Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 dec 2022 01:13

Elk gokbedrijf is een jammerlijke zaak. Wil iemand misschien gokken hoeveel kilometer ik vandaag ga fietsen? Slaat toch nergens op. Ze kunnen die gokbedrijven beter verbieden. Of toch zeker geen reclame laten maken. Zegt wel iets over het hoger management daar, alles voor de centen en niks aan moreel besef.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 dec 2022 07:20

Ach de Lotto is ook een gokbedrijf. Als je dus betcity weert dan draai je ook de belgische lotto de nek om. Lijkt me niet anders dan terecht.

Gokken, loterijen en wedden in georganiseerd verband is heel normaal, maar minder reclame alsjeblieft. Maar dat geld dan in mijn ogen ook voor reclames van de staatsloterij of welke loterij dan ook. ( postcode, vriendenloterij ).
Allemaal geldklopperij. En bloedirritant. Al kan je het ook zien als belasting op pure domheid.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 dec 2022 08:19

Ze werden eerst al gesponsord door Lotto. Die zijn mijns inziens nog een graatje erger: de staat die een beetje voor ons dient te zorgen maar verdient via de lotto en staatsloterij veel geld aan gedrag wat voor veel mensen niet goed is. Betcity is een commercieel bedrijf, die zou ook voor zijn klanten moeten zorgen, maar die tweespalt van de overheid geldt minder voor hen.

Overigens is eerlijke sport en gokken überhaupt een slechte combi, al helemaal als die ook nog eens gaan sponsoren. En vanwege die seniele reclame met Sjaak Zwart (gedverdemme wat een nare man is dat zeg) zouden ze sowieso verboden moeten worden. Een makkie :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2022 08:45

thestudent schreef: 20 dec 2022 07:20 Allemaal geldklopperij. En bloedirritant. Al kan je het ook zien als belasting op pure domheid.
Als je ziet wat een regiment BN-ers en oud voetballers er telkens worden opgevoerd blijft er voldoende geld aan de strijkstok hangen. Bizar dat mensen daar zoveel geld in pompen en maar blijven proberen om iets te winnen. Je winkans is gewoon enorm klein.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 dec 2022 08:52

Ach, ik koop ook wel eens een staatslot. En dan fantaseer ik een beetje over wat als ik win. Zonder lot hoef ik daar niet over te fantaseren. En vervolgens win ik niet. Ook prima. Ik geef er niet mijn laatste euro aan uit. Ik denk dat dat het probleem is, mensen die blijven gokken. Dat is denk ik ook het issue met gokken op sport, mensen denken: ik heb er verstand van dus ik heb veel meer kans dan de anderen. En dan verlies je, wil je het goedmaken en dan gaat het mis. Bij een staatslot, heb je het verkeerde lot gekocht, en dus gewoon pech.

Op sportwedstrijden heb ik nooit gegokt. En nu die patje pejers van een Wesley Sneijder, Andy van der Meyde en Sjaak Zwart (had ik al gezegd dat ik dat een nare man vindt :-)) er reclame voor maken, is de verleiding alleen maar kleiner geworden.

EDIT: ze maakten reclame, nu staan 3 acteurs dezelfde rol en tekst uit te kramen als die patje pejers, fouter wordt het niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 dec 2022 08:57

Over gokken gesproken,
Ik stond er altijd wel neutraal in, van je moet het allemaal zelf weten.
Maar ik hoorde van het weekend van een (goede) insider van het Nederlandse top tennissers dat er diverse top spelers behoorlijk verslaafd zijn aan het gokken….het zette me wel aan het denken.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 dec 2022 09:00

mao schreef: 20 dec 2022 08:57 Over gokken gesproken,
Ik stond er altijd wel neutraal in, van je moet het allemaal zelf weten.
Maar ik hoorde van het weekend van een (goede) insider van het Nederlandse top tennissers dat er diverse top spelers behoorlijk verslaafd zijn aan het gokken….het zette me wel aan het denken.
Precies, sport en gokken, geen goede combi
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2022 09:04

Riep daar iemand Matchfixing? ;-)

Had ik dit weekend maar gegokt; kans dat Arg WK werd was zo torenhoog, winstkans was bijna gegarandeerd.
Less is bore

el_loco
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 20 dec 2022 09:21

daniel1975 schreef: 20 dec 2022 08:45
thestudent schreef: 20 dec 2022 07:20 Allemaal geldklopperij. En bloedirritant. Al kan je het ook zien als belasting op pure domheid.
Als je ziet wat een regiment BN-ers en oud voetballers er telkens worden opgevoerd blijft er voldoende geld aan de strijkstok hangen. Bizar dat mensen daar zoveel geld in pompen en maar blijven proberen om iets te winnen. Je winkans is gewoon enorm klein.
Alles in de gokindustrie is er op gericht om mensen verslaafd te maken. Vergelijkbaar met de tabaksindustrie mijns inziens. Smerig spel... Als je verslavingsgevoelig bent heb je geen kans ( :roll: :lol: ) om hier `verantwoord` mee om te kunnen gaan.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 20 dec 2022 09:33

Wat ik zo bijzonder vind, is dat sponsoring door gokbedrijven verboden wordt per 2025. Dus dit is sowieso maar tijdelijk.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... sponsoring.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 dec 2022 09:39

Waarom per 2025? We weten echt al jaren dat er ellende van komt, zo vreemd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 20 dec 2022 09:41

In Haagse termijnen is 2025 eigenlijk hetzelfde als morgen..... Maar eens, dit kan niet zo snel genoeg een halt toegeroepen worden. Online gokken is veel te anoniem, te gemakkelijk etc etc.
Laatst gewijzigd door marsman op 20 dec 2022 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie