Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 31 mar 2013 19:03

Dacht zelfs even dat ze weer met duimspijkers aan het strooien waren geweest. Jammer voor die Farnese vini mannen.
Wat Fabian daar deed op de Paterberg was idd knap.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mar 2013 19:21

walterg schreef::lol:

Vergelijk de versnelling van Cancellara eens met die van Sagan op de laatste klim.

Je zou zeggen: een mountainbiker kan toch wel versnellen op een klim, maar nee! Een klassieker als deze vraagt om wat meer.

Saai? Nee, absoluut niet: er gebeurt constant wat, toppers rijden lek of vallen (ook Sagan!).

Het gaat juist om de laatste kilometers van zo'n afstand. Heb je over, dan kun je mee. Zo niet, kruis erover.
Hebben wij naar dezelfde koers zitten kijken? :roll: Voor mij was dit de laatste keer dat ik thuisgebleven ben voor een koers, heb spijt dat ik vanmiddag niet lekker ben gaan fietsen i.p.v. urenlang naar een peloton te staren. Als de spanning het moet hebben van lekrijden zegt dat alles imho.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 31 mar 2013 20:50

Zure opmerking van Smeets op het einde, jammer.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 31 mar 2013 20:56

mao schreef:Zure opmerking van Smeets op het einde, jammer.
Wat zei onze grote narcist dan? Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen... (+1 voor sporza)
Do not CROSS the road!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mar 2013 20:57

elefantino schreef:Voor mij was dit de laatste keer dat ik thuisgebleven ben voor een koers, heb spijt dat ik vanmiddag niet lekker ben gaan fietsen i.p.v. urenlang naar een peloton te staren. Als de spanning het moet hebben van lekrijden zegt dat alles imho.
Op zich had je prima kunnen gaan fietsen, want iedereen weet dat het toch pas de laatste 1-1.5 uur los gaat. Ik kwam thuis van training op 55 km van het einde, ik dacht: ik ga er ff lekker voor zitten. Maar na een kwartier ben ik toch maar eerst gaan douchen, en toen ik beneden kwam was er nog steeds niks gebeurd. Mevrouw havana was inmiddels ingedut.

Ik zei overigens vanmorgen tijdens het paasontbijt tegen m'n vrouw: "die gekke Belgen zullen wel weer om 9:00 ofzo beginnen met de uitzending". Dat was nogal overdreven bedoeld. Kijk ik op Sporza.be, blijken ze inderdaad om 9:00 begonnen te zijn :D :D

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 31 mar 2013 21:02

elefantino schreef:
walterg schreef::lol:

Vergelijk de versnelling van Cancellara eens met die van Sagan op de laatste klim.

Je zou zeggen: een mountainbiker kan toch wel versnellen op een klim, maar nee! Een klassieker als deze vraagt om wat meer.

Saai? Nee, absoluut niet: er gebeurt constant wat, toppers rijden lek of vallen (ook Sagan!).

Het gaat juist om de laatste kilometers van zo'n afstand. Heb je over, dan kun je mee. Zo niet, kruis erover.
Hebben wij naar dezelfde koers zitten kijken? :roll: Voor mij was dit de laatste keer dat ik thuisgebleven ben voor een koers, heb spijt dat ik vanmiddag niet lekker ben gaan fietsen i.p.v. urenlang naar een peloton te staren. Als de spanning het moet hebben van lekrijden zegt dat alles imho.
Waarom ben je dan eigenlijk niet gaan fietsen...ik lag gezellig met verzuurde benen na een week van lekker fietsen op de zetel... misschien heeft dat er wat mee te maken dat ik het aangenaam vond om naar te kijken ...
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mar 2013 21:08

Tja, waarom ik niet ben gaan fietsen? Van te voren weet je natuurlijk niet dat de koers saai gaat worden...

@havana: Gezien de spanning in andere voorjaarskoersen dit jaar had ik vandaag wel verwacht dat het wat eerder los zou barsten. Foute inschatting helaas.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 31 mar 2013 22:54

zorba schreef:
mao schreef:Zure opmerking van Smeets op het einde, jammer.
Wat zei onze grote narcist dan? Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen... (+1 voor sporza)
Hij vroeg zich af of over 8 jaar nog de zelfde winnaar zou zijn.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 01 apr 2013 00:20

mao schreef:
zorba schreef:
mao schreef:Zure opmerking van Smeets op het einde, jammer.
Wat zei onze grote narcist dan? Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen... (+1 voor sporza)
Hij vroeg zich af of over 8 jaar nog de zelfde winnaar zou zijn.
Geen NOS kijken, geen Smeets, klaar!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 apr 2013 02:39

mao schreef:
zorba schreef:
mao schreef:Zure opmerking van Smeets op het einde, jammer.
Wat zei onze grote narcist dan? Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen... (+1 voor sporza)
Hij vroeg zich af of over 8 jaar nog de zelfde winnaar zou zijn.
Smeets wordt verweten dat hij decennia lang niet kritisch is geweest op wielrenners. Maar wel kritisch zijn wordt blijkbaar ook niet gewaardeerd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 01 apr 2013 09:39

@ Timo
:-) Uiteraard moest ik meteen aan jou denken toen hij dat zij, maar om niet weer de confrontatie met je te hebben wilde ik het niet vermelden naar nu je er op reageert.
Smeets mag natuurlijk ( opbouwend ) kritisch zijn graag zelfs dat is zijn taak, maar heb het er tijdens de rit er over. Niet op het moment als iemand over de streep rijdt.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 01 apr 2013 10:41

mao schreef:
zorba schreef:
mao schreef:Zure opmerking van Smeets op het einde, jammer.
Wat zei onze grote narcist dan? Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen... (+1 voor sporza)
Hij vroeg zich af of over 8 jaar nog de zelfde winnaar zou zijn.
Dat hoor ik hem nooit zeggen als Marianne Vos weer eens wint

Plaats reactie