Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe racefiets cube peloton/peloton pro

bdst
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2012 09:43

bdst 18 okt 2012 10:01

Ik ben dit jaar beginnen mountainbiken met de mtb van mijn schoonbroer. Al na enkele toertochten wist ik dat dit geen bevlieging was.
Begin Juni heb ik mij een cube attention gekocht. Ik heb er nu 1400 km mee gereden en ben er zeer content van.
De vele kilometers komen er ook door veel op de weg te rijden in de vlaamse ardennen. Daarom ben ik aan het kijken om een race fiets te kopen.
Aangezien ik zeer tevreden ben van de service (van de fietsemaker) en de kwaliteit van Cube wil ik graag voor een racefiets van Cube gaan.
Nu twijfel ik tussen de cube peloton en de peloton pro. Mijn budget is rond de €1000.Ik heb ergens gelezen dat het grootste verschil het schakelen is (sora/tiagra).
Is dit het prijsverschil waard en is dit een goeie fiets met ambitie om volgend jaar de ronde van vlaanderen te fietsen? En eventueel later de droom om de mont ventoux te bedwingen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 okt 2012 10:22

Sora vind ik nog altijd een beetje een 'speelgoedgroep', Tiagra is gewoon een prima groep en je kunt hierbij vanwege 10 speed de onderdelen eventueel een voor een upgraden naar b.v. 105.
Wel vind ik de aluminium modellen van Cube tegenwoordig behoorlijk aan de prijs, zeker niet de vergelijken met b.v. de carbon 2012 modellen die echt concurrerend in de markt waren gezet.
Ik zou nog even rond kijken bij andere fietsenmakers of er eventueel nog een 2012 model in uw maat staat. Als je je even inleest inde diverse topics 'nieuwe racefiets kopen' zie dat de meeste mensen die +/- 1000 euro te besteden hebben een fiets van een gerenommeerd merk (waar Cube ook bij hoort) met 105 afmontage kunnen kopen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie