Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cervelo R3 of S2 met budget € 3.000,-

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 okt 2012 18:25

ha mensen,

ik wil mijzelf op korte termijn een nieuwe fiets aanschaffen. Budget rond de € 3.000,-

twee korte vragen:
*zijn er mensen die ervaringen hebben met én de cervélo R3 én de S2 die kunnen aangeven hun ervaringen zijn omtrent de verschillen tussen deze twee frames.
*zou ik met een budget van rond de € 3.000,- na wat goed zoeken een R3 of S2 model 2012 kunnen vinden met Campagnolo centaur/chorus en Campagnolo Eurus wielen, of moet ik mijn eisen gelijk wat bijstellen,

dank voor jullie reacties alvast
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 31 okt 2012 23:48, 3 keer totaal gewijzigd.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 17 okt 2012 19:23

Bij Vos kun je wel slagen wanneer je kiest voor de RS voor dat bedrag, de S2 met chorus en Eurus wielen zal daar iets duurder zijn. Heb je verstand van zaken dan kun je daar met een gerust hart kopen, zoniet dan wegblijven daar. Je kan daar alle mogelijke afmontages krijgen en ook hebben ze veel keuze mbt de wielen, alles met het bijbehorende prijskaartje.
Verschil tussen de twee frames: de RS is comfortabeler kwa zit en kwa rijden, de S2 is harder en een wat sportievere zit( lager balhoofd dan de RS, diepere zit).
Kijk maar eens op hun site en verwonder je over de mogelijkheden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 okt 2012 19:29

Misschien staat hier iets bij waar je op past:http://www.bakkerracingproducts.nl/inde ... Itemid=209
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 okt 2012 16:10

dank voor jullie antwoorden! ga sowieso op korte termijn eens bij de sluwe vos om het hoekje kijken, maar koop daar inderdaad alleen iets als ik zeker weet wat (en welke maat) ik moet hebben.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 okt 2012 17:17

Een groot verschil tussen de RS en de S2 is de geometrie. Als dit nieuw voor je is zou ik a) nog geen fiets kopen voor 3000€ maar eerst meer kennis over de fietsen vergaren en b) niet naar Vos gaan.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 okt 2012 20:01

lvgh schreef:Een groot verschil tussen de RS en de S2 is de geometrie.
dank!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 nov 2012 00:03

ben ook een beetje aan het rondzoeken, maar is er wellicht iemand die iets meer over het verschil in geometrie kan zeggen tussen beide frames?

ik ben zelf 1,78 cm lang, weeg 66 kg en heb een binnenbeenlengte van 84cm
tot nu toe rij ik veel vlak, vanuit amsterdam. tussen de 2 a 4 ritten per week tussen de 40 en 120 km. Rij geen wedstrijden, maar wellicht is dit iets wat ik in de toekomst een keer zou willen doen. rij ook niet veel in de heuvels/bergen, maar dat staat ook op mijn verlanglijstje.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 nov 2012 06:37

Tot 2011 was de geometrie van de S en de R hetzelfde, de S was het aero frame de R het all round frame. Vanaf 2011 is het R frame de comfortabele weg opgegaan, nl een iets langer balhoofd waardoor je niet te diep komt te zitten. Het S frame is hetzelfde gebleven kwa geo. Het RS frame heeft een gebogen achtervork voor nog wat meer comfort op ruwer wegdek. De zadelpennen van de R uitvoeringen geven ook wat meer comfort dan de S die niet meeveert en dus een stuk harder is.
De RS is sinds vorig jaar uit het program, dit gat moet de R3 en R5 opvullen, ze zijn overjarig nog wel te krijgen bij bv foxman.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 nov 2012 09:06

scottpch schreef:Tot 2011 was de geometrie van de S en de R hetzelfde, de S was het aero frame de R het all round frame. Vanaf 2011 is het R frame de comfortabele weg opgegaan, nl een iets langer balhoofd waardoor je niet te diep komt te zitten. Het S frame is hetzelfde gebleven kwa geo. Het RS frame heeft een gebogen achtervork voor nog wat meer comfort op ruwer wegdek. De zadelpennen van de R uitvoeringen geven ook wat meer comfort dan de S die niet meeveert en dus een stuk harder is.
De RS is sinds vorig jaar uit het program, dit gat moet de R3 en R5 opvullen, ze zijn overjarig nog wel te krijgen bij bv foxman.
dank voor je uitleg! Ik doelde eigenlijk vanaf het begin al op de R3, maar typte per ongeluk RS in de topic titel, heb dit even angepast.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 nov 2012 10:02

Als je huidige fiets je bevalt (qua afstelling en maat) kun je eenvoudig kijken welke maat je nodig hebt en of Cervélo überhaupt gaat passen. Kwestie van geometrietabellen naast elkaar leggen.

gt56
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2011 09:55

gt56 01 nov 2012 13:26

monsieurpinot schreef:ha mensen,

ik wil mijzelf op korte termijn een nieuwe fiets aanschaffen. Budget rond de € 3.000,-

twee korte vragen:
*zijn er mensen die ervaringen hebben met én de cervélo R3 én de S2 die kunnen aangeven hun ervaringen zijn omtrent de verschillen tussen deze twee frames.
*zou ik met een budget van rond de € 3.000,- na wat goed zoeken een R3 of S2 model 2012 kunnen vinden met Campagnolo centaur/chorus en Campagnolo Eurus wielen, of moet ik mijn eisen gelijk wat bijstellen,

dank voor jullie reacties alvast
de R is comfortabeler dan de S, voor iemand die niet veel rijdt en vrij licht is de betere keus

Plaats reactie