Voor mijn racefiets (toeren en woonwerk) moet ik een paar nieuwe banden monteren. Ik rij meestal met Conti Grand Prix, maar ik zie bij Rose dat er nu ook Continental Super Sport te koop zijn die goedkoper zijn dan de Grand Prix. Ik zoek het optimum tussen comfort en slijtvastheid.. (Die paar tienden km/u vind ik minder belangrijk dan koersvastheid en lekbestendigheid)
Heeft iemand ervaring met deze Continental Super Sport banden?
Weet iemand wat het verschil is tussen de Super Sport en Grand Prix?
Ervaring Continental Super Sport
Ja, ik heb ze gehad. In vergelijking met een Conti GP 4000S: zwaar, stug, weinig grip (voornamelijk in vochtige omstandigheden) en minder lekbestendig. Ze zijn wel iets comfortabeler (ze lijken me een breder loopvlak te hebben), minder direct/nerveus en slijten minder hard (veel hardere compound) dan de 4000S. Maar ik zou ze nooit meer aanschaffen...
Eenvoud kenmerkt het ware.
Ik rij zelf in de winter met de normale grand prix 24 mm vouwversie en in de zomer met de conti 4000s 23 mm.
De supersport is inderdaad erg hard en slijtvast maar niet zo erg lekbestendig. De normale grand prix heeft wel weer de black chili compound en een super lekbescherming. Rij in de winter dan ook niet lek. de vouwversie is wel wat lichter draadversie. In de zomer is de 4000s mijn keuze, licht,lekbestendig en lekker rollend.
tip: de grand prix in vouw versie is op dit moment 14,95 euro bij bike components.
De supersport is inderdaad erg hard en slijtvast maar niet zo erg lekbestendig. De normale grand prix heeft wel weer de black chili compound en een super lekbescherming. Rij in de winter dan ook niet lek. de vouwversie is wel wat lichter draadversie. In de zomer is de 4000s mijn keuze, licht,lekbestendig en lekker rollend.
tip: de grand prix in vouw versie is op dit moment 14,95 euro bij bike components.
-
- Forum-lid HC
Wellicht verstandig om de GP All Season ook te overwegen....

http://www.bike-components.de/products/ ... ifen-.html
Hier nu €14,95 voor de Conti GP in de 24mm variant, dat is wel uitzonderlijk goedkoop dacht ik!
Hier nu €14,95 voor de Conti GP in de 24mm variant, dat is wel uitzonderlijk goedkoop dacht ik!
Eerlijk gezegd heb ik heel weinig lekke banden. Ik heb volgens mij met mijn laatste achterband 5.000 km gereden en één keer een lekke band gehad (snakebite.. dus mijn eigen schuld) Ik controleer wel regelmatig mijn banden en rij met 28mm..
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-