Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

thermo bidon

trimmer
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 jul 2009 19:24

trimmer 31 okt 2010 09:54

De winter komt er weer aan dus zit ik te denken aan een thermobidon. Ik fiets nu 1 jaar en mijn persoonlijke ervaring afgelopen winter ( voor zover je nog kon fietsen toen ) was dat ik het vervelend vond als je jezelf warm getrapt hebt en je dan drinkt uit een bidon de koude drank gewoon in je maag voelt komen. Ik heb toen bij de plaatselijke fm nog geinformeerd naar een thermobidon maar die had niets. Nu even gegoogled en vond deze. moet de drank 4 uur op temperatuur houden. Iemand ervaring mee ?

http://www.gustavsport.nl/elite-nanogel ... rmo-bidon/

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 31 okt 2010 10:58

Heb er een van camelback en het werkt goed. Drank koelt niet af of warmt veel trager op
Twitter: @rbruijns

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 31 okt 2010 10:58

Yep, ik heb deze, maar de 4 uur is wel erg optimistisch.
Hooguit een uur dat het warm blijft, (ligt aan hoe warm je drank en hoe koud buiten)
En voor die prijs.....
Ik heb ook van vorig jaar deze (klik) en doet eigenlijk hetzelfde, alleen voor iets minder.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 31 okt 2010 11:05

Ik heb eentje van Zefal gehad, maar die lekte nogal snel, heb me er daarna eigenlijk niet meer mee bezig gehouden

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 31 okt 2010 11:06

Ik stop in de winter vaak de bidon in mijn achterzak. Daarover draag ik dan een thermojack oid. De bidon wordt er niet echt warm van maar koelt ook bijna niet af. Nadeel is wel dat je niet even naar je bidon kunt grijpen en dat als je op je rug mocht vallen, je je lelijk kunt bezeren.

Maar aan de andere kant, voor het geld van die Decathlon bidon kun je je geen buil vallen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 31 okt 2010 11:22

Ik rij altijd met de Camelbaks deze zijn in het gebruik super maar deze houden je drank zeker geen 4 uur warm. Veel meer als iets langer koud of warm kan ik daar niet van maken, de Camelbak gebruikt een soort dubbele wand met pietschuimkorreltjes als isolatie.

Ik heb ook die van Zefal maar dat vind ik niks in het gebruik, maar het blijft al wat langer warm. Als laatste wil ik die van Extreme vermelden, deze is groter en is toch flexibel daarom nagenoeg gelijk in het gebruik aan een standaard bidon. Omdat isolatie plaatsvind door een soort aluminiumfolie laag tussen 2 kunstoflagen is de isolatie veel beter maar ook hier haal je geen 4 uur.

Ik denk dat een dubbellaags aluminium bidon, voor wandelaars bedoeld, je beste kans is als je iets 4 uur warm wilt houden, maar drinken onder het fietsen wordt dan moeilijk. Nog beter wordt het met een bouwvakkers thermosfles en het drinken onder het rijden nog moeilijker.
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 31 okt 2010 11:48

Die zak van de camelback moet je vullen met kokend water en dan in een isolerende diepvrieszak rollen voordat je 'm in de rugzak doet. Zonder diepvrieszak koelt het alsnog vrij snel af.

Met die bidons heb ik slechte ervaringen. Zelf nog wat liggen prutsen met aluminiumfolie om de binnenbeker maar het houdt niet over. Maximaal 1 uur blijft het niet ijskoud als het onder 0 is.

Als ik me niet vergis scheelt het met bevriezen wel wat je erin doet. Ik ben vergeten hoe ik dat vorig jaar deed. Bij -2 bevriest je bidon zowieso niet maar daaronder gaat het vrij snel.

Gelukkig is het niet elke dag zo koud :-).
Mijn trainingen op bikeplanner.com

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 31 okt 2010 12:38

Het helpt om er meer dan alleen water in te stoppen. Een heel klein beetje zout of energiedrank ofzo en het bevriest al wat minder snel.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 31 okt 2010 12:45

In de zomer in de camelback bidon water ingevroren. Was heerlijk koel na een uur en werd niet super warm doordat er nog ijsblokjes in zaten.

In de winter kom ik op de fiets niet meer dan twee uut buiten en dan is het voldoende om niet te bevriezen. Had met een standaard bidon last van bevriezende nippels en dat is met de camelback niet het geval
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 31 okt 2010 19:12

Zit een beetje in de zelfde boot. Houd er niet van bij koude temperaturen koud te drinken. In een supermarkt onlangs een Polisport Thermal gekocht, dacht 6..8 Euro. Grootte van een 700ml, inhoud 450..500ml. Binnenkoker gescheiden d.m.v. Styropor. Hield binnenkamers na 4 uur behoorlijk op temperatuur, maar natuurlijk geen rijwind. 1x Tot nu toe gebruikt: na 2,5 uur buiten niet ontevreden.

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 31 okt 2010 19:39

ben blij met mijn thermo bidon elite pajaro staat ook op dat het 3uur warm blijft maar is met vries weer maar 2uur
Vindt het wel lekker warme thee met honing met koud weer.
En train in de winter zelden meer dan 3uur

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 31 okt 2010 23:28

Ikzelf heb de Elite Iceberg .. Bevalt ook erg goed. En een mooiere bidon heb ik nog niet gezien. (Maar dat is smaak natuurlijk..)
En hij zou de drank een goede 2 uur warm/koud houden.

[img=http://static.bike-components.de/images ... thermo.jpg]

[img=http://image.rakuten.co.jp/bebike/cabin ... g500-0.jpg]
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Plaats reactie