Ism de lokale fietsenmaker…
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Was er niet een aantal jaar geleden een campagnefilmpje op tv waar er gewoon knipperende lichtjes te zien waren?
Gericht op jongeren waar de vader aan een van hen vroeg of ze het wel 'veilig' deden en dan een setje lampjes gaf?
Volgens mij was daar de insteek ook beter een knipperend dan geen licht.
Gericht op jongeren waar de vader aan een van hen vroeg of ze het wel 'veilig' deden en dan een setje lampjes gaf?
Volgens mij was daar de insteek ook beter een knipperend dan geen licht.
Wij hadden een hele slimme fietsenmaker.
En als de namen die destijds genoemd werden kloppen hadden deze belhamels voor dit soort fratsen echt geen aanmoediging van politie of fietsenmaker nodig.
De politie verdenk ik er wel van heel gretig gebruik te hebben gemaakt van dit buitenkansje om hun bonnenquotum voor dat jaar nog even te halen.
Het een paar keer genoemde argument "beter een knipperlicht dan geen licht" is het meest ridicule argument ooit genoemd. Als je de investering van een knipperlicht aankunt, kun je die van een continu brandend licht ook.
Er is met genoeg onderzoek aangetoond dat het voor sommige|veel weggebruikers moeilijk is afstand in te schatten met een knipperachterlicht. Doe dat dan dus gewoon niet en geen "Ja, maar...."
typo
Er is met genoeg onderzoek aangetoond dat het voor sommige|veel weggebruikers moeilijk is afstand in te schatten met een knipperachterlicht. Doe dat dan dus gewoon niet en geen "Ja, maar...."
typo
Laatst gewijzigd door martinbo op 26 jan 2022 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan ga jij er vanuit dat iedereen hiervan op de hoogte is. Ik las vandaag pas dat er mensen zijn die bij een knipperend licht meer moeite hebben de afstand in te schatten. Nooit geweten!martinbo schreef: ↑25 jan 2022 21:55 Het een paar keer genoemde argument "beter een knipperlicht dan geen licht" is het meest ridicule argument ooit genoemd. Als je de investering van een knipperlicht aankunt, kun je die van een continu brandend licht ook.
Er is met genoeg onderzoek aangetoond dat het voor sommige|veel weggebruikers moeilijk is afstand in te schatten met een knipperachterlicht. Doe dan dan dus gewoon niet en geen "Ja, maar...."
Overigens was mijn eerste gedachte niet dat ik voortaan de permanente optie moest gebruiken, maar dat je niet erg ‘oplettend’ bent wanneer je wel een licht ziet, niet kan inschatten en dan er op in rijdt…. Dat noem ik dan weer ridicuul!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dingen die mensen doen hangen niet altijd met logica samen. Een groot deel van onze reacties zijn compleet onderbewust.
Als iemand een halve seconde langer dan nodig naar jou knipperende kermis kijkt en daardoor een voetganger niet ziet. Vergroot je dan de verkeersveiligheid? De verkeersveiligheid is meer dan alleen jezelf.
Als iemand een halve seconde langer dan nodig naar jou knipperende kermis kijkt en daardoor een voetganger niet ziet. Vergroot je dan de verkeersveiligheid? De verkeersveiligheid is meer dan alleen jezelf.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
In Belgie is het wettelijk alvast toegestaan om te knipperen, zowel vooraan als achteraan. Lichten hoeven ook niet vast op de fiets te zitten. Ze mogen niet verblinden. Wit/geel vooraan, rood achteraan. Achteraan zichtbaar vanaf 100m.sharkman113 schreef: ↑25 jan 2022 11:33 afgezien van of je het nou prettig vindt of niet, knipperende voor/achterlichten zijn bij wet verboden.
Persoonlijk vind ik knipperende lichten wel meer opvallen.
Zelf gebruik ik zowel vooraan als achteraan beide, vier lichtjes dus. Soms nog aangevuld met helmlichtjes. Een beetje rijdende kerstboom dus, maar ze zullen niet kunnen zeggen dat ze me niet gezien hebben.
Ja en meteen alle lichtreclames uit het straatbeeld bannen, en bij uitbreiding reclames want die trekken ook de aandacht. En opvallend gekleede dames en hippe wagens, etc.thestudent schreef: ↑26 jan 2022 00:08 Dingen die mensen doen hangen niet altijd met logica samen. Een groot deel van onze reacties zijn compleet onderbewust.
Als iemand een halve seconde langer dan nodig naar jou knipperende kermis kijkt en daardoor een voetganger niet ziet. Vergroot je dan de verkeersveiligheid? De verkeersveiligheid is meer dan alleen jezelf.
De verantwoordelijkheid ligt bij de bestuurder die zijn snelheid moet aanpassen aan de mate waarin hij prikkels kan verwerken. Van andere weggebruikers, vooral de zwakke dan, mag hij verwachten dat ze maximaal zichtbaar zijn, in Belgie heeft de wet dit dus voorzien door knipperende lichten toe te staan.
Als ik hier in de polder naar mijn werk rijdt heb ik hem op fel knipperen staan.
In het verleden liet ik hem gewoon branden maar ik had niet echt een veilig gevoel hierover.
Werd vaak met korte afstand ingehaald ondanks dat ik goed zichtbaar was.
Sinds ik hem op knipperen heb is dat een stuk minder geworden.
Als ik gewoon in het dorp rijd dan gaat hij op normaal branden.
In het verleden liet ik hem gewoon branden maar ik had niet echt een veilig gevoel hierover.
Werd vaak met korte afstand ingehaald ondanks dat ik goed zichtbaar was.
Sinds ik hem op knipperen heb is dat een stuk minder geworden.
Als ik gewoon in het dorp rijd dan gaat hij op normaal branden.
Ik weet heel zeker dat een kinipperend licht vooraan, of dat nu op de fiets is, op of in de helm is, veel meer opvalt. Veel meer dan een statisch licht. En aangezien het mag en kan in België, maak ik daar gebruik van.
Straks mag je ook geen fluorescrende of reflecterende kledij/elementen meer dragen, want dat zorgt ervoor dat de aandacht van de bestuurders wordt afgeleid.
Mischien kunnen we maar beter allemaal onze fiets laten staan ...
Als ik met de auto de weg op ga, gaat al mijn aandacht uit naar het verkeer. Bij een pak bestuurders gaat de aandacht naar andere zaken (o.a. de smartphone). Vooral dat laatste is een drama. Als ik als fietser veel tegemoetkomend verkeer een beetje observeer, valt het op hoeveel er lichtjes naar beneden kijken.
Straks mag je ook geen fluorescrende of reflecterende kledij/elementen meer dragen, want dat zorgt ervoor dat de aandacht van de bestuurders wordt afgeleid.
Mischien kunnen we maar beter allemaal onze fiets laten staan ...
Als ik met de auto de weg op ga, gaat al mijn aandacht uit naar het verkeer. Bij een pak bestuurders gaat de aandacht naar andere zaken (o.a. de smartphone). Vooral dat laatste is een drama. Als ik als fietser veel tegemoetkomend verkeer een beetje observeer, valt het op hoeveel er lichtjes naar beneden kijken.