Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Binnenband plakken?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 jan 2013 09:42

Dat lijkt me ook een mooi broodje aap verhaal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 25 jan 2013 15:52

Ik denk dat Dresco een ander oplosmiddel gebruikt. De wasbenzine zal niet geheel verdampen, en dan mogelijk de hechting met het butyl verstoren, doordat de oplosmiddelen niet mengen.
(vgl. met spuitbussen verf met verschillende oplosmiddelen; dat gaat dan cracqueleren).
Afbeelding

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 28 jan 2013 18:26

loos schreef:Ik denk dat Dresco een ander oplosmiddel gebruikt. De wasbenzine zal niet geheel verdampen, en dan mogelijk de hechting met het butyl verstoren, doordat de oplosmiddelen niet mengen.
Probeer 't maar 's met wasbenzine. Je zal zien dat 't werkt als een tierelier. Veel beter dan met schuren.
blackmax schreef:Theoretisch zal wasbenzine rubber oplossen.
Nou, niet alleen theoretisch hoor :D Daarom maakt 't ook 't te plakken oppervlak zo mooi schoon.
blackmax schreef:Theoretisch zal wasbenzine rubber oplossen. Je kunt beter het te plakken oppervlak iets opruwen en daarna met een klamme doek reinigen en laten drogen.
Probeer maar 's met een lappie met wasbenzine dwars door een binnenbandje heen te poetsen. Ik ben bang dat je daar dagen mee zoet zal zijn.

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 28 jan 2013 21:59

theodorocampagnolo schreef:
tungsten schreef: Wel kunnen er door wrijving met de binnenkant van de buitenband hele kleine gaatjes ontstaan en dan zegt men dat de binnenband poreus is geworden.
Had ik vanavond een lekke band. Achterband.

Op de Tacx Antares. :?

Helemaal niets kunnen vinden in de buitenband. Zou dat die bewuste wrijving kunnen zijn?
Avatar gebruiker

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 28 jan 2013 22:09

D'r is maar één manier om daar achter te komen......

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 28 jan 2013 22:45

theodorocampagnolo schreef:D'r is maar één manier om daar achter te komen......
Hmm, tja, morgen maar weer proberen dus :mrgreen:
Avatar gebruiker

alzie
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2013 16:30

alzie 04 mar 2013 16:58

Ik heb nu deze banden er in zitten maar ik kan ze maar niet plakken er zitten allemaal ribbels op. Hoe doen jullie dat
http://fietsband-kopen.nl/artikel.php?artikel=200083

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 04 mar 2013 17:21

Niet plakken, maar weggooien en een nieuwe monteren. Wat kost een biba? Hoe vaak rijd je lek?

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 04 mar 2013 18:59

robbebopper schreef:bij een lekke band onderweg natuurlijk gewoon wisselen met een nieuwe band, maar bij thuiskomst plak ik de band altijd. Als er twee plakkertjes opzitten, en dan nog eens lek, dan is het pas einde oefening. Ik vind een band plakken echt een simpel karweitje, ik heb er geen hekel aan, en ik vind het weggooien van goed werkend materiaal eigenlijk zonde.

Overigens een goeie tip (van de site van Ernie Frieke): Solutie tien minuten laten drogen (net genoeg om onder de douche te zijn geweest), en dan met een hamer het plakkertje er op meppen! Ben je meteen je agressie van die lekke band kwijt :P
Werkt als een tierelier!

http://www.bikeboosting.nl/index.php?bbp" onclick="window.open(this.href);return false;
Hop ook nog een hamer mee onderweg, dan vraag ik me af waarom ik een lichte fiets heb. Wat weegt zo'n hamer eigenlijk? Dan heb ik een idee hoeveel kilo spek ik er nu nog extr af moet sporten.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Plaats reactie