Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 21 mei 2022 06:55

BertL schreef: 20 mei 2022 19:13 Je kunt maar beter dom zijn?
Geen FB account hebben zie ik niet als teken dat iemand dom ( of onwetend in deze context) is. Eerder het tegenovergestelde.
o'7o

i-mac

i-mac 21 mei 2022 07:16

BertL schreef: 20 mei 2022 19:13 Je kunt maar beter dom zijn?
Er zijn betrouwbare kanalen genoeg om nieuws te volgen. Liefst met een beetje diepgang, waar je pro en contra krijgt te horen. Nogmaals, niet alles is zwart - wit. En er zijn journalisten die zich goed verdiepen in materies, waar je als kijker/luisteraar ook wijzer van wordt. En daar wordt je slimmer van ...

Mij hoor je geen kritiek geven als je een fb account hebt. Iedereen doet van mij wat hij/zij wilt. Ik heb echter moeten vaststellen dat het mijn ding niet meer is/was. Ik heb mijn account nu bijna 3 jaar geleden gestopt, en ik heb me dat nog geen moment beklaagd, wel integendeel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 mei 2022 07:17

Je kunt als persoon niet alle wereld problemen oplossen.

FB, twitter weet ik het wat zijn ook wel echt simpele kanalen. Als je dan "slim" wilt zijn ga dan wat intelligente dingen na.
Lees eens een keer de info van Amnesty international, best interessant trouwens.

Geen socials heeft niets met dom te maken, maar ook gewoon met interesse.
Mijn vrouw zit gisteren avond op FB en linkednin etc. Ik zit lekker een docu te kijken hoe ze een voorwielophanging van een pagina hebben gemaakt.
Nu doet dat vrij weinig voor de wereld vrede, maar ik vond het erg interessant.

Zeg ik daarna, erg he die twee meiden die zijn doodgereden, bestuurder bleek veel te hard end oor rood te hebben gereden. "Oh weet ik niet, niet gezien"
Je ziet wat je wil zien en het gros van het volk blinkt nou niet echt uit naast zijn eigen kaders te kijken.

We focussen ons op de zichtbare dingen en de vraag is of dat de werkelijkheid in beeld brengt.
Oh wat erg die oorlog in Ukraine, In Afrika gaan elke dag meer mensen dood aan oorlog en in Afghanistan worden de vrouwen weer lekker naar 2000 voor christus gezet. Het is allemaal erg, maar ik zie vrijwel alleen maar info over het eerste.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 mei 2022 09:27

Sociale media houden je juist 'dom' als het zo wilt stellen. Het 'nieuws' dat je daar leest is vaker niet dan wel betrouwbaar. Het 'nieuws' is eenzijdig door alle algoritmes die bepalen wat je wel en niet te zien krijgt. En taalkundig is het helemaal schrikbarend en worden mensen slechter (dommer) in taal, bijv 'me fiets ipv mijn fiets' of 'ik heb me een nieuwe fiets aangeschaft ipv ik heb een nieuwe fiets aangeschaft' of 'wat ben je nodig ipv wat heb je nodig'.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 21 mei 2022 10:05

De conclusie over "social media" als FB, Twitter, Insta e.d. geldt dus m.m. ook voor fora, waaronder dit.
Zo wat is de conclusie die we daaruit kunnen trekken? Hier staat ook nog wel eens iets in wat de betrouwbaarheidstoets, die er helaas niet is, niet zou doorstaan.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mei 2022 10:30

Met dit verschil dat je hier de keuze hebt om berichten te lezen of te negeren. Op de FB,s en dergelijke word je gestuurd door algoritmen
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 mei 2022 10:32

Alleen maar betrouwbare mensen hier op het forum die zich altijd keurig aan de regels houden ;-)

Maar zonder gekheid, door de bank genomen gaat het hier uiterst correct in verhouding tot andere sociale media.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 21 mei 2022 19:45

FB etc. is als de straat waar je anoniem bent, het recht van de sterkste geldt en de grootste mond de discussie wint.
Een forum is als een schoolplein waar een bovenmeester (moderator) rondloopt en waar de anderen weten wie je bent.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 28 mei 2022 21:35

Toch zal dit in elk geval ooit een wielrenner zijn! https://www.telegraaf.nl/nieuws/4678448 ... n-was-mama
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 mei 2022 13:15

Eens en keer geen kommer en kwel,

https://www.welingelichtekringen.nl/spo ... fiets.html

De conclusies: Als iemand van 91 kilo op beide fietsen 210 watt vermogen zet, gaat de goedkoopste fiets 30,2 kilometer per uur en de duurste 33,1.

Daar gelooft ik dan ook weer geen drol van,….

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 mei 2022 14:41

Ik geloof best dat het iets scheelt maar 3 km/u?????

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 30 mei 2022 15:16

mao schreef: 30 mei 2022 13:15 Eens en keer geen kommer en kwel,

https://www.welingelichtekringen.nl/spo ... fiets.html

De conclusies: Als iemand van 91 kilo op beide fietsen 210 watt vermogen zet, gaat de goedkoopste fiets 30,2 kilometer per uur en de duurste 33,1.

Daar gelooft ik dan ook weer geen drol van,….
Op een vlak parcours zonder bovenmatig remmen en optrekken kan dit niet waar zijn. Daarbovenop komt, schat ik, >90% van de luchtweerstand van de berijder een de verschillen in luchtweerstand tussen beide fietsen zal absoluut en relatief minimaal zijn.

Maar het gevoel hè! Er zijn er genoeg in dit forum de 'geloven' dat een gram gewichtsreductie à €10,00 1 km/h scheelt. En als je dat maar hard genoeg gelooft dan is het toch zo?

Overigens, off topic, "daar gelooft ik...." is 010-speak :D

Plaats reactie