Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 25 sep 2012 19:14

Er is dus ook nog sprake van een etappe Bourg d'Oisans-Le Grand Bornand. De meest logische route loopt dan over de Glandon of Croix de Fer, Madeleine en de Aravis. Dat is dus een pittig ritje.
Verder wordt er gesproken over een klimtijdrit op naar de Cret de Chatillon. Ook een prachtige col.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 25 sep 2012 19:40

mrangry schreef:Ik ben van de zomer de Sarenne opgeklommen, maar ik zou daar toch niet graag afdalen. Niet zo zeer vanwege de slechte kwaliteit van het asfalt, maar het is gewoon smal, je kan vaak bochten niet doorkijken (stuk in het "bos") en er zitten een paar belachelijk steile stukken in. Ik ben benieuwd!
Sarenne onoverzichtelijk?? Valt toch wel mee?

Afbeelding

Eerste stuk van de Galibier richting de Lauteret is trouwens net zo breed en misschien wel steiler.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 sep 2012 20:35

Belooft heel wat, al maakt de ASO er een sport van (in de Tour) om een rit vol mooie beklimmingen om zeep te helpen door de indeling van de etappes. Ik doel dan met name op: geen finish bergop en enorme gaten tussen de beklimmingen. We zullen zien of ze die fouten weer maken, ze WETEN wel hoe het moet want ze organiseren immers ook de Vuelta. En kom nu niet aan met het vreselijk cliché: "de renners maken de koers" want dat is echt onzin. Zonder mooi parcours geen leuke tour en zonder mooie renners geen mooie tour: wisselwerking.

Het is ieder geval duidelijk dat Bourg d'Oisans flink in de buidel heeft getast.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 sep 2012 21:38

Ach ja ze krijgen het wel weer terug, de ski-oorden weer een week extra gevuld in de zomer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 26 sep 2012 10:18

Had vorige week een leuk gesprek met de directeur van 'ons' Office du Tourisme. Hij sprak de directeur van het O.T. van Alpe d'Huez. De laatste jaren hebben zij door de populariteit van de Alpe d'Huez in de zomer weinig te klagen, 't is juist de winter dat het aantal gasten terug aan het lopen is.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2012 10:36

En wat zou de reden daarvoor zijn in de winter?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2012 11:28

Misschien dat 't een sfeerloos klotegebied is?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 10 okt 2012 12:40

Tijrit naar de Mont St Michel...(?)

http://www.cyclingnews.com/news/time-tr ... rance-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 okt 2012 14:15

Dat levert iig wel briljante plaatjes op vanuit de helicopter:
Afbeelding

Afbeelding

Alleen volgens mij zullen ze toch echt voor het dorp al ergens moeten finishen, want op die bult lijkt me wel erg weinig plek om de hele mikmak te stallen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 okt 2012 14:44

amclassic-fan schreef:Alleen volgens mij zullen ze toch echt voor het dorp al ergens moeten finishen, want op die bult lijkt me wel erg weinig plek om de hele mikmak te stallen.
Dat valt wel mee, bij laagwater een behoorlijk groot parkeer terrein. Mooi zou zijn de renners door de straten van Mont Michel te laten fietsen :lol: .
What makes the boat go faster?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 10 okt 2012 14:46

liviolivius schreef:
amclassic-fan schreef:Alleen volgens mij zullen ze toch echt voor het dorp al ergens moeten finishen, want op die bult lijkt me wel erg weinig plek om de hele mikmak te stallen.
Dat valt wel mee, bij laagwater een behoorlijk groot parkeer terrein. Mooi zou zijn de renners door de straten van Mont Michel te laten fietsen :lol: .
Het zou om een tijdrit gaan. Daarvoor is sowieso al wat minder ruimte nodig. Kan ook zijn dat er een rondje door de stad wordt gereden en dan finish net erbuiten...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2012 15:03

liviolivius schreef:
Dat valt wel mee, bij laagwater een behoorlijk groot parkeer terrein. .
Moeten ze wel voor hoog water weg zijn :lol: :lol:
Less is bore

Plaats reactie