Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 16 nov 2020 12:55

Ik heb qua shirts vergelijkbaar met Castelli Gabba / Perfetto nu het volgende gevonden als alternatieven:

Endura FS260 Pro SL
Bioracer Tempest
AGU Poggia
Pearl Izumi PI Dry
Galibier Sentinel / Galibier Mistral Lite
Windtex membraan (Lusso, Parentini, DHB, Vermarc, Endura, Giordana, Specialized)
Alé Hexa (Er zijn volgens mij nog meer modellen à la Gabba van Alé)
4Seasons Futurumshop
Shimano Evolve Wind en Shimano S-Phyre Wind
Northwave Extreme H2O
Doltcini (???)
Rapha Shadow?
Assos?
Sportful NoRain / Sportful Fiandre (in reviews waar de reviewers de foul weather jerseys van Sportful en Castelli beide hadden getest bleek Castelli steeds weer de betere koop.. Sportful flink afgeprijsd is echter prima koop lijkt mij)


Iemand nog met iets anders vergelijkbaars bekend?

En wat zijn jullie ervaringen met (1 van) bovenstaande alternatieven (eventueel t.o.v. de Gabba / Perfetto)

Doel van het shirt: Warm houden, goed ademen, en als t even kan ook droog houden.

-----

Dan is er ook nog de Castelli Perfetto Light. Voorpand en schouders ook van Windstopper / Infinium, zij het iets dunnere stof, rugpand van Nano Flex Light. Geschikt voor mildere temperaturen, iets minder waterafstotend in vergelijking met de Gabba.

Alternatieven gelijk aan de Perfetto Light:

Sportful NoRain
Pactimo Storm+
Laatst gewijzigd door HM.23 op 22 nov 2020 10:53, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 16 nov 2020 13:07

Shimano evolve wind en s-phyre wind.
Evolve is voor gemiddeld postuur beter dan de s phyre.
Ik heb zelf die laatste en als de temperatuur zakt pak ik m liever dan de gabba. Er is ergens in het zuiden een winkel waar het jasje ook best voordelig was tov de castelli broertjes

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 nov 2020 13:26

HM.23 schreef: 16 nov 2020 12:55 .....
Endura FS260 Pro SL
Bioracer Tempest
AGU Poggia
Pearl Izumi PI Dry
Windtex membraan (Lusso, Parentini, DHB, Vermarc, Endura, Giordana, Specialized)
4Seasons Futurumshop
..................
Ik heb zowel een korte - als lange mouw trui/vest van Doltcini dat bijna 1 op 1 vergelijkbaar is met de Gabba van Castelli die ik ook heb.
Ik heb ook een Northwave Extreme H2O wielershirt korte mouw dat vergelijkbaar is met de Castelli Perfetto, gekocht bij Salden voor 24,95 Euro :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 16 nov 2020 15:46

Ik lees hier dat de Gabba/Perfetto vaak gewassen wordt, dat moet je hem dus opnieuw waterdicht maken. Zelf was ik mijn Perfetto niet vaak, alleen als hij echt goor is geworden. Zelfde geldt voor mijn winterjack. De Perfetto kun je juist prima even afnemen met een natte doek en dan laten opdrogen op een hangertje, In die zin beschouw ik het dus meer als jack dan als wielershirt... die laatste gaat wel na ieder ritje in de was.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Bart_h
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 aug 2017 21:51

Bart_h 16 nov 2020 20:02

Hebben onze chinese vrienden van Ali nog geen alternatief?

i-mac

i-mac 16 nov 2020 20:14

Bart_h schreef: 16 nov 2020 20:02 Hebben onze chinese vrienden van Ali nog geen alternatief?
Ik heb een paar weken geleden een jasje besteld op basis van hun foto's. De realiteit was echter ontnuchterend. Niet akkoord gegaan, en met de nodige foto's mijn gelijk gekregen. Ik heb de helft van het bedrag teruggevraagd en gekregen. Het fluo groen van de foto en van de jas zelf, was op zijn zachts gezegd, mijlenver uit elkaar. Ik had me wel niet verwacht aan een exacte kopie. Ik weet intussen wel wat je kan/mag verwachten bij alie.

De jas ga ik weggeven aan één of ander goed fietsdoel. Normaal gezien kan je oude kledij in een container gooien bij Velofollies, maar aangezien dit nu niet doorgaat, ga ik het even moeten opzoeken.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 nov 2020 20:23

Mijn ervaring is dat je bij onze Ali vrienden heel goed een shirt en broek van standaard kwaliteit kan krijgen, maar voor echte ‘tech’ kleding (goed ademend en gelijktijdig waterafstotend, etc) je echt bij de bekende partijen moet zijn.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 16 nov 2020 20:27

Lcsmet schreef: 16 nov 2020 13:26 Ik heb zowel een korte - als lange mouw trui/vest van Doltcini dat bijna 1 op 1 vergelijkbaar is met de Gabba van Castelli die ik ook heb.
Ik heb ook een Northwave Extreme H2O wielershirt korte mouw dat vergelijkbaar is met de Castelli Perfetto, gekocht bij Salden voor 24,95 Euro :)
Die Gabba-achtige kleding van Doltcini, weet je daarvan ook de naam van het shirt of de naam voor de fabric of technologie? Dan kan ik in t overzicht een naam erbij plaatsen. Heb de andere suggesties al toegevoegd aan het overzicht 🙂

hayes

hayes 17 nov 2020 15:01

Ik heb nu al enkele ritjes gedaan met de Perfetto. De koudste bij een graad of 10.
Enkel met een basic ondershirtje. Toch behoorlijk gezweet en klamme binnenzijde.
Alles boven de 10 graden is echt niet voor een perfetto. Al heeft Castelli zelf 15°c aan.

Er komen koudere dagen aan, die zouden de ideale omstandigheden moeten zijn voor de perfetto.

Verder wel fijn jack. Al zou ik eerder drie zakken dan twee op de rug willen. Nu moet ik soms gaan vissen omdat spulletjes rondzwerven binnenin de zak.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 17 nov 2020 16:22

Blijkbaar heb ik dan een oudere versie, ik heb gewoon 3 (lekker diepe) zakken in de perfetto. Ik vind hem prima tussen grofweg 10-15 graden. Wel heb ik de korte mouw versie, die ik combineer met dunne (UPF) armstukken of dikkere (Nanoflex). En mocht alsnog te warm worden, dan kunnen die uiteraard ook nog uit... Voor mij echt het go-to shirt/jack geworden in met name herfst en voorjaar.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 17 nov 2020 16:55

hayes schreef: 17 nov 2020 15:01
Alles boven de 10 graden is echt niet voor een perfetto. Al heeft Castelli zelf 15°c aan.
Is een Italiaans bedrijf die dit advies geeft, hè! Italianen rijden bij 25 graden nog in het lang :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 17 nov 2020 17:47

Met 15 graden en wat regen vind ik mijn perfetto en ook mijn Alpha RoS light
niet veel te warm.
De eerste Gabba (korte mouw) heb ik in de bergen zelfs tot 20° gedragen. Gewoon wat open ritsen berg op.

Plaats reactie