Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 08 jun 2016 11:01

De buurjongen heeft mij met alles geholpen maar de lijntjes komen er steeds op het display terug en dit is niet oké.
Hij gaat dus terug waar ik hem gekocht heb. Eens kijken hoe lang ik hem kwijt ben.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 jun 2016 16:33

Lijkt mij juiste keuze. Ik was al lang terug gegaan naar de winkel....

Een zandloper van een kwartier hoort niet en lijntjes ook niet. terug naar fabrieksinstellingen zou kunnen helpen en als dat niet werkt, niet verder gaan zoeken.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2016 18:47

Sweety2008 schreef:De buurjongen heeft mij met alles geholpen maar de lijntjes komen er steeds op het display terug en dit is niet oké.
Hij gaat dus terug waar ik hem gekocht heb. Eens kijken hoe lang ik hem kwijt ben.
En die heeft alles gedaan zoals aangegeven door MarkVeenstra?
MarkVeenstra schreef:Die lijntjes lijken me niet normaal en ook het zandloper bij de routes is niet correct.

Maar je hebt gewoon gebruik gemaakt van je apparaat, dus wil je eerst die data veilig stellen.
Als de laptop terug is, open dan het sigma data centre (eventueel moet je die dus nog downloaden, maar dat lijkt me sowieso een must om de rox10 te gebruiken naar haar mogelijkheden... want je hebt een gps apparaat om je ritten op te slaan toch).
Dan sluit je de sigma rox aan op je laptop. En dan zal het data centre het apparaat herkennen.

Importeer alle data (knop staat zo ongeveer midden op het start scherm).
Ga in de menu links naar my devices (of mijn apparaten), en maak een back up van je apparaat instellingen (is niet moeilijk, klik op device settings, en vervolgens rechtsboven de stipjes, en dan "import from device" .

Dan heb je dus eerst je ritten data veilig gesteld, en vervolgens je apparaat instellingen.

Dan kan je weer terug op je dashboard eens kijken of je nieuwe firmware kunt installeren (staat rechts, net boven het mnidden van het scherm) en volg de stappen op het scherm.

Als dat gelukt is, en de problemen blijven. Ga dan naar de winkel waar je het apparaat gekocht hebt, voor garantie, of neem contact op met sigma support. Die zijn over het algemeen erg welwillend in helpen en plannen des noods een telefoongesprek in om op afstand direct support te bieden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 jun 2016 19:02

Ja ja data is veilig teruggezet naar fabrikinstelling en dan kamen de lijntjes weer.
Uitgezet en weer aangezet lijntjes kwamen weer terug. Dit nog 4 a 5 keer gedaan dan was ik het zat. Heb dit ding ingepakt en teruggebracht inclusief alle sensoren dus de hele mikmak. Nu is het afwachten.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 jul 2016 19:15

Ik heb misschien een stomme vraag toen ik de data van de Sigma Rox 10.0 GPS overzette in datacenter heb ik gezien dat er ook wattages worden aangegeven.
Is mij toen nog helemaal niet opgevallen.
Nu mijn vraag zijn deze net zo nauwkeurig als zo'n dure powermeter die je voor bijna 1000€ aan je crank monteert?
Hoe meet de Sigma eigenlijk de wattages, via cadana, hartslag of snelheid?

Bedankt alvast voor de informatie.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 04 jul 2016 19:53

Het vermogen wordt niet gemeten, maar berekend. Aangezien je computertje niet weet of je wind mee of tegen hebt, of je alleen of in een groepje fietst, wat de rolweerstand van je banden is, etcetera zal het weergegeven vermogen niet meer dan een grove schatting zijn.
Bij bergop rijden met lage snelheid is het berekende vermogen al een stuk representatiever.

Edit: typo

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door loos op 04 jul 2016 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 jul 2016 19:57

Nou dan weet ik genoeg bedankt voor de informatie. Ik doe met de wattages toch niks.
Ghost Nivolet 6LC

UOPJDO
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2016 22:00

UOPJDO 09 jul 2016 22:03

Goede avond,

Sinds enige tijd gebruiker van de Rox 10 in combi met Sigma Data Center.
Na enkele succesvolle data transfers loop ik nu tegen het volgende aan:

Wanneer ik de rox aansluit via USB en data wil laden in DC geeft hij even sync modus aan waarna hij naar het trainingsmenu springt. In DC blijft de melding gegevens laden staan.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Indien in de rox dien te updaten weet iemand dan ook hoe ik de ritten die er nog op staan veilig kan stellen?

Iedere hulp is welkom!

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 23 jul 2016 20:12

Oef.... vandaag merkte ik dat de bovenkant van de Rox 10 los laat!

Toen ik het "usb rubbertje" terug drukte bemerkte ik dat het wel erg los zat, toen ik beter ging kijken zag ik dat de bovenkant los laat!

Hebben meerdere mensen dit al gezien? Ik heb Wilco al een mail gestuurd. Ben benieuwd........

Afbeelding

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 aug 2016 18:38

Op de Facebook pagina van Sigma Sport zag ik de nieuwe ROX 7.0 en 11.0. Nu is mijn Duits niet geweldig, weet iemand wat de verschillen met de ROX 10.0 zijn?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 19 aug 2016 19:06

Ik zit helaas niet op Facebook. Ben trouwens van origine Duitse.
Als je de pagina hier kunt plaatsen kan ik hem vertalen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 20 aug 2016 03:20


Plaats reactie