Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 mei 2022 16:29

scottwilko schreef: 16 mei 2022 16:10 Maar mogelijk aangereden is ook nog niet bewezen aangereden. Er is door de fietsers aangegeven dat zij zijn aangereden, maar bewezen is dat nog niet. Sectie op de auto zal dat spoedig bevestiging of ontkennen. Lijkt mij wel verstandig dat de politie die sectie vlot oppakt
En als hij ze niet geraakt heeft maar op 2 cm er vanaf gebleven is, dan is er ook niets aan de hand qua bestuurder? Los van wat er allemaal wel of niet fout gedaan is, ik vind veel fietspaden in Brabant heel vervelend, vaak "stoeptegels"terwijl de weg ernaast vaak als een biljartlaken is. Dan nog een paar plekken, die ik ken, waar het fietspad dat rechts van de weg ligt, plotseling links komt te liggen. Oversteken dus en dan 200-400 meter verderop weer terug mogen naat rechts.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 16 mei 2022 19:12

Hanz Bé schreef: 16 mei 2022 15:56 Weet ik, maar binnenkort uitnodigen klinkt wel héél vrijblijvend.
Een "uitnodiging om op het bureau langs te komen" is niet bepaald vrijblijvend.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 16 mei 2022 19:15

scottwilko schreef: 16 mei 2022 16:10 Maar mogelijk aangereden is ook nog niet bewezen aangereden. Er is door de fietsers aangegeven dat zij zijn aangereden, maar bewezen is dat nog niet. Sectie op de auto zal dat spoedig bevestiging of ontkennen. Lijkt mij wel verstandig dat de politie die sectie vlot oppakt
Min vrouw heeft een ongeluk gehad waarbij de veroorzaker haar niet heeft geraakt. Toch kreeg deze bestuurder een rijontzegging en een boete en werd hij aansprakelijk gesteld voor de schade, en niet de bestuurder van de auto die ze wel raakte.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 mei 2022 19:23

Theo V schreef: 16 mei 2022 15:12 Even voor mijn beeldvorming, wat houdt artikel 6 in?
Ik ken wel artikel 5, het kapstok-artikel betreffende veilig gedrag.
Bijlagen
21E6186D-42D2-4D2A-B4F5-A473A0B134BD.jpeg
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 mei 2022 19:24

rikkert schreef: 16 mei 2022 11:05 Klopt, of gewoon om 7 uur gaan rijden. Ik rijd max 3 uur dus als om 10 de drukte begint bij mooi weer, zit ik al aan de koffie. Alleen rijden helpt ook, net al een bel.
+1, op "prime time" in grote groepen rijden op de bekende "hot spots" dan spoor je wat mij betreft niet.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 mei 2022 07:37

fredmtb-sport schreef: 16 mei 2022 19:24
rikkert schreef: 16 mei 2022 11:05 Klopt, of gewoon om 7 uur gaan rijden. Ik rijd max 3 uur dus als om 10 de drukte begint bij mooi weer, zit ik al aan de koffie. Alleen rijden helpt ook, net al een bel.
+1, op "prime time" in grote groepen rijden op de bekende "hot spots" dan spoor je wat mij betreft niet.
Die grote groepen zijn uberhaupt irritant, op de (e-)fiets, wandelend, op motorfietsen, met auto's, met paarden, verzin het maar. Als je met veel bent hebben andere mensen daar altijd meer ongemak van. En die kans is prime time groter.

Ik fiets soms ook wel eens prime-time in de drukte, maar houd er dan rekening mee dat je af en toe in de remmen moet, dat je af en toe moet bellen, etc. Als je dat accepteert is al drie kwart van de ergernis weg.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 17 mei 2022 07:42

rikkert schreef: 17 mei 2022 07:37 Ik fiets soms ook wel eens prime-time in de drukte, maar houd er dan rekening mee dat je af en toe in de remmen moet, dat je af en toe moet bellen, etc. Als je dat accepteert is al drie kwart van de ergernis weg.
Alleen je benen stil houden als je bijvoorbeeld een wandelend gezin tegemoet fietst helpt al. M.a.w: laten zien dat je rekening met elkaar houdt zorgt ervoor dat ik denk dat zelfs meer dan driekwart van de ergenis wordt weggenomen. Ik heb zelden problemen. Ik rijd alleen. En ik heb zelfs een gruwelijke hekel aan die groepen. Die komen mij ook vaker tegemoet. Nemen het hele fietspad in beslag zodat ik op het randje moet gaan rijden.... :o
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 mei 2022 08:04

nijkie schreef: 16 mei 2022 19:23
Theo V schreef: 16 mei 2022 15:12 Even voor mijn beeldvorming, wat houdt artikel 6 in?
Ik ken wel artikel 5, het kapstok-artikel betreffende veilig gedrag.
Thnx.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 mei 2022 14:26

Bijkomend probleem in groepen is het niveau.
Als je niet op kop kan rijden is de groep te snel voor je of gaat de groep harder dan afgesproken.

Dat is vragen om problemen.

En dan snap ik soms iets niet.
Of je rijd in een groep relaxed voor de gezelligheid, is er vaak niets aan de hand.
Of je rijd voor de prestatie, waarom ga je dan in vredesnaam naar drukke gebieden? Dat is toch ook niet fijn.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 17 mei 2022 15:16

wasbeer2006 schreef: 17 mei 2022 14:26 Bijkomend probleem in groepen is het niveau.
Als je niet op kop kan rijden is de groep te snel voor je of gaat de groep harder dan afgesproken.

Dat is vragen om problemen.

En dan snap ik soms iets niet.
Of je rijd in een groep relaxed voor de gezelligheid, is er vaak niets aan de hand.
Of je rijd voor de prestatie, waarom ga je dan in vredesnaam naar drukke gebieden? Dat is toch ook niet fijn.
Ik snap soms ook niet waarom bepaalde groepen rijden op sommige plekken en drukke tijden.
Maar als je er dan over nadenkt, is het hier in de buurt (rondom Den Haag bijvb) gewoon overal vaak erg druk zodra het mooi weer is, en zijn er vaak weinig goede alternatieven om bepaalde bottlenecks te omzeilen.

Ik fiets zelf in een klein groepje (max 4, meestal 3) en heel veel plekken die doorgaans rustig zijn lopen op mooie dagen heel snel vol en vaak nog vroeger dan je zou verwachten. En heel vaak heb je tussen de hier totaal aan elkaar gegroeide plaatsen vaak maar 1 doorgaand weggetje of fietspad om de bebouwde kom te omzeilen.

En je hebt daarnaast ook echt niet veel nodig om ongelukken en/of irritatie te krijgen.

Zo reden wij laatst op een rustige dag langs de Leidse vaart op het brede stuk (waar 2 auto's elkaar makkelijk kunnen parkeren) en werd de weg volkomen geblokkeerd door 2 oudere e-bikers. Terwijl de vrouw van het stel netjes aan de kant fietste had de man echt de hele weg nodig .....en werd boos toen wij naar zijn zin te dicht langs hem fietsen (nadat hij ook een aantal keer bellen niet gehoord had).

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2017
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 17 mei 2022 19:35

Haha, die ene man fietst in ieder geval wel flinke stukken want hier in de regio Eindhoven kom ik hem ook regelmatig tegen.
Mijn zoon van 13 kon er erg om lachen. Na vier keer bellen zonder resultaat een opmerking krijgen dat je wel erg ongeduldig bent. Terwijl we al 500 meter rustig aan het proberen waren om de aandacht te krijgen om er voorbij te kunnen.

Bijna altijd fietst de man links van de twee. Waarom? En bijna altijd heeft de oudere man een slechter gehoor dan de oudere vrouw. Als de vrouw links zou fietsen zou dat makkelijker zijn.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2022 19:47

rikkert schreef: 17 mei 2022 07:37 Die grote groepen zijn uberhaupt.....
Op facebook krijgen de artikels van de reguliere kranten over dit voorval 1000-en reacties.
Die geven bijna unaniem de "renners" de schuld van het voorval.
En of je dan als groep gelijk of ongelijk hebt doet er niet toe, in lycra op een fiets ben je vogelvrij.

Ik ben ondertussen blij dat ik vorig jaar gestopt ben met het clubgedoe, net iets te veel leden die denken als je 33km/u kan rijden je dan prof bent.
En wie niet goed genoeg was moest maar bijtrainen of roepen dat het te snel ging.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie