Ik zal me even voorstellen: ik ben Daan, 25 jaar oud en net verhuisd naar Utrecht, waar ik lid wil worden van fietsclub het Stadion.
Het streven is om daar ook wedstrijden te gaan rijden en vol mee te gaan trainen.
Op dit moment fiets ik nog op mijn Cannondale Caad7, die ik al een jaar of 6 heb. Deze fiets is echter zo slap als een vaatdoek geworden en ook dient de groepset eigenlijk vervangen te worden. Dit is absoluut niet de moeite waard, dus het is eindelijk tijd voor iets nieuws!
Op dit moment heb ik de keuze tussen een aantal fietsen en ik heb wat hulp nodig bij mijn keuze.
Optie1: Een overjarige Cannondale Supersix van 2011 met Ultegra en Ksyrium Elite voor 2000 euro.
Optie2: Een Apex Flare 0.9 met een mix van SRAM Force en RED met een DT Swiss wielset. Deze fiets is een half jaar gebruikt en kost 1699 euro.
Optie3: Een Thompson Pilot RC met Ultegra voor 2279 euro. Deze fiets kwam ik tegen op BikeMotion en ik vond het frame prachtig. Ik heb alleen geen idee van de kwaliteit van deze fietsen en bijvoorbeeld de wielen van hun eigen merk. Daarbij heeft het merk een beperkt dealernetwerk.
Optie4: Rose Xeon CRS met Ultegra of Force voor 2199. Volgens mij prima kwaliteit maar dat heb ik alleen van horen zeggen.
Optie5: Een overjarige (2010-2011) Focus Cayo Team Replica met SRAM Force en DT Swiss wielen voor 1799.
Ik neig zelf wat naar de Cannondale vanwege het simpele feit dat ik daar nu ook op fiets en omdat ik stiekem toch wel gevoelig ben voor merken

De Apex is een superlichte fiets maar ik ben helemaal niet bekend met de kwaliteit ervan.
Heeft iemand ervaringen met een van deze fietsen? Of zijn er sterke afraders zoals bijvoorbeeld de Apex en de Thompson?
Groeten,
Daan