Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 jan 2022 09:16

Hoeveel van de mensen die nu (terecht of onterecht is niet belangrijk) commentaar leveren op de prestatie van LA waren in die jaren wel enthousiast over het wielrennen en ook over hem? En hebben daarmee genoten van het wielrennen? Achteraf weten we veel meer en vormen we een mening die anders zal zijn als toentertijd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jan 2022 09:54

Eerlijkgezegd: ik vond het toen ook al een lul, en dat is met de kennis van nu niet veel beter geworden :-). Ik had destijds meer respect voor zijn grote opponent Jan Ullrich, die ook klotsend van de EPO in de rondte reed. Maar wel een die menselijke trekjes vertoonde. En wel een die niet zo'n grote bek als LA had.

En toen was ik al enthousiast over het wielrennen, ik keek er graag naar. Ik stond zelfs op Alpe d'Huez ten tijde van de duels tussen LA en JA. Laten we eerlijk zijn, als er een enorme lul rondfietst, lijken de anderen opeens een stukje sympathieker. Alles is relatief. Laten we dat dan maar als de toegevoegde waarde van LA bestempelen: Het was zo'n lul dat ie ervoor zorgde dat de rest wat aardiger leek :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 jan 2022 09:58

rikkert schreef: 05 jan 2022 09:54 Eerlijkgezegd: ik vond het toen ook al een lul, en dat is met de kennis van nu niet veel beter geworden :-). Ik had destijds meer respect voor zijn grote opponent Jan Ullrich, die ook klotsend van de EPO in de rondte reed. Maar wel een die menselijke trekjes vertoonde. En wel een die niet zo'n grote bek als LA had.

En toen was ik al enthousiast over het wielrennen. Laten we eerlijk zijn, als er een enorme lul rondfietst, lijken de anderen opeens een stukje sympathieker. Alles is relatief.
Maar een lul zijn doet niets af van de prestatie ;)

Het gaat me vooral om je laatste alinea. Je hebt genoten en alles is relatief.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 jan 2022 10:00

Armstrong is soms een klootzak geweest. Maar als je op dit artikel afgaat is zelfs Lance Armstrong nog een mens

https://www.wielerflits.nl/nieuws/oude- ... s-pantani/
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jan 2022 10:32

Bij LA denk ik dan: hij had m nodig voor zijn podcast :-).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 jan 2022 13:25

JPAR schreef: 05 jan 2022 09:16 Hoeveel van de mensen die nu (terecht of onterecht is niet belangrijk) commentaar leveren op de prestatie van LA waren in die jaren wel enthousiast over het wielrennen en ook over hem? En hebben daarmee genoten van het wielrennen? Achteraf weten we veel meer en vormen we een mening die anders zal zijn als toentertijd.
ikzelf heb nooit in het sprookje Armstrong geloofd omdat iemand die clean zou rijden nooit al die anderen, (die gedopeerd waren met een wondermiddel zoals epo) zou kunnen overklassen zoals hij deed. Vanaf dat klasbak jan ulrich betrapt was was het voor mij zo goed als zeker dat LA ook een bedrieger was. Ik heb hem echter nooit op dit forum beschuldigd omdat je zonder bewijzen ook nooit iemand een bedrieger moet noemen.
Ik mocht hem ook niet maar toch had ik een zeker respect voor hem voor zijn gedrevenheid, het feit dat je 7 rondes zonder noemenswaardige valpartij en dus steeds alert zijn kunt uitrijden en winnen. En niet te vergeten, de rit naar Gap toen hij er in slaagde om niet te vallen door een stuk steil bergaf door het gras af te snijden en na over een gracht te springen de weg lager terug op zijn fiets te springen en voort te rijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 04 mar 2022 21:15

rikkert schreef: 05 jan 2022 10:32 Bij LA denk ik dan: hij had m nodig voor zijn podcast :-).
Ik vind het knap van 'm dat-ie nog steeds 'relevant' blijft door wat van die podcastjes te maken (disclaimer: met de Tour luister ik er ook graag naar). Idem voor George, met zijn Hotel Domestique. Mannen van 50+, sportief behoorlijk irrelevant nowadays.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 mei 2022 02:52

Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 aug 2022 22:26

Nu is hij definitief niet meer te redden,

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... zijn-leven

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 aug 2022 23:15

Inderdaad!! Maar ik ben allang blij dat Sheryl Crow hem op tijd door had 😉
Do or don’t, there is no try

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 10 aug 2022 10:40

Wat is er dan zo mis mee dat hij trouwt? Ik mis precies een deel van het verhaal?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 aug 2022 10:41

bartdr schreef: 10 aug 2022 10:40 Wat is er dan zo mis mee dat hij trouwt? Ik mis precies een deel van het verhaal?
Dacht dat het aan mij lag..... Ik snap m ook niet.
Less is bore

Plaats reactie