Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 17 jan 2016 00:43

Nou, ik heb afscheid genomen van mijn Rox 10 GPS.
Had toch behoefte aan meer als een kruimelspoor op het scherm. Dus overgestapt op een Garmin 520.
Weer alles opnieuw leren hoe/wat in te stellen/weergeven.

Na de eerste paar ritjes (in de Dolomieten) al gewend. En auto upload naar Garmin/Strava via Bluetooth/iPhone (handig op vakantie).

Dus voor mij is dit topic voorlopig ff minder interessant.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 18 jan 2016 10:37

Fietser_1971 schreef:Ik gebruik Datacenter op mijn Android tablet. De nieuwe versie ziet er wat gelikter uit en voegt meer upload mogelijkheden toe zodat je nu direct naar Facebook kunt delen in plaats van alleen maar naar strava. Overigens heb ik nog steeds het issue dat na upload naar strava mijn calorie verbruik ongeveer gehalveerd wordt (in strava).

Verder werkt het prima.
Dat Strava je calorieverbruik halveert dat is niet iets wat aan Sigma ligt. dat heb ik ook als ik met een ander device upload.

Mijn cardio tracker op de Windowsphone gaf (op 5kcal na) dezelfde waarde als de Rox 10. Strava maakt daar iets heel anders van. nou zijn het in principe maar indicaties en er zal altijd een afwijking zijn ten opzichte van het werkelijke. maar denk dat de indicatie die de Sigma afgeeft beter klopt dan wat strava er van maakt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 23 jan 2016 10:56

depoldertoerist schreef:
Dat Strava je calorieverbruik halveert dat is niet iets wat aan Sigma ligt. dat heb ik ook als ik met een ander device upload.
Het vreemde is wel dat ik mijn rox ook wel eens gebruik op mijn atb (fiets dan overigens alleen maar op de weg).
Daar heb ik geen speed en cadans sensoren opzitten, gebruik dus alleen hartslag en gps speed (distance).
Na upload naar strava komen de calorie waardes veel meer overeen.
Blijft een beetje vreemd, maar verder niet echt een issue.

Ridder60
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2012 23:53

Ridder60 05 mar 2016 17:53

Ik heb een vraag die waarschijnlijk al lang een keer aan de orde is gekomen maar ik kon mijn benodigde antwoord zo niet vinden. Ik heb vandaag voor het eerst met de Rox geprobeerd met een gps route te fietsen. Ik heb hem op een gegeven moment uitgedaan omdat ik iedere keer bij een routewijziging pas zag waar ik heen moest als ikzelf al (de voor mij bekende) richting was opgegaan. Ik heb het idee dat ik niet het volledige beeld op het scherm heb. Het lijkt net alsof de aangegeven richting onder het bovenste infoblokje zit. Ik zal ongetwijfeld iets niet goed ingesteld hebben. Weet iemand wat ik moet doen om de route wel zodanig op het scherm te krijgen dat ik sneller van te voren kan zien welke kant ik op moet?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 mar 2016 19:16

Je kunt toch uitzoomen door op het minnetje te drukken?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 mar 2016 08:33

Gister weer eens problemen gehad met t apparaat. Tijdens het uploaden van de fietscomputer naar data centre op tablet, viel de tablet uit. Daar kan de rox niet tegen. Alle instellinfen weg, en t geheugen leeg. Dus ook gereden rit kwijt :(.
Is niet 1e keer dat alles gereset wordt als het apparaat verbonden is en er iets niet helemaal volgens de procedure gaat. T is een beetje onbenullig om boos over te worden, maar op t moment zelf gister toch even flink teleurgesteld.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 06 mar 2016 14:03

MarkVeenstra schreef:Gister weer eens problemen gehad met t apparaat. Tijdens het uploaden van de fietscomputer naar data centre op tablet, viel de tablet uit. Daar kan de rox niet tegen. Alle instellinfen weg, en t geheugen leeg. Dus ook gereden rit kwijt :(.
Is niet 1e keer dat alles gereset wordt als het apparaat verbonden is en er iets niet helemaal volgens de procedure gaat. T is een beetje onbenullig om boos over te worden, maar op t moment zelf gister toch even flink teleurgesteld.
Ik kan me voorstellen dat het flink teleurstellend is als de software je weer eens in de steek laat. Als beroep test ik software en wat je dan allemaal tegenkomt.....
Dit had ook gewoon ondervangen kunnen worden in een goed testproces en dan was er een oplossing geprogrammeerd (indien er geld en tijd beschikbaar was).

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 06 mar 2016 18:25

Hoe zit het eigenlijk met tracks laden ik vind nooit een route die bij mij voor de deur begint maar altijd verder weg.
Moet ik da daar erst naar toe fietsen en dan pas de Sigma Rox aanzetten.
Dit is mijn eerste fiets computer daarvoor had ik een heel simpel dingetje op mijn racefiets.

Wat ik ook niet snap is dat naar een training nooit het aantal verbruikte kalorien erin staan voor deze specifieke training.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 mar 2016 18:43

Wat je kunt doen is op de website van de fietsersbond bijv. Een route maken naar je beginpunt. Zet je die er eerst in (m.b.v. Datcentrum) En start je daar je gedwonloade route. Of je maakt helemaal een rondje via de fietsrouteplanner. Maar wat bedoel je met je kcal staan er niet in?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 06 mar 2016 18:48

Sweety kijk eens op de website van veloswalmen

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 06 mar 2016 21:17

depoldertoerist schreef:Wat je kunt doen is op de website van de fietsersbond bijv. Een route maken naar je beginpunt. Zet je die er eerst in (m.b.v. Datcentrum) En start je daar je gedwonloade route. Of je maakt helemaal een rondje via de fietsrouteplanner. Maar wat bedoel je met je kcal staan er niet in?
Als ik hem in de trainingsmodus heb om bijvoorbeeld ook te trainen op mijn Elite Qubo Power Smart dan zie ik naar afloop van mijn training nooit hoeveel kalorien ik heb verbruikt.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 mar 2016 22:29

Gebruik je dan wel de hartband? open deur wellicht, maar toch.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie