Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

nieuwe heup

kogafanaat
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 jun 2008 00:02

kogafanaat 12 jun 2022 22:47

Ik ben 7 april geopereerd en fiets nu op een gewone fiets. Wanneer kan ik weer op de racefiets mijn kilometers maken?
Ik fiets nu zonder problemen 40 kilometer, lopen gaat goed. Alleen het aanlopen is nog wat wankel.
fietsfanaat

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 13 jun 2022 08:18

kogafanaat schreef: 12 jun 2022 22:47 Ik ben 7 april geopereerd en fiets nu op een gewone fiets. Wanneer kan ik weer op de racefiets mijn kilometers maken?
Ik fiets nu zonder problemen 40 kilometer, lopen gaat goed. Alleen het aanlopen is nog wat wankel.
Ik zou voor dit soort vragen contact zoeken met een (sport)fysio, die kan ook checken hoe je lichaam ervoor staat en wat verstandig is qua opbouw.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2022 09:22

The RowingCyclist schreef: 13 jun 2022 08:18
kogafanaat schreef: 12 jun 2022 22:47 Ik ben 7 april geopereerd en fiets nu op een gewone fiets. Wanneer kan ik weer op de racefiets mijn kilometers maken?
Ik fiets nu zonder problemen 40 kilometer, lopen gaat goed. Alleen het aanlopen is nog wat wankel.
Ik zou voor dit soort vragen contact zoeken met een (sport)fysio, die kan ook checken hoe je lichaam ervoor staat en wat verstandig is qua opbouw.
Ik begrijp echt niet dat je dat op een forum vraagt. We kunnen niet eens zien hoe je je voortbeweegt.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 13 jun 2022 10:23

kogafanaat schreef: 12 jun 2022 22:47 Ik ben 7 april geopereerd en fiets nu op een gewone fiets. Wanneer kan ik weer op de racefiets mijn kilometers maken?
Ik fiets nu zonder problemen 40 kilometer, lopen gaat goed. Alleen het aanlopen is nog wat wankel.
Dit zal je toch echt aan je arts en/of fysio moeten vragen. Hier zal je in het beste geval de ervaring van andere forum-leden meekrijgen die ook een nieuwe heup gekregen hebben. Maar het feit dat je schrijft dat het aanlopen nog wat wankel is, geeft mij de indruk dat je voorlopig nog maar even niet op de racefiets moet stappen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 jun 2022 10:39

kogafanaat schreef: 12 jun 2022 22:47 Ik ben 7 april geopereerd en fiets nu op een gewone fiets. Wanneer kan ik weer op de racefiets mijn kilometers maken?
Ik fiets nu zonder problemen 40 kilometer, lopen gaat goed. Alleen het aanlopen is nog wat wankel.
Als het op een gewone fiets lukt zou het ook op de racefiets zonder klikpedalen moeten lukken, je zit alleen wat dieper, toch . . . . ? ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 13 jun 2022 13:54

Bij mij ging het eigenlijk beter op de racefiets dan op de damesfiets van mijn vrouw. Doordat die damesfiets veel zwaarder was vond ik het moeilijker om af te stappen.

Maar echt racefiets met klikpedalen buiten heb ik pas na een kleine 3 maanden gedaan. Na 6 weken wel al heel licht op de rollen.

De eerste maand moet je vooral opletten om je been niet te hoog te heffen wegens het gevaar dat het uit de kom kan schieten. Maar hangt dan ook weer van de soort operatie af. Als het via de lies is gegaan dan is de kans op uit de kom schieten heel klein. Als ze spieren doorsneden hebben dan is die kans groter.

Ik heb altijd advies gevraagd aan mijn fysio aangezien ik die toch zo goed als dagelijks zag.

Plaats reactie