jaar dat ik de sigma heb en ik gebruik de gps begeleiding best vaak.
Eenmalig weet ik niet wat het probleem was.
Maar als dit structureel is, dan kan het zijn dat de setting voor navigatie staat op "noorden boven" oid. Dan kan je in bepaalde fietsrichtingen vervelend uitkomen met je scherm.

Zet je m op "rijrichting" oid. Dan zou het altijd goed moeten zijn. Is je fietsertje altijd onderin het scherm en zie je de te volgen lijn in de richting zoals je fietst.

Nogmaals, dat zou niet verklaren waarom het 1 malig niet lekker ging ;).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Sigma Sport - Wilco
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2016 13:42

Sigma Sport - Wilco 23 mar 2016 15:47

Beste Marc Veenstra en Sweety2008

Hier Wilco Zevenbergen van Sigma Sport Benelux.

Er zit wel een functie op ´zelfde weg terug´:
- Tijdens het fietsen (wel even stilstaan dan...) druk de knop rechtsboven en linksboven tegelijk in
- Je komt dan in een Snelmenu
- Selecteer ´Track Setting´
- Selecteer ´Same Track Back´
Ook kun je hier de rijrichting instellen op ´North´ of ´Drive Direction´ (meeste kiezen voor Drive Direction)

Mochten er meer vragen zijn, laat het gerust even weten via wilco.zevenbergen@sigmasport.com

Mvg,

Wilco

Sigma Sport - Wilco
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2016 13:42

Sigma Sport - Wilco 23 mar 2016 15:56

Beste Fietser_1971

Hier Wilco Zevenbergen van Sigma Sport Benelux.

Route zodanig op het scherm te krijgen dat je sneller kunt zien welke kant je op moet:

Er zitten verschillende mogelijkheden op de ROX 10.0 om de route te bekijken
- In het startscherm in het Trainingsmenu, kun je onderin de route klein weergeven (schaal vast op 50m)
- Als je 1 x de mode knop indrukt, kom je in het Track View scherm. Nu wordt de route over het hele scherm weergegeven, eventueel kun je bovenin nog 2 functies laten zien. Deze functies kun je ook weglaten en dan heb je de route over het hele scherm (makkelijkste via de Apparaat instellingen in de Sigma Data Center in te programmeren). Als je tijdens het fietsen op de ´+ toets´ of ´-toets´ drukt, kun je inzoomen of uitzoomen (schaal 50m, 100m, 200m, 500m, 1km, 2km, 5km, 10km). Eventueel kun je ook ´Autozoom´ inschakelen, dan wordt afhankelijk van je snelheid automatisch in- of uitgezoomd, dit is naar wens in of uit te schakelen (ook weer makkelijkst in te stellen via Data Center).

Mochten er meer vragen zijn, laat het gerust even weten via wilco.zevenbergen@sigmasport.com

Mvg,

Wilco

Plaats reactie