Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 jun 2016 21:56

Lees die Sigma handleiding eens. Als je er geen verstand van hebt blijf er dan vanaf (gebruik het dus niet) of lees in ieder geval de handleiding (en ik geef toe dat diverse erbarmelijk slecht zijn maar daar moet je wel beginnen).
Laatst gewijzigd door Zorro op 03 jun 2016 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 03 jun 2016 22:01

Zorro schreef:Lees die Sigma handleiding eens. Als je er geen verstand van hebt blijf er dan vanaf (gebruik het dus niet) of lees in ieder geval de handleiding (en ik geef toe dat diverse embarmelijk slecht zijn maar daar moet je wel beginnen).
Heb ik gedaan maar er stond niks over een zandlopertje. Ook niet bij de rubriek "Problemen oplossen".
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 03 jun 2016 22:05

Er klopt iets niet met dat ding had er van begin of aan problemen mee.
Soms als ik hem aanzet zie alleen maar rechte lijnen pas als ik hem 2 of 3 keer weer heb aangezet krijg ik een normaal scherm.
Van de lijnen stond trouwens ook niets in de handleiding.
Heb hem van A tot Z doorgelezen.
Zal wel aan het apparaat liggen.
Ghost Nivolet 6LC

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 03 jun 2016 22:07

Klinkt idd niet gezond. Voor garantie naar de verkopende partij brengen/sturen.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 jun 2016 22:09

Sweety2008 schreef:
Zorro schreef:Lees die Sigma handleiding eens. Als je er geen verstand van hebt blijf er dan vanaf (gebruik het dus niet) of lees in ieder geval de handleiding (en ik geef toe dat diverse embarmelijk slecht zijn maar daar moet je wel beginnen).
Heb ik gedaan maar er stond niks over een zandlopertje. Ook niet bij de rubriek "Problemen oplossen".
Zorro schreef: Ja, en nu heb je niets (oh ja, wel een zandloper ) dus wat te verliezen? Een zandloper als indicator dat de Sigma Rox een GPS probeert te 'locken' lijkt me sterk.
Wat zegt de handleiding als de Sigma Rox geen goed GPS signaal heeft? Wat zou de display dan moeten weergeven?
Resetten dat ding. Zo kom je niet verder.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 03 jun 2016 22:12

jer81 schreef:Klinkt idd niet gezond. Voor garantie naar de verkopende partij brengen/sturen.
Dit moet ik dan maar eens doen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 jun 2016 08:32

Het is mij nu even niet duidelijk of je na het aanzetten van je sigma altijd, alleen maar die zandloper ziet.

Want je zegt dat je bij resetten bang bent dat je alles kwijt bent van wat je al gereden hebt.

Kan je dus wel gewoon aanzetten, naar training gaan en een rondje fietsen?
En is dan het zandloper probleem alleen een probleem op het moment dat je een opgeslagen route wilt laden/starten?

2e vraag, heb je sigma data center (versie 4.0) geinstalleerd op je computer/laptop?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 jun 2016 10:08

Hoi ik heb alleen de zandloper op het display als ik een route wil nafietsen anders nooit.

Vraag twee kan ik nog niet beantwoorden omdat ik op dit moment niet aan de laptop kan (mijn man heeft hem meegenomen naar zijn neef ze willen er iets nieuws op installeren) dus dat word pas vanavond.

Wat ik sinds twee weken heb zijn de lijntjes die steeds op het scherm verschijnen en pas als ik hem een paar keer uit en aangezet heb, verdwijnen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 jun 2016 10:42

Die lijntjes lijken me niet normaal en ook het zandloper bij de routes is niet correct.

Maar je hebt gewoon gebruik gemaakt van je apparaat, dus wil je eerst die data veilig stellen.
Als de laptop terug is, open dan het sigma data centre (eventueel moet je die dus nog downloaden, maar dat lijkt me sowieso een must om de rox10 te gebruiken naar haar mogelijkheden... want je hebt een gps apparaat om je ritten op te slaan toch).
Dan sluit je de sigma rox aan op je laptop. En dan zal het data centre het apparaat herkennen.

Importeer alle data (knop staat zo ongeveer midden op het start scherm).
Ga in de menu links naar my devices (of mijn apparaten), en maak een back up van je apparaat instellingen (is niet moeilijk, klik op device settings, en vervolgens rechtsboven de stipjes, en dan "import from device" .

Dan heb je dus eerst je ritten data veilig gesteld, en vervolgens je apparaat instellingen.

Dan kan je weer terug op je dashboard eens kijken of je nieuwe firmware kunt installeren (staat rechts, net boven het mnidden van het scherm) en volg de stappen op het scherm.

Als dat gelukt is, en de problemen blijven. Ga dan naar de winkel waar je het apparaat gekocht hebt, voor garantie, of neem contact op met sigma support. Die zijn over het algemeen erg welwillend in helpen en plannen des noods een telefoongesprek in om op afstand direct support te bieden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 jun 2016 10:51

Oké bedankt ik zal het zo doen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 jun 2016 11:29

Ik heb het nog een keer geprobeerd die tracks die ik zelfs heb gefietst heeft hij nu gepakt maar de routes die ik via datacenter erop heb staan, pakt hij niet.
De Sigma is al een halfuur bezig om de track te laden.
Laat hem nog even. Als hij hem om 12 uur nog niet heeft gevonden dan weet ik het ook niet meer. :oops:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 06 jun 2016 21:21

Morgen komt de zoon van mijn buurvrouw en hij zal mij helpen met mijn Sigma Rox 10.0 GPS. Hij werkt in de computerbranche dus hij us da veel meer in thuis dan ik.

Ben benieuwd of het dan eindelijk werkt en ook of die rare lijntjes dan weg zijn. Anders gaat hij terug heb hem namelijk in februari gekocht dus garantie heb ik nog.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie