Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

2 x lek

vsopking
Forum-lid

vsopking 15 jun 2013 14:12

Snatverdorie, vanochtend lekker op de fiets - na 3 km 2 keer bijna op mijn plaat bij het passeren van een vee-rooster - zo'n hekwerk in de weg waar je overheen kunt rijden in principe, slipte door de nattigheid twee keer weg - Bij rooster 5 was het echt raak - kon nog net overeind blijven.... echter mijn achterwiel raakte hard een betonnen rand naast het rooster... 10 meter verder stond ik met een lekke achterband. Nou ja, ik had een reservebandje bij me dus ik dacht snel weer weg te zijn... Nieuw bandje erom echter bij het uitdraaien van de vetielnippel van de nieuwe band om te gaan pompen - stond ik opeens met die nippel in mijn hand :shock: was gewoon afgebroken.... Heb toen maar even mijn zonden overdacht - en naar huis gelopen.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 15 jun 2013 14:16

Mag je nog van geluk spreken dat je naar huis kon lopen, had erger af kunnen lopen (flinke val met schade/breuken).
Hoop dat je een mobieltje had om iemand van het thuisfront te bellen, of was je niet zo ver van huis.

Hoop dat je van de schrik bekomen bent...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2013 15:29

Volgende keer misschien niet sturen, remmen en/of aanzetten op zo'n rooster?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vsopking
Forum-lid

vsopking 15 jun 2013 18:00

Zelf geen schade. Alleen een gedeukt ego... baalde alleen dat mijn reservebandventiel zomaar naar de kl... ging. Thuisfront kon ik niet te pakken krijgen - hadden me sowieso niet op kunnen halen. Was op een dijk Hoofddorp - ringvaart. Daar kan geen auto komen. Kwamen wel een paar wielrenners voorbij, maar die heb ik niet durven aanhouden :oops: ... als ze al wilden stoppen. Ik ben maar rustig gebleven en uiteindelijk in 3 kwartier naar huis gelopen, was niet zo ver gelukkig. Prima wandelschoenen die Sidi's...

Amclassic-fan ik denk dat je gelijk hebt, ik reed er al trappend overheen en ik voelde mijn achterwiel zo wegschuiven; ging verder net goed dus.

zorba
Forum-lid

zorba 16 jun 2013 01:03

Na 2x lek houdt het bij mij ook op. Maar heb altijd een tientje in de pocket voor noodgevallen. Dan had ik die wielrenners wel even aangehouden en hopelijk bij een van hen een bandje kunnen kopen ofzo...
Do not CROSS the road!

vsopking
Forum-lid

vsopking 16 jun 2013 10:16

Ja, ik had ook geld bij me; maar ik ben dan toch te truttig om om hulp te vragen...

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 16 jun 2013 14:26

Ik hoop dan wel voor je dat je SPD pedalen hebt. Dat loopt een stuk gemakkelijker. ;)

vsopking
Forum-lid

vsopking 16 jun 2013 21:27

SPD-SL, liep eigenlijk wel goed - moet geen haast hebben.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 16 jun 2013 21:31

Ook een keer gehad, maar rijdt met speedplay. Dus ben maar op blote voeten gaan lopen. :shock: Trouwens als je mij had aangehouden had je mijn binnenbandje gewoon wel gratis gekregen. Wielrenners horen elkaar af en toe wel te helpen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

vsopking
Forum-lid

vsopking 16 jun 2013 22:22

"Wielrenners horen elkaar te helpen" - OK, die houden we erin! Mij kun je ook om hulp vragen als ik langs rij.

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 16 jun 2013 22:53

Vandaag, ook twee keer lek! Het had beetje geregend en weg was wat nat. Net op een weg waar wat split lag. Hoorde dat er een steentje oid op m'n achterband zat en dacht nog zal ik stoppen en bandjes schoonmaken. 'Ach, worden m'n handen weer vies.' Honded meter verder; pssssssss. Vrij grote snee. Kon bb snel vervangen en naar huis gereden. Kilometertje voor de stal weer een lek en toen werd het dus lopen! Weer eens bevestiging gekregen dat door regen fietsen echt niets voor mij is.....

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 17 jun 2013 06:52

Gisteren tijdens toertocht kwamen we een groepje, 6 man, tegen die ons aanhielden met de vraag of we een kettingpons bij ons hadden. We zijn gestopt en de goede man had een reserve quick link bij zich, waardoor we zijn ketting konden repareren.
We zijn samen naar de tussenstop gereden en wat kunnen ouwehoeren tussendoor. Was trouwens een Ultegra ketting.

Plaats reactie