Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tattoo

jupp
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 sep 2012 09:00
Locatie: Enschede

jupp 11 okt 2012 14:40

Als je tattoos laat zetten weet je dat er door een deel van de bevolking met vooroordelen naar je gekeken zal worden, een deel daarvan zal ook wel een racefiets in de garage hebben staan en die zul je dan ook wel eens tegen komen. Trek je er niet teveel van aan, waarschijnlijk zegt het meer over de mensen die naar je staren dan over jezelf.

Zelf zit ik wel eens met een compleet ongeschoren bakkes (quasi nonchalante look, eigenlijk stiekem best veel moeite aan besteed) op de fiets ... dat trekt ook regelmatig de aandacht van andere wielrenners, maar ik kan me er niet aan storen.

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 11 okt 2012 14:52

Ja hoor Jupp , alsof andere wielrenners aandacht hebben voor je baard .. Ik denk dat dat zich voornamelijk dan in jouw hoofd afspeelt . De wens is de vader van de gedachte , zeg maar .. :)

jupp
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 sep 2012 09:00
Locatie: Enschede

jupp 11 okt 2012 15:16

@ rooi1977
Als de fiets en kleding allemaal netjes bij elkaar passen en ze dan het gezicht zien dat, om het even ongenuanceerd te zeggen, qua baard gelijkenis toont met de gemiddelde zwerver, zie je meer dan eens verrassende blikken (vooral bij diegene die zelf op een mooie fiets zitten, beentjes netjes geschoren hebben en stijlvolle kleding dragen). Het is niet dat ze minuten lang naast me fietsen en me aanstaren, maar fietsers met een flinke baard kom je niet erg veel tegen (iig niet hier). Maar het ging hier over fietsers met tattoos, laten we de fietsende baarden buiten beschouwing houden.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 okt 2012 20:24

Ik ben het geheel met Ernie eens, misschien ligt het aan je leeftijd(25) dat je je fietsplezier erdoor laat vergallen. Met het verstrijken der jaren slijt dat wel (niet de tattoos) en wordt je daar wel immuun voor.Maw het kan je geen reet meer schelen. ;) Je hoeft in ieder geval geen armstukken aan. :D

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 okt 2012 14:16

Het grootste probleem met nederlanders is dat ze niets durven te zeggen. (ik geef eerlijk toe daar doe ik ook meestal aan mee) Het zou toch zo veel mooier zijn als er iemand naast je komt rijden en het gesprek aangaat over de tattoo's, maar helaas wij kijken alleen maar en fietsen dan weer verder. Laat je daar echter niet door van de wijs brengen, als wij voorbij zijn zijn we in de meeste gevallen alweer vergeten wat we hebben gezien gewoon omdat het ons niet interesseert. Gewoon niets van aantrekken dus, en anders gewoon zelf dat gesprek beginnen, wie weet wordt het wel een gezellig fietstochtje.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 okt 2012 15:35

Mijn vriendin ziet het probleem in ieder geval niet. Gewoon mee fietsen, doet zij ook ;)

http://youtu.be/fGyefgpFfJU" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 12 okt 2012 19:50

philleuh schreef: Dat je even kijkt van nou dat ziet er gek uit of met welke fiets ik rij kan ik mee leven, maar echt liggen gapen naar mijn armen, 2-3min speciaal naast me blijven rijden gaat er wel wat over. OK ik ben niet alledaags, maar ik ben ook maar een mens die elke dag gaat werken, ben beleefder dan de doorsnee mens.
Misschien trek ik het me te hard aan of beeld ik het mij wel in, maar dat is mijn gevoel.
Huh wat bizar man. En vraag je dan niet gewoon "heb ik wat van je aan ofzo?" aan zo'n bekrompen gast?

Overigens wordt ik ook nagestaard op mijn fiets, hoe meer fietskleding ik aan heb deste intensiever. Als ik mijn daagse kloffie naar mijn werk fiets kijkt er geen hond. Sommige wielrenners doen dan zelfs bijna hun best om je niet te zien. Ben dan toch echt dezelfde persoon, met dezelfde fiets, snap ik ook geen barst van. Ik ben nog een beetje nieuw in dit hele gebeuren.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 12 okt 2012 21:29

Volgens mij vind je die aandacht stiekum wel leuk en plaats je daarom ook een bericht hier.
Als ik er naast zit, en je vind het echt erg dat je wordt aangekeken, dan is het redelijk naïef dat je dan juist 2 sleeves hebt laten zetten.

philleuh
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2012 17:46

philleuh 12 okt 2012 23:04

knukkel schreef:Volgens mij vind je die aandacht stiekum wel leuk en plaats je daarom ook een bericht hier.
Als ik er naast zit, en je vind het echt erg dat je wordt aangekeken, dan is het redelijk naïef dat je dan juist 2 sleeves hebt laten zetten.
Ja als ik die aandacht leuk zou vinden zou ik er zeker bijzetten dat het me stoort. :?
Naïef, omdat het als ene groep wel geaccepteerd word en in een andere groep word je raar bekeken?

Moest ik met een harley rijden en een west coast chopper shirt zou dragen zou geen haan erom kraaien of me aanstaren.
Als voetballer word er ook niet om gekraaid.
Zal gewoon zijn omdat ze de man op de harley wel zo verwachten en de wielertoerist niet.

Nu de winter er is heb ik er geen last van, volgende zomer let ik er gewoon niet meer op.

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 12 okt 2012 23:20

Maak je niet druk. Degene die je aanstaart heeft een probleem, niet jij.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 15 okt 2012 07:34

philleuh schreef: Ja als ik die aandacht leuk zou vinden zou ik er zeker bijzetten dat het me stoort. :?
Naïef, omdat het als ene groep wel geaccepteerd word en in een andere groep word je raar bekeken?

Moest ik met een harley rijden en een west coast chopper shirt zou dragen zou geen haan erom kraaien of me aanstaren.
Als voetballer word er ook niet om gekraaid.
Zal gewoon zijn omdat ze de man op de harley wel zo verwachten en de wielertoerist niet.

Nu de winter er is heb ik er geen last van, volgende zomer let ik er gewoon niet meer op.
Dat is precies wat ik bedoel. Afhankelijk van in welke groep je je ophoudt wordt je aangestaard of niet. Tenzij je er echt uitziet als een grijze muis en daardoor in geen enkele groep opvalt. Daar moet ik persoonlijk niet aan denken...
Dus: gewoon niet op letten en lekker je opvallende zelf zijn. Grijze muizen zijn er al genoeg.
Afbeelding

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 15 okt 2012 14:09

Ik vind dit "probleem" een beetje respectloos tegenover mensen met verminkingen of aandoeningen waar ze niets aan kunnen doen; mensen met brandwonden bijvoorbeeld worden de hele tijd aangestaard, and die kunnen er niets aan doen.
Jij hebt er zelf voor gekozen om jezelf te laten tatoeeren,
Overigens vind ik het wel raar als mensen je echt gaan aangapen, want zo heel bijzonder is het nou ook weer niet.

Plaats reactie