Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 mar 2015 15:57

Het is heel simpel, als Sep een van de twee wint dan is wel meteen het seizoen geslaagd.

Ik ben zo bang dat Lotto zich in de positie gaat laten dwingen door de koers te gaan dragen. Verwacht toch hele andere wedstrijden nu TB en FC en niet bijzijn alhoewel ik beide niet in de top 3 had staan, met die twee is het over. FC heeft ook gewoon veel te vaak iets en heeft gezien zijn talent en kunnen niet heel veel gewonnen. Begrijp me niet verkeerd iedreen tekent voor zijn palmares, maar feitelijk is het de laatste twee jaar telleurstellend.

Daarna hopen op Kelderman en Gesink in de tour.
Maarja met die laatste twee zullen ze wel hoog willen eindigen en een top 10 zal er wel inzitten maar wat heb je eraan.

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 29 mar 2015 18:02

de zwarten schreef: Hij is het type renner dat, eenmaal helemaal los, kan volhouden tot de meet. .
Vandaag niet.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mar 2015 18:06

Hij smijt gewoon veel te veel met z'n krachten, hij zou bij Cadel Evans in de leer moeten...

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 30 mar 2015 08:25

havana schreef:Hij smijt gewoon veel te veel met z'n krachten
Is het probleem van zowat alle Vlaamse renners in deze periode van het jaar.
Zowel Van Avermaet, Vanmarcke, Roelandts ... zouden toch wel eens moeten beseffen dat ze zich ook een mogen laten meedrijven in een groepje.

Tactisch sterk kan je LottoNL ook niet noemen. De actie van Tjallingi gisteren kan je gewoon bestempelen als dom. Had zich beter ontfermt over Vanmarcke ipv een uur in het ijle te gaan rijden.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 30 mar 2015 08:41

Hij heeft enorm gewoekerd met zijn krachten, zowel in de kopgroep als vooraf in het peloton, waar hij evenveel kopwerk deed als de rest van zijn ploeg samen...
Het was natuurlijk chaos en anarchie (in de de RVV zal beter georganiseerd gereden worden), maar Vanmarcke kan nog veel leren van bvb Paolini...
Paolini rijdt een gat dicht aan 99.5% en zal dus nooit stilvallen. Vanmarcke rijdt een gat dicht aan 100% (ook Oss deed dat), maar dan ben je bij de eerste versnelling kwetsbaar.
Voor mijn part had hij beter GW niet gereden en rustig toegeleefd naar de RVV en PR. Nu is hij al van de Omloop in hoogvorm, en ik vrees dat vooral PR op het randje wordt ivm conditie en een keer een terugval, en net PR zou hem het best moeten liggen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 30 mar 2015 09:17

wasbeer2006 schreef:Het is heel simpel, als Sep een van de twee wint dan is wel meteen het seizoen geslaagd.

Ik ben zo bang dat Lotto zich in de positie gaat laten dwingen door de koers te gaan dragen. Verwacht toch hele andere wedstrijden nu TB en FC en niet bijzijn alhoewel ik beide niet in de top 3 had staan, met die twee is het over. FC heeft ook gewoon veel te vaak iets en heeft gezien zijn talent en kunnen niet heel veel gewonnen. Begrijp me niet verkeerd iedreen tekent voor zijn palmares, maar feitelijk is het de laatste twee jaar telleurstellend.

Daarna hopen op Kelderman en Gesink in de tour.
Maarja met die laatste twee zullen ze wel hoog willen eindigen en een top 10 zal er wel inzitten maar wat heb je eraan.
Dit jaar reed Cancellara sinds 2010 geen podium in Milaan San Remo. De afgelopen jaren reed hij in San Remo, Vlaanderen en Roubaix elke keer dat hij uitreed podium. Dat zijn 12(!) podiumplekken. De Ronde in 2011 had hij moeten winnen. Verder vond ik 'm dit jaar juist erg sterk overkomen.

Over Lotto Jumbo; Het is echt hopen dat Vanmarcke zich inhoudt en een goede Ronde/Roubaix rijdt. Ik zie Gesink of Kelderman geen etappes winnen in de Tour.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 30 mar 2015 11:07

de zwarten schreef:
Gerboon schreef:Maar winnen doet hij voorlopig ook veel te weinig. Ben je dan we een topper of gewoon goed? Ik ben bang dat als hij komende 3 wedstrijden niks wint dat we dan weer een eeuwig talent te pakken hebben.
Insinueren dat hij "gewoon goed" is, begrijp ik even niet.

Dit voorjaar heeft hij in de twee belangrijkste wedstrijden waar hij kon winnen mechanische pech gehad (lek in de omloop, schoen kapot in E3).
Hij is het type renner dat, eenmaal helemaal los, kan volhouden tot de meet. Hij is fysiek sedert vorig jaar gewoon evenwaardig of zelf beter in de voorjaarsklassiekers dan Cancellara (dit jaar was hij alleszins beter in vorm, zie bvb eroica). Hij heeft ook een goeie sprint, moet enkel nog iets meer leren afwerken.

Op zijn 26ste heeft hij daar nog een beetje tijd voor, lijkt me: Vergeet niet dat hij 7 jaar jonger is dan Cancellara, 2.5 jaar jonger dan Stybar en slechts 1.5 jaar ouder dan dat jonge toptalent Sagan.
Die schoen in E3H was gewoon zijn eigen fout.

Blijkbaar is hij toch niet zo geweldig in vorm als eerder het geval was. Gaf zelfs aan dat na 185km gisteren de pijp leeg was.

Max 2.0
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 sep 2011 17:32

Max 2.0 30 mar 2015 12:20

wasbeer2006 schreef:[...] Ik ben zo bang dat Lotto zich in de positie gaat laten dwingen door de koers te gaan dragen. Verwacht toch hele andere wedstrijden nu TB en FC en niet bijzijn alhoewel ik beide niet in de top 3 had staan, met die twee is het over. FC heeft ook gewoon veel te vaak iets en heeft gezien zijn talent en kunnen niet heel veel gewonnen. Begrijp me niet verkeerd iedreen tekent voor zijn palmares, maar feitelijk is het de laatste twee jaar telleurstellend. [...]
Cancellara won in 2013 o.a. de E3-Harelbeke, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. En in 2014 opnieuw de Ronde van Vlaanderen.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 30 mar 2015 13:40

Gerboon schreef: Die schoen in E3H was gewoon zijn eigen fout.

Blijkbaar is hij toch niet zo geweldig in vorm als eerder het geval was. Gaf zelfs aan dat na 185km gisteren de pijp leeg was.
Hij is inderdaad niet geweldig in vorm, als hij eerst het peloton in waaiers trekt met nog 140km te gaan, en vervolgens nog 55km finale rijdt met een lege pijp... :roll:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 30 mar 2015 15:51

Lijkt mij dat iedereen uit die kopgroep gewoon in hele goede vorm is.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 30 mar 2015 16:05

Hij is duidelijk minder dan dat hij 4 weken terug was. De echte macht is wat minder. Hij kan nu meekomen(of volgen als anderen hun duivels ontbinden) met de toppers ipv echt zijn wil op te leggen.

Pech is mijn inziens een lastig iets. Het is natuurlijk wel markant dat ze bij LJ-NL vaker stukken hebben dan andere teams. Dus ofwel ze hebben het materiaal niet voor elkaar ofwel ze slopen de boel zelf. Een of twee keer een lekke band hebben in wat wedstrijden kan natuurlijk, maar het wordt wel vreemd als je veel meer lek rijdt dan de concurentie.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mar 2015 16:59

Hoe kom je daar nu weer bij? Ze hebben eerder bij Etixx een materiaal probleem als je die finale van gisteren ook weer zag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie