Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tattoo

philleuh
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2012 17:46

philleuh 11 okt 2012 10:35

Hallo,

wist niet goed waar het te plaatsen (dus als het niet op zijn plaats staat mag hij verplaatst worden)

Nu ik ben een 25jarige kerel, redelijk getattooeerd (2sleeves) en als ik een rondje ga rijden (3x/week), word ik raar bekeken door andere wielertoeristen.
Ik stoor me daar aan omdat ze echt liggen te gapen, ben ik dan zo abnormaal?
Er zijn toch wel meerdere wielertoeristen die getattooeerd zijn, nee?
Ik heb dan gelijk geen zin meer om mijn rondje af te werken, nu komt de winter er aan en dan rijd ik met lange broek en lange mouwen, dan heb ik er geen last van rijd voor mij ook aangenamer.
Nu zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren? Beeld ik het mij in dat ik bekeken word?

Groeten
Philippe

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 okt 2012 11:02

Ik herken dit wel. Er wordt echt meer gekeken als ik in shirt rij (en dus tattoos te zien zijn). Maar lijkt zowiezo nogal een loercultuur. Moet je ze zien gapen als ik met mijn vriendin rij (toegegeven, ze ziet er goed uit al zeg ik het zelf).. Niks van aantrekken Phil, en laat er je plezier in het fietsen al helemaal niet door verpesten!

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 11 okt 2012 11:38

Tsss .. als je sleeves laat zetten trek je je toch niks aan van anderen !? Lijkt me logisch dat mensen kijken .. dat is toch ook een reden om tattoo's te laten zetten ? En verder wil het kijken van mensen niet iets negatiefs betekenen . Ik kijk ook graag naar andere renners .. waar ze op rijden .. hoe gesoigneerd ze erbij fietsen etc. En geloof me als ik dickygiovanni moet geloven zou ik zeker naar zijn vriendin kijken . Ik kijk namelijk nog liever naar vrouwelijke fietsers !

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 okt 2012 11:39

Mensen zijn altijd bevooroordeeld over mensen met tatooages zien. Toch vaak de associatie met wat ruwere motorfiguren etc. Vooral bij een full sleeve. Dan past een wielrenner met strakke kleding en fiets natuurlijk niet in het beeld. Tja dat er dan raar gekeken wordt is niet zo gek. Verder heb ik er totaal geen problemen mee, maar ik zou ook niet weten of ik zou kijken. Tja blijven staren is natuurlijk onbeleefd. Maar ik kijk wel vaker mijn ogen uit naar wat ik voorbij zie fietsen. Zowel in positieve zin als negatieve. Ik moet toegeven, laatst was ik ook redelijk gefascineerd door een tatooage die iemand op zijn kuiten had. Bij het fietsen bewoog die de hele tijd wat, maar misschien zag ik ook niet zo helder meer op dat moment. Zat ergens te sterven in het wiel.

Tatooages zijn nou eenmaal niet zo alledaags in de wielerwereld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 11 okt 2012 11:43

-Tatooages zijn nou eenmaal niet zo alledaags in de wielerwereld-

Lijkt me een beetje onzin .. Misschien sleeves niet inderdaad, maar dat is buiten voetballers (wat in de jaren 80 de snor was is nu de sleeve) zowiezo niet geheel alledaags .

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 okt 2012 11:54

Ik snap ook niet zo goed wat het probleem is. Als een stel grijze muizen je met open mond zitten te bewonderen is dat toch juist lachen..

philleuh
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2012 17:46

philleuh 11 okt 2012 11:55

Ik heb de tattoos niet laten zetten zodat andere naar me kijken. Ik heb ze laten zetten door en voor gebeurtenissen in mijn leven. Ik trek me geen hol aan van wat andere denken, maar ik voel me een attractie. Dat je even kijkt van nou dat ziet er gek uit of met welke fiets ik rij kan ik mee leven, maar echt liggen gapen naar mijn armen, 2-3min speciaal naast me blijven rijden gaat er wel wat over. OK ik ben niet alledaags, maar ik ben ook maar een mens die elke dag gaat werken, ben beleefder dan de doorsnee mens.
Misschien trek ik het me te hard aan of beeld ik het mij wel in, maar dat is mijn gevoel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16205
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 okt 2012 12:07

Ik zie de laatste jaren zoveel getatoeëerde mensen (ook wielrenners) dat het waarschijnlijk origineler is om er geen te zetten. Mijn ding is het niet maar iedereen is naar mijn idee vrij om met zijn of haar lichaam te doen wat hij leuk vindt. Maar laat je serieus je fietsplezier bederven door de reacties van anderen op een keuze die hopelijk bewust hebt gemaakt? Dan moet je je toch echt afvragen of je ze wel had moeten laten zetten. Anders er gewoon een Cinelli bij kopen? ;) http://www.cinelli.it/site/index.php/ho ... 34&lang=en
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 okt 2012 12:12

In the US and A is wielrennen veel alternatiever dan hier en zie je dus ook veel meer getattooeerde wielrenners.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 11 okt 2012 12:43

Bijvoorbeeld David Clinger:
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27547
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 okt 2012 12:45

"Ah joh, laat gaan"

(c) René vd Gijp

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 11 okt 2012 13:24

Nederlanders vinden zichzelf ontzettend tolerant. Jaja... Dat merk ik ook zeer regelmatig als ik met mijn lange blonde haren over straat loop. Als ik me van al de negatieve reacties iets zou moeten aantrekken was ik allang een vaste klant van de kapper. Trek je er niks van aan, zodra je opvalt wordt je aangegaapt. Dat is nu eenmaal zo. Tijdens een hardrock-concert trek ik ook veel minder bekijks.

En als het je toch blijft storen: een goeie truuk is er niet op te letten of mensen je aangapen of niet. Zodra je erop gaat letten of mensen naar je kijken gaat het je ook veel meer opvallen.

Draag je plakplaatjes met trots! ;)
Afbeelding

Plaats reactie