Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 04 feb 2023 18:45

https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/35 ... an-zich-af

Twee vragen:
Gaan Amerongers nooit naar het strand?
Wie heeft zich daar omgekleed? Vingers omhoog graag.
hun fietsen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 feb 2023 18:58

Vorige week wel op een parkeerplaats in Valkenswaard omgekleed.
Waar mensen zich druk om maken :lol:
Maar dat plassen tja, dat moet je gewoon lekker buiten de bebouwde kom doen idd.

En gok dat merendeel van parkeerplaatsen bezt worden door wandelaars.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 feb 2023 19:15

BertL schreef: 04 feb 2023 18:45 https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/35 ... an-zich-af

Twee vragen:
Gaan Amerongers nooit naar het strand?
Wie heeft zich daar omgekleed? Vingers omhoog graag.
Geen idee, maar ik heb me in mijn koersperiode in zo verschrikkelijk veel dorpen na de koers nog even snel bij de auto omgekleed dat is ongekend. :lol: Er zit ook nog een aandeel gereformeerden daar met (7.7%SGP stemmers), kan ook meespelen.

Goed ik denk dat er weer een handvol schreeuwlelijken hierover klagen en dat gek genoeg de media daar weer in meegaat. Parkeeroverlast is weer een ander verhaal. Ik hoef gelukkig niet echt met de auto te gaan om op route Amerongen te komen. Al ben ik daar ook al een tijdje niet geweest.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 04 feb 2023 20:23

Als je dat artikel zo leest dan krijg je de indruk dat het bij mooie lijven geen probleem is maar anders wel. Raar.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 04 feb 2023 21:47

Als ik het artikel lees speelt er ook nog wat anders. En daarbij maakt het lijf erbij niet zo heel veel uit.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 feb 2023 23:22

Ik zou ook woedend worden als er iemand voor mijn deur zich omkleedt en na zijn ritje ook nog even een plasje zou doen.

Dit gaat gewoon over fatsoensnormen en een overvol recreatiegebied. Aan de gemeente of de provincie om dit beter te faciliteren en te reguleren.
Maar die zijn geloof ik meer bezig met autovrije wijken, verbreding van een stukje (bosrijke) snelweg en zorgen dat iedereen elektrisch rijdt in 2025!

En wat betreft die Bataven die denken dat ze elk stukje gemeenschappelijk recreatiegebied geheel kunnen opeisen voor zichzelf: denk eens aan je medemensen alsjeblieft!!
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 04 feb 2023 23:40

Dat men klaagt over wildplassers, dat lijkt me niet meer dan normaal. Zoek dan op zijn minst een plekje uit waar je uit het zicht staat van je omgeving. Ik durf in alle eerlijkheid te zeggen dat ik me ook wel eens aan wildplassen bezondig. Maar ik probeer me wel "onzichtbaar" te maken, opdat anderen er geen last zouden van hebben.

Wel een beetje vreemd dat mensen klagen over naakte lichamen. Mochten ze nu handelingen doen die de openbare zeden zouden schenden, zou ik het begrijpen. Maar iemand die zich omkleed, dat duurt toch maar een seconde of 10? We zijn toch allemaal naakt op de wereld gekomen? Dat niet ieder lichaam even mooi is, tot daar aan toe. Als je naar het strand gaat, of naar het zwembad, zie je toch ook bepaalde contouren van het menselijke lichaam? Vanwaar toch die preutsheid?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 feb 2023 23:55

Mee eens hoor I-MAC. Maar in een woonwijk, waar het hier over gaat, vind ik het toch een ander verhaal.
Op een toegewezen parkeerplaats; geen probleem. Maar midden in een woonwijk waar kinderen spelen, mensen hun rondje wandelen, de dagelijkse loop der dingen plaatsvinden is het toch wel een beetje gênant dat omkleden.
Do or don’t, there is no try

Bvw
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2020 17:23

Bvw 05 feb 2023 07:02

https://www.wielerflits.nl/fietstoerism ... oetermeer/

Leuk plan, maar heel veilig ziet het er niet uit :lol:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 feb 2023 08:55

Enzzo schreef: 04 feb 2023 23:55 Mee eens hoor I-MAC. Maar in een woonwijk, waar het hier over gaat, vind ik het toch een ander verhaal.
Op een toegewezen parkeerplaats; geen probleem. Maar midden in een woonwijk waar kinderen spelen, mensen hun rondje wandelen, de dagelijkse loop der dingen plaatsvinden is het toch wel een beetje gênant dat omkleden.
Zal best, maar gelukkig wordt er ook nooit overdreven. Als je boos bent kun je er ook nog wel iets bij verzinnen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 feb 2023 09:06

Bvw schreef: 05 feb 2023 07:02 https://www.wielerflits.nl/fietstoerism ... oetermeer/

Leuk plan, maar heel veilig ziet het er niet uit :lol:
Paar meter breed fietspad waar ook over afgedaald moet worden? Waanzin. Ziet er ook nogal saai uit met een heel constant stijgingspercentage. Beter maak je het lekker onregelmatig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 feb 2023 09:15

Het is een oud plan, in eerste instantie wilde ze 100 meter hoogte verschil, @10% gem. dan heb je toch over 1 kilometer klimmen….
Veel keus hebben we niet in de randstad, en als ik zie hoe druk het is in de recreatie gebieden bij mooi weer kan het best wel een vraag beantwoorden..
Je heb ook klimmers en wandelaars als doel groep en een mooi uitzicht als bonus.
Probleem is alleen om er financieel er een beetje uit te komen, aan de andere kant als je ziet wat Almere door het putje gooide aan de Floriade is 7 miljoen niets…

Plaats reactie