Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

goede aanbiedingen/advies fietsbroek

hoi
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 mar 2012 11:14

hoi 02 apr 2013 15:44

Toen ik pas begon met fietsen heb ik een goedkope fietsbroek gekocht, inmiddels is de zeem aan het loslaten.

Ook wil ik graag wat langere ritten gaan doen, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een wat meer kwalitatieve fietsbroek.

Nu heb ik begrepen dat een bibshort erg geschikt is.

Eigenlijk was ik vooral benieuwd of jullie gehoord hadden van superaanbiedingen, van kwalitatieve broeken die voor een laag prijsje weggedaan worden. Dus een goede broek voor een redelijke prijs, super prijs:kwaliteit verhouding. Ik hoop dat er zo'n aanbieding is voor een bibshort van een van de betere merken.

Nog iets: ik ben ook benieuwd welke maat ik het beste kan kiezen. Voor mijn vorige broek heb ik M gekozen, die zit goed rond het been, maar iets te los bij de bil/taille. Ik heb een beetje een lastige maat. Ik ben 65kg, 1m72. Taille 70cm bovenbeen 56cm. Misschien toch een strakkere maat nemen, ondanks dat het misschien krap zit aan mijn benen?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 02 apr 2013 16:02

Wat versta jij onder een superaanbieding en wat is bv je budget? Dan zal het gemakkelijker zijn om een "passend" antwoord te geven...Wat voor jou of een ander als redelijk geprijsd is, daar kan een groot verschil in euro's tussen zitten. Overigens zijn onze maten en gewicht identiek en een lastige maat vind ik het zeker niet.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 02 apr 2013 18:41

Toch maar even bij Hopmans langs?
Laatst voor 35 euro een top opruimertje gekocht van een merk wat ze uit gooien.

hoi
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 mar 2012 11:14

hoi 02 apr 2013 20:14

Beetje het goede middensegment. Een broek die normaal iets onder de 100 euro kost, en waar nu nog een paar tientjes af kan. Gewoon een goede broek die het een aantal jaren uithoudt, en prettig zit.

ciclista: klinkt goed, kun je die broeken ook online bestellen? Dat vind ik het handigst.

En welke maat zal ik dan nemen? S?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 02 apr 2013 20:54

Voor wat het natuurlijk waard is (blijft heel persoonlijk) maar misschien vind je deze iets:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=88717" onclick="window.open(this.href);return false; (zeer betrouwbare internetwinkel)
Ik heb zelf de De Marchi Plus-versie maar de broek van de link is kwalitatief ook heel goed en handgemaakt in Italie.
Omdat ik dezelfde maten en gewicht heb dan jij zou je de M kunnen kiezen. Is slimfit en zit lekker strak om de benen zonder te knellen. Anders kan ik je de broeken van Mavic ook aanbevelen ook in maat M. Aanbieding>
http://www.bakkerracingproducts.nl/inde ... Itemid=209" onclick="window.open(this.href);return false; (ook betrouwbare internetshop)
Succes met je keuze.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

kirby
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mei 2011 17:29

kirby 03 apr 2013 18:00

Ik ben misschien niet de meest geschikte adviseur aangezien ik zelf nog nooit een nieuwe broek heb gekocht maar mijn materiaal altijd krijg van overschotjes van een bevriende club, maar dit ziet er mij geen slechte deal uit op het eerste zicht?

Castelli Ergo Tre

Overweeg 'm zelf ook te bestellen, misschien dat er hier al ervaringsdeskundigen zijn?

riggard
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 jan 2013 17:59

riggard 03 apr 2013 18:25

Lidl heeft deze week broeken in de aanbieding.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 03 apr 2013 19:09

hoi schreef:Nog iets: ik ben ook benieuwd welke maat ik het beste kan kiezen. Voor mijn vorige broek heb ik M gekozen, die zit goed rond het been, maar iets te los bij de bil/taille. Ik heb een beetje een lastige maat. Ik ben 65kg, 1m72. Taille 70cm bovenbeen 56cm. Misschien toch een strakkere maat nemen, ondanks dat het misschien krap zit aan mijn benen?
Als je nou van jezelf zegt een moeilijke maat te hebben, dan ga je toch niet online bestellen?
Ga gewoon naar een goede winkel, betaal je misschien iets meer maar je krijgt ook advies.
Weet je eenmaal wat een prettige broek is dan bestel je deze voortaan online.
riggard schreef:Lidl heeft deze week broeken in de aanbieding.
Hij wil een goede broek :mrgreen:
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Plaats reactie