Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mar 2013 15:55

havana schreef:Gaaaaaaaaaaap.
Was ik maar gaan fietsen vanmiddag...

Wat is er trouwens met de benen van Devolder gebeurd? :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mar 2013 15:57

Die wordt gesponsord door Sundays zeker ;) ?

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mar 2013 16:27

Mooie overwinning van Cancellara, maar wat een verschrikkelijk slaapverwekkende vertoning!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 mar 2013 16:30

elefantino schreef:Mooie overwinning van Cancellara, maar wat een verschrikkelijk slaapverwekkende vertoning!
Ja, jij wil een wielrennen zonder doping! :-P
Mooie overwinning, maar idd pas interessant 25 km voor de streep
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 31 mar 2013 16:54

mooi podium...gezellige middag... ik vond het niet echt saai :?
Leuk voor Devolder om nog eens in de kijker te rijden.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 mar 2013 16:55

teamorange schreef:mooi podium...gezellige middag... ik vond het niet echt saai :?
Leuk voor Devolder om nog eens in de kijker te rijden.
Niet saai? Behoudens de demarrage van Cancellara is er werkelijk niets gebeurd!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 31 mar 2013 17:02

elefantino schreef:
Wat is er trouwens met de benen van Devolder gebeurd? :D
Hoorde van De Cauwer en Wuyts dat hij een langere periode in Spanje is geweest om te trainen. Hij is te huur rond 5 december.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 mar 2013 17:58

Je zou meer denken dat Devolder in Italie was geweest. Dat leken wel kolenmijn stutbalken al la Carbonara.

Maar goed. Beetje saai idd aangezien de favorieten pas laat verschenen en voor je het wist pakte Fabian die 50 meter op de Patersberg en was alles beslecht. Fabian moest ook wel. Had hij het verschil daar niet kunnen maken (eerder was geen optie denk ik vanwege de te lange solo verder naar de meet) dan was hij met Sagan in het wiel naar de meet gereden.

Ik denk dat die versnelling voor Fabian echt wel een diepe inspanning was maar zoals gezegd moest het hier buigen dan wel barsten. Mocht Fabian dat gat niet hebben geslagen dan was Sagan in zijn wiel blijven zitten tot aan de meet.

Een ding vraag ik me af. In hoeverre had Sagan zich mentaal voorbereid dat die move van Fabian zou komen? We hebben het over enkele honderden meters die het verschil maken tussen verliezen en winnen. Simpel gezegd, ik weet het.

Eigenlijk dus een vrij 'simpele' zege.
Laatst gewijzigd door Zorro op 31 mar 2013 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mar 2013 18:03

Voorspelbaar ook vooral.

Ze hadden net zo goed de groep der favorieten aan de voet van Kwaremont kunnen laten beginnen en alleen de laatste 25 km laten rijden :D

Dit had een hoog "massasprint in de Tour-gehalte". Een eindeloze uitzending (die om 9:00 (!!) begon, willen de Vlamingen nooit meer roepen dat wij doorslaan met het schaatsen aub!!?) met een voorspelbaar slot en een voorspelbare winnaar.
Laatst gewijzigd door havana op 31 mar 2013 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 mar 2013 18:12

havana schreef:Voorspelbaar ook vooral.

Ze hadden net zo goed de groep der favorieten aan de voet van Kwaremont kunnen laten beginnen en alleen de laatste 25 km laten rijden :D

Dit had een hoog "massasprint in de Tour-gehalte". Een eindeloze uitzending met een voorspelbaar slot en een voorspelbare winnaar.
Ik zat mijn post aan te passen en toen kwam jij dus post kruisten elkaar.

Min of meer mee eens maar niet helemaal als je zegt dat het voorspelbaar was.
Zoals ik toevoegde op mijn eerdere post vraag ik me af in hoeverre Sagan zich mentaal had voorbereid op die move van Fabian en dus de belangrijkheid ervan in ziende. Gaf hij extra gas en dacht het komt wel goed of ging hij echt volle bak?

Als dat gat daar niet was gevallen op de Patersberg dan was Fabian gezien. Begrijp me niet verkeerd. Fabian was subliem en Peter kon wellicht echt niet. Dus op enkele tientallen/honderden meters wordt een verschil gemaakt op 263km.

Het ligt dus erg dicht bij elkaar en dus boeiend in mijn optiek.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 31 mar 2013 18:40

Afbeelding
Het zit hem allemaal in de details hé mannen...
Ik vond het bijvoorbeeld knap hoe Sagan genoot van zijn 2de plaats...en zijn verlies sportief opnam.
Kwiatkowski vond ik mooi rijden...ik vond het zalig om Greipel zo eens bezig te zien...
En het is toch altijd fijn ...om alle plekjes op tv te zien waar we zelf al zo veel hebben gereden(weliswaar tegen de helft van die mannen hun snelheid).
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 31 mar 2013 18:56

:lol:

Vergelijk de versnelling van Cancellara eens met die van Sagan op de laatste klim.

Je zou zeggen: een mountainbiker kan toch wel versnellen op een klim, maar nee! Een klassieker als deze vraagt om wat meer.

Saai? Nee, absoluut niet: er gebeurt constant wat, toppers rijden lek of vallen (ook Sagan!).

Het gaat juist om de laatste kilometers van zo'n afstand. Heb je over, dan kun je mee. Zo niet, kruis erover.

Plaats reactie