Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 01 nov 2015 21:26

Totalen per fiets kun je in de Edge ook zien:
Kijk bij instellingen, fietsprofielen. Kies het juiste profiel. Kies dan nog een keer dit profiel en voila: Afstandsteller geeft de totaal geregistreerde afstand.
Avatar gebruiker

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 01 nov 2015 21:29

Dank!
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 02 nov 2015 14:18

Na meerdere mislukte pogingen maar eens hier posten.

Ik zou graag op de PC een route maken, die exporteren naar mijn Garmin en dan op de garmin de navigatie van die route krijgen. Dus aanwijzigingen "rechts, link, etc"

Het beste wat me tot nu toe gelukt is is om een "uit route" alarm te krijgen maar ik heb geen zin om de hele tijd op de kaart te moeten meekijken. Door de bomen zie ik ook het bos niet meer denk ik. GPX, TCX, etc...
Wie kan mij de stappen geven om dit te realiseren?

Ik gebruik basecamp om de routes te maken.

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 02 nov 2015 16:28

zorg dat je in basecamp dezelfde kaart gebruikt als die op je garmin staat
Maak een route in basecamp (dus geen spoor)
exporteer de route als gpx (selecteer de route in het linkervenster, klik op bestand, exporteren, selectie exporteren)
kopieer het gpx-bestand naar new files op je Garmin

de garmin verwerkt bij opstarten de gpx naar een fit bestand.
klik op het mapicoontje
selecteer koersen en dan de door jou gemaakte koers
klikt start/ride/rijden en gaan.

wel de navolgende opties op je garmin aan/uit hebben:
bij koersen zie je rechtsonder 3 streepjes
klik op de 3 streepjes
turn guidance : on
off course warnings: on
segments: nvt voor navigatie

bij de steeksleutel(instellingen):
klik activiteitprofielen
klik op jouw gewenste profiel
klik navigatie
klik herbereken automatisch
klik uit
terug
klik zet vast op weg
nee
terug

zo werkt het bij mij perfect (FW 4.32 beta)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 02 nov 2015 18:29

Dank je!
Ik ga ermee aan de slag

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 02 nov 2015 22:36

Mocht het niet lukken stuur dan een PB, eea is wellicht makkelijker telefonisch of (afhankelijk van woonplaats) IRL uit te leggen.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 21 nov 2015 11:26

Mijn Garmin start niet meer op. Kan hem ook niet op computer zien. Kapot?

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 23 nov 2015 19:20

jo_spr schreef:Mijn Garmin start niet meer op. Kan hem ook niet op computer zien. Kapot?
Doet het weer na reset...

1. Schakel de Edge uit.
2. Druk op de knoppen ‘lap/reset’ en ‘start/stop’ en hou deze ingedrukt
3. Zet het toestel aan terwijl u de deze twee knoppen ingedrukt houdt.
4. Hou de drie knoppen vast als u het Garmin logo ziet.
5. Laat de knoppen los als het Garmin logo verdwijnt.
6. Het scherm wordt blanco en na enkele seconden verschijnt weer het Garmin logo.
7. De master reset is voltooid als u de taal kunt kiezen.

Dobo1979
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2015 15:05

Dobo1979 02 dec 2015 15:19

Beste mede fietsers

Ik wil mijn garmin edge 810 gebruiken om gpx routes te fietsen (i.e. amstel gold race, luik-bastenaken, etc). Moet ik additionele kaarten kopen op mijn garmin alvorens ik deze routes fatsoenlijk kan gebruiken zonder 8 keer de verkeerde kant op te worden gestuurd en zo ja welke kaart kan ik dan het beste kopen?

Wellicht is de vraag al een keer gesteld maar kon het antwoord op deze vraag niet zo snel vinden.

Alvast bedank voor jullie hulp!!!

Baret

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 02 dec 2015 16:06


Hanjovdberg
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2015 20:27

Hanjovdberg 12 dec 2015 19:15

Dag allen
Ik heb nu ruim 3/4 jaar een edge 810 in bezit. Helaas vanaf het beginnen problemen met de hoogtemeter. Dit uitte zich in veel teveel hm per rit. Ook onlogische verschillen op dezelfde trajecten (ww verkeer met 0 hm) soms 0, 10, 50, etc.
Heb een nieuw toestel ontvangen maar nog steeds dezelfde problemen. Met de verkoper Mantel discussie gehad dat je eigenlijk niet beter kan verwachten omdat het een barometrische hm is. :( Waar ik het dan niet mee eens ben want bij anderen werkt het veel beter. En op mijn oude edge 705 werkte wel/beter.

Vraag me nu af wat ik nog meer kan doen. Heb alles al geprobeerd. Van master reset, opnieuw instellen. Handmatig hoogte instellen voordat ik ga fietsen, buiten laten liggen (1 uur) voor kalibratie. SD kaartje met open maps eruit en getest zonder kaartje (ook zelfs met master reset). Allemaal geen verschil en invloed. Er zijn dagen dat de hm redelijk kloppen. Maar soms klopt het echt van geen kant. Simpele vergelijking is mijn ww verkeer waar ik 12 km afstand afleg met in principe 0 hm (wordt door Strava bevestigd). Ik heb een enkele keer 0-12 meter. Maar soms ook totalen van boven de 40 meter.

Hebben meer mensen hier last van? Jullie nog ideeen? Heb mijn vertrouwen in de edge 810 behoorlijk verloren.

Even voor de goede orde ik heb de edge 810 inclusief snelheids, cadans en hartslag sensor/band.

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 13 dec 2015 01:05

Je bent zeker niet de enige met problemen met hoogtemeters bij de 810. Ook ik heb eerder wel eens een 810 terug gestuurd omdat het aantal hoogtemeters echt helemaal nergens op sloeg. Bij elke rit. Toen ook bij de nieuwe die ik kreeg hetzelfde aan de hand was heb ik een en ander geprobeerd wat zeker heeft geholpen.

Heb je je garmin op een out front gemonteerd? Zo ja dan moet je even kijken of je hem echt helemaal horizontaal monteert. Dus niet een beetje omhoog om hem bijvoorbeeld aan te laten sluiten op je stuurpen of er beter op te kijken, maar echt strak horizontaal. Dan slaat er namelijk minder wind onder dan als je garmin een beetje omhoog is gericht. Wat je ook kunt doen is de garmin gewoon met de stiekjes op de stuurpen monteren. Ook dan slaat er veel minder wind onder.

In mijn geval hebben beide manieren er voor gezorgd dat het aantal hoogtemeters veel realistischer is geworden. Overigens moet je er met dit weer en dan vooral met de wind rekening mee houden dat het aantal hoogtemeters altijd wel wat hoger uit kan vallen, of kan verschillen met andere ritten. Daar kun je verder niets aan doen. Een keer een verschil van 40 hoogtemeters vind ik persoonlijk eigenlijk niet eens zo bijzonder.

Plaats reactie