Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Ventouxboy
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jul 2019 20:01

Ventouxboy 22 feb 2023 00:46

Kijk, het blijft allemaal gissen zonder de juiste informatie te kennen, maar het feit dat de politie (!) zo'n geldbedrag uitlooft, geeft wel aan dat er hier beduidend meer aan de hand is dan een welles-nietes-spelletje.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 feb 2023 01:28

Die geldbedragen worden bijna nooit uitgekeerd. Dat zegt dus niet zoveel.
Dan is het zinvoller om correcte informatie te verspreiden over de plaats delict en over het "moordwapen".
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 22 feb 2023 06:28

Ernie C. schreef: 21 feb 2023 22:40 Ik bagatelliseer niemands dood, ik zie alleen het vermeende misdrijf niet en ik ben kritisch op de gebruikte termen.

Die twee foto's zijn echt niet van hetzelfde stuk pad. Foto 2 is wel dezelfde situatie als de eerder geposte link met boomstam.
Daarmee komen je post over als "kan gebeuren" tot "eigen schuld". Dan kan ik op z'n Arjen Lubach's andere voorbeelden verzinnen, zoals je zelf ook doet met een spelend kind, maar ik denk dat deze discussie verder aan mij voorbij laat gaan.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 feb 2023 07:29

Laat ik voorop stellen dat ik de dood van de man niet wil bagataliseren en dat het alleen maar ellende is geweest voor het slachtoffer en zijn familie.

Maar wat ik tot nog toe heb gelezen en gezien (de foto's) over het noodlottige ongeval, ben ik toch niet 100% overtuigd dat dit met kwade opzet is gebeurd. Dat kan natuurlijk het geval zijn geweest, wat alles nog veel triester maakt. Maar stompzinnige pech zou ook een oorzaak kunnen zijn geweest.
Live fast; die young. mijn blog

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 feb 2023 08:27

Helaas denk ik juist wel dat dit een bewuste actie is geweest tegen het fietsen op die paden. Dat er iemand noodlottig gevallen is, is natuurlijk het ergste Dat er is en dat zal (hopelijk) zeker niet de intentie zijn geweest. Maar het tegenwerken van mountainbikers door paden te saboteren gebeurt helaas vaker en niet alleen daar en ook niet alleen fysiek. Kijk ook maar naar alle rechtzaken

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 feb 2023 08:36

Foto 2 kan onderaan langs het water van Foto 1 zijn. Alleen dan met een stuk meer groen erop omdat het dan Mei is. Mocht je die balk precies 2 meter na het bochtje leggen en er is een stuk meer groen en hoger gras, dan kan je hem tijdens de afdaling nog helemaal niet zien. Zeker met dichtere struiken en veel licht donker schaduw van de bomen.

T ziet er verder wel uit als een locatie waar je beter niet te hard fietst. Duidelijk een wandelpad.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 feb 2023 09:00

Maar wat is dan de toegevoegde waarde van foto 1?

Ook al legt iemand daar bewust die balk neer, dan is dat hoogstwaarschijnlijk als verkeersremmende maatregel en niet als aanslag. Combineer het met een onervaren coronafietser en je hebt een noodlottig ongeval te pakken waar zeker een mate van schuld in zit bij de balkenlegger maar dat is bij ieder ongeval zo.
Met de term 'balk' wordt de suggestie gewekt dat er materiaal van huis is meegenomen om de val te zetten en op die 15.000€ beloning zal menig huurmoordenaar jaloers zijn. Dat lijkt mij nu niet de manier om iemand die een ongeval heeft veroorzaakt te laten bekennen.
Campagnolo Ultra Dork


Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 22 feb 2023 09:20

Er alleen wel iemand dood en van jou wordt ook respect gevraagd. Tenzij je er bij was en feiten kent.

Op het mtb forum grijpt op dit punt een mod in. Kun je opzoeken en hoef je niet van mij aan te nemen.
Hier moeten we dat zelf doen.
hun fietsen.

i-mac

i-mac 22 feb 2023 09:36

Uiteraard is dit te betreuren. Maar ik zou ook graag eens zien in die statistieken om welke leeftijden het gaat, en welk soort fietsen. Nu wordt alles op een hoopje gegooid, en staan diverse fora weer bol van agressie tegenover fietsers.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 feb 2023 09:39

En je moet het langs de meetlat van eventueel extra afgelegde fietskilometers leggen.

Met corona zijn meer mensen gaan fietsen, veel daarvan gaan nu weer naar kantoor, wellicht met de fiets?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 feb 2023 09:42

BertL schreef: 22 feb 2023 09:20 Er alleen wel iemand dood en van jou wordt ook respect gevraagd. Tenzij je er bij was en feiten kent.

Op het mtb forum grijpt op dit punt een mod in. Kun je opzoeken en hoef je niet van mij aan te nemen.
Hier moeten we dat zelf doen.
Ik kan het vermeende gebrek aanrespect niet koppelen aan het niet direct, online voor moord veroordelen van de boomstamlegger. Sorry, ik ga niet mee in dat soort heksenjachten, juist omdat ik de feiten niet ken.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie