Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsbroek / Assos

PinPrince
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:37

PinPrince 13 mei 2013 21:36

Van mijn werk heb ik als "sponsering" een fietsbroek gekregen.
Op zich een leuk broekje, maar merk wel dat deze leuk is voor korte afstanden.
Bij lange afstanden merk je toch dat het comfort minder is (eerder last van bv zadel pijn)

Nu ben ik voor lange afstanden opzoek naar een goed broek.
Ik hoorde Assos een goed merk is, maar daar betaal je ook goed voor.

Wat voor andere merken/types zijn er op de markt die ongeveer gelijkwaardig is aan de Assos, maar hopelijk ook wat goedkoper zijn?

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 13 mei 2013 22:58

castelli met een kiss zeem is gewoon een prima broek, ook voor de langere ritten. Iets duurder heb je dan nog de progretto zeem welke iets comfortabeler is.

wat voor budget heb je voor de broek? Assos zijn wel broeken met topzemen erin, maar lees toch ook regelmatig over het snel grijs worden van de zwarte stof en dat is wel een dooddoener in dat prijssegment.

paar topics:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... lit=+broek" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... lit=+broek" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 14 mei 2013 10:41

Ach, weet je wat ik vind? Het heeft net zoals met zoveel producten te maken met veel factoren.
Hoe is je lichamelijk gestel bijvoorbeeld? Is dat "bottiger" (niet bot ;), heb je wat meer zitvlees, dunne dijen of dikke dijen, afmetingen van jeweetwel etc. En ben je gewend om op zo'n smal stukje zadel te zitten...

Het vaak gegeven advies om te passen is natuurlijk waar. Met name hoe zit(ten) de zeem, bretels, elasticiteit enz., zonder fiets. Het geeft absoluut nog geen garantie later want de echte ervaring ondervind je natuurlijk toch pas na een tijdje van gebruik. In de prijsklasse van pak hem beet € 80 (en misschien ook wel in prijsklasse daaronder) tot de eenvoudigste Assos lijkt het me wel goed te zitten met de algemene kwaliteit. Alhoewel, op de uitstraling en het comfort van een Assos-broek heb ik niks op aan te merken, wel op de duurzaamheid van al mijn Assos-producten (veel losse naden, draden).
Daardoor ben ik veel meer tevreden over mijn andere kleding van DeMarchi en Mavic, voor wat het waard is.

Credo imho, kijk wat in je budget ligt, welke je mooi vindt én al prettig zit voordat je er nog maar één meter mee gefietst hebt. Door ervaring leert men 8-)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 14 mei 2013 21:41

Dat laatste is helemaal waar.
Tot nu toe heb ik ervaring met Ultima (performance 2), merkloos en nike broekje welke prima waren en <40euro.
Daarna overgestapt op assos mille welke ik veel heb gebruikt, zit goed maar deze heeft wel een hele dikke zeem. Mijn favoriet is de castelli aero met progecco zeem, deze vind ik persoonlijk nog een stuk fijner en als ik kan kiezen zou ik zeker weer een broek met die zeem kopen.

AppleOil
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 apr 2013 22:33

AppleOil 14 mei 2013 21:58

Een prettige zeem is volgens mij nog steeds erg persoonlijk. Ik vind Nalini erg prettig zitten. Zit ongeveer in de 80 euro prijsklasse. Soms is het ook even wennen. Ik had laatst een broek gekocht met een iets dikkere zeem en die ging pas na 5 ritten lekker zitten.

wibbel2
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:03
Locatie: Warmond

wibbel2 16 mei 2013 19:01

Ik vind de Pearl Izumi pro broeken prettig zitten. Als je bij de factory outlet in Valkenburg bent bespaar je zo 100 euro per broek als ze in de aanbieding zijn!
I find your lack of faith disturbing

Plaats reactie