Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 14 mar 2023 09:16

rikkert schreef: 14 mar 2023 08:49 Daar kun je ook anders naar kijken. Je doet niet niks, OK. Maar je doet compleet het verkeerde, namelijk je laat het slachtoffers de consequenties ondervinden en de dader niet. Daar spreekt wel een gebrek aan management-competenties uit. En die mag je wel verwachten van een hoofdredactie.
Mee eens. Als je met moeite en een grote zucht uiteindelijk dan maar toch iets doet aan de auto-indeling dan zit je daar gewoon op de verkeerde plek. Ook een aantal jaar geleden toen het hele #metoo gebeuren nog wat minder in de publiciteit was.

En of je Marijn de Vries nou wel of niet mag Daniel, hier is ze gewoon verkeerd behandeld.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2365
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 mar 2023 09:35

Ik ben benieuwd waar we staan over 6 maanden. Ik ben bang dat Marijn wel eens het meeste last gaat hebben van dit alles.

Kijk eens naar de casus Overmars. Die ging veel meer over de schreef met zijn dickpicks t.o.v. wat we nu weten over het puberale sneue gelul van Danny. Overmars zat een paar weken later bij FC Antwerpen. Van der Sar zit als eindverantwoordelijke nog steeds bij Ajax. En de dame in kwestie? Geen idee.

Bij Jinek werd ook de casus binnen de D66 aangehaald. Kaag begon te sputteren over proces en structuur en hoe goed alles nu geregeld is. Maar Kaag zit er als eindverantwoordelijke nog steeds. De hoofd communicatie is dan wel weg bij D66 maar heeft nog steeds zijn eigen bedrijf en heeft er hooguit een flinke deuk in zijn imago aan overgehouden. Maar de dame in kwestie? Zal Kaag deze week nog even met haar gebeld hebben hoe het gaat? Ik durf te beweren van niet.

Ik vraag me of het niet beter had geweest als Marijn gewoon aangifte had gedaan, of iets in die richting. Ik heb er altijd vertrouwen in dat ons rechtssysteem zoiets heel goed afhandeld. Dan blijf je als Marijn veel meer uit de wind.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

i-mac

i-mac 14 mar 2023 09:48

marsman schreef: 14 mar 2023 09:35 Ik vraag me of het niet beter had geweest als Marijn gewoon aangifte had gedaan, of iets in die richting. Ik heb er altijd vertrouwen in dat ons rechtssysteem zoiets heel goed afhandelt. Dan blijf je als Marijn veel meer uit de wind.
Aangifte doen ... maar hoe moet je dat bewijzen? Het is immers woord tegen woord.

Bij ons in het bedrijf hebben we een vertrouwenspersoon voor dergelijke zaken. En daar wordt alles afgehandeld tussen alle betrokken personen. Ik vermoed dat de NOS ook wel zo een dienst zal hebben. In geval dat zo is, is de zaak daar al eens bekeken?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mar 2023 09:53

Aangifte doen van vieze praatjes en een niet luisterend management? De politie gaat het nog druk krijgen.

Dit had gewoon intern goed opgelost moeten worden. Dat was uiteindelijk voor alle betrokkenen beter geweest, ook voor Danny, ook al zou hij toen ontslagen worden.
Zo werd het gisteren ook door de dames aan tafel bij Jinek gesteld.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 14 mar 2023 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2365
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 mar 2023 09:59

M.b.t. bewijs: we weten nu dat er een 3e persoon in die auto was. Dus dat helpt zeker. Maar de vraag is wellicht meer: wat gaat de rechter doen? Was het strafbaar?

Met wat ik nu gehoord heb over de internals bij de NOS schat ik in dat de gang naar een vertrouwenspersoon redelijk kansloos is/was. Dat is misschien ook wel de spagaat van Marijn. Het is wellicht niet strafbaar, dus aangifte heeft geen zin. Management deed dus nauwelijks iets. Als je dan iets in beweging wil zetten, dan maar deze route via de media. Wel 6 jaar na dato, dat dan wel....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 mar 2023 11:08

Rikkert zegt: "Wisten jullie dat ik echt in mijn leven al heel veel wijven heb geneukt? En je wilt niet weten welke wijven ik nog allemaal ga neuken."

Afgezien dat bovenstaande statement mbt Rikkert niet waar is, ben ik toch niet strafbaar? Dit gaat over fatsoenlijke omgaan met mede-forumleden. En bij NOS over fatsoenlijk omgang met collega's, en goed werkgeverschap en opdrachtgeverschap. Niet over strafbare feiten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 mar 2023 11:10

Sjeezus! Hebben jullie echt niets beters te doen?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 14 mar 2023 11:28

Enzzo schreef: 14 mar 2023 11:10 Sjeezus! Hebben jullie echt niets beters te doen?
... zegt de persoon met meer dan vijfeneenhalfduizend posts.... :P

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 14 mar 2023 12:14

Best bijzonder, dat het aanspreken op, dan wel vervolgens ontslagen worden wegens volstrekt grensoverschrijdend gedrag onder cancelen geschaard wordt.
Cancelen is monddood maken op basis van onwelvoeglijke of tegendraadse meningen (en daar kan je van alles van vinden), maar als aangesproken worden op onacceptabel gedrag daar al bij hoort... Krijg bijna het idee dat de mensen die zoiets zeggen zelf bang zijn voor lijken die in hun eigen kast zitten :lol:
de white male chauvinist pig krijgt uiteindelijk op zn bordje wat hij gezaaid heeft. Man up and deal with it.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2023 12:31

rikkert schreef: 14 mar 2023 11:08 Afgezien dat bovenstaande statement mbt Rikkert niet waar is, ben ik toch niet strafbaar? Dit gaat over fatsoenlijke omgaan met mede-forumleden. En bij NOS over fatsoenlijk omgang met collega's, en goed werkgeverschap en opdrachtgeverschap. Niet over strafbare feiten.
Dus omdat de NOS zoveel jaar geleden nalatig is geweest krijgen nu een aantal mensen een publiek vonnis wat vele malen erger is dan de reprimande die ze destijds serieus verdiend hadden.
Dáár zit mijn punt over het geheel.
Marco Borsato werd eerder in dit topic aangehaald. Buiten dat het een weldaad voor het oor is dat die niet meer gedraaid wordt op de radio :twisted: is het toch absurd dat die man zonder proces, zonder harde feiten, zonder enig enigzins acceptabel bewijs nu volledig verbannen is?

Het gaat niet om de wandaad van destijds, het gaat om de strafmaat die er nu op wordt losgelaten die niet in verhouding staat tot een straf die op dat moment toepasselijk zou zijn geweest.
Een winkelier mag geen camerabeelden delen van een winkeldief op internet, maar deze mensen mogen wel publiekelijk worden gevierendeeld.
Er is geen enkele discussie over het feit dat alles ver over de streep ging, maar de nuance is volledig weg.
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 14 mar 2023 12:55

Eens met Daniël. Waar gaat dit eigenlijk over? Vieze praatjes van een paar mannen op de werkvloer. Dat komt overal voor, zo schokkend vind ik het allemaal niet. En aangifte doen? Waarvan? Van vieze praatjes?

De VK begint trouwens steeds meer op de Story te lijken met dit soort rioolonderwerpen. Wellicht dat ze hun onderzoeksjournalisten eens kunnen inzetten op maatschappelijk relevante onderwerpen.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 mar 2023 13:16

15 jaar geleden hing er in vrijwel iedere garage, werkplaats, fabriekshal wel een kalender met schaars (on)geklede dames. In mijn ogen toen al niet echt vrouw vriendelijk, maar in die tijdsgeest waren er volgens mij erg weinig mannen die daar bij stilstonden. Was toen niet netjes en terugkijkend zou je het kunnen (en denk ik moeten veroordelen) maar toen was het gewoon zo. Moet er toch niet aan denken dat er nu nog mensen aangesproken zouden worden op een kalender die ze in 2003 op hun werkplek hadden hangen. Soms moet je dingen ook gewoon zien in de tijd waarin ze plaatsvonden.

En de Pirelli kalender was zelfs een collectors item in die tijd, is nu (ook voor mij ) gewoon niet meer voor te stellen. Zelfs de cyclepassion kalender waar toch niet de minste vrouwelijke wielrensters in het verleden aan meewerkte kan in deze tijd niet meer, maar nogmaals andere tijden andere wetten en laten we mensen niet teveel afrekenen op hun gedrag van vroeger tegen de moraal van vandaag. (los van dat sommige echt in iedere tijd te ver gingen of gaan).
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie