Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 jul 2020 10:16

Onbegrijpelijk dat de Parool zich hier toe verlaagd, zegt wel wat over de redactie.
Als je wielrenner zou vervanger door neger dan was Nederland te klein. :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16208
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jul 2020 11:10

Grappig dat het niet hebben van een bel eerst het grootste kwaad was. Nu hebben de meesten een bel en nu is het weer een probleem als ze hem gebruiken...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Johnnie85
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2020 21:33

Gebruikersavatar Johnnie85 25 jul 2020 13:33

Prcs, als je het woord "wielrenner" zou veranderen in wat anders is het kot te klein. Blijkbaar vind Het Parool dat je deze groep mensen, wielrenners dus, wel in een hoekje mag zetten.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 jul 2020 16:56

wasbeer2006 schreef: 25 jul 2020 07:20 Man man man, als ik zo in het leven zou staan als Olga zou ik opzoek gaan naar het eerste de beste stuk touw.

Half Nederland gaat door het leven als zuurpruim en laat zich gek maken door social media.Veel automobilisten,Loonwerkers etc realiseren zich niet wat er kan gebeuren wanneer ze iemand moedwillig aanrijden en de gevolgen daarvan .Ik zou mij dood schamen als ik moedwillig een ander zou verwonden,maar vele blijkbaar niet tot ze voor de rechter staan waarschijnlijk.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 jul 2020 17:08

Johnnie85 schreef: 25 jul 2020 13:33 Blijkbaar vind Het Parool dat je deze groep mensen, wielrenners dus, wel in een hoekje mag zetten.
De Gelderlander is ook wel een krant die er een handje van heeft.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 jul 2020 18:34

Gastheerg schreef: 25 jul 2020 17:08
Johnnie85 schreef: 25 jul 2020 13:33 Blijkbaar vind Het Parool dat je deze groep mensen, wielrenners dus, wel in een hoekje mag zetten.
De Gelderlander is ook wel een krant die er een handje van heeft.
Ik vind je erg mild, Gerard...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 jul 2020 18:46

nijkie schreef: 25 jul 2020 16:56
Half Nederland gaat door het leven als zuurpruim en laat zich gek maken door social media.Veel automobilisten,Loonwerkers etc realiseren zich niet wat er kan gebeuren wanneer ze iemand moedwillig aanrijden en de gevolgen daarvan .Ik zou mij dood schamen als ik moedwillig een ander zou verwonden,maar vele blijkbaar niet tot ze voor de rechter staan waarschijnlijk.
Daarentegen denk ik eigenlijk ook weer dat als het puntje bij het paaltje komt om daadwerkelijk iemand aan te rijden, de grote meerderheid zich dan toch realiseert dat het ofwel te ver zou gaan of vervelende gevolgen voor jezelf zou kunnen hebben.

Het ergste dat ik ooit meemaakte was iemand die een glas water over me uitgoot , terwijl ik demonstratief stond te wachten bij een rotonde (waar hij voorrang had).
Ik zei beleefd : dank u en de man trok rustig op.
Zou het echt half Nederland zijn , dan was ik allang weg hier.

PS, de Gelderlander is echt een riool, negeren en/of boycotten is nog teveel eer voor zo'n "periodiek"
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 25 jul 2020 19:36

Om nog even terug te komen op het zeur verhaal van die tante in parool! Gisterenavond een uurtje gefietst, niet hard, niet ver...gewoon om even wat te bewegen na een dagje beeldscherm staren.

Even de ervaringen met de overige weggebruikers tijdens dit uurtje op een rijtje (en hier is niets overdreven aan, km's bij benadering).

km 1: 2 joggende dikbil dames die het hele fietspad nodig hebben
km 2: twee elkaar tegemoet lopende stellen met kinderwagen die dus ook het fietspad volkomen blokkeren.
km 4: niet oplettend gezin met loslopende hond die all over de place was.
km 8: groep dollende breeduit fietsende jongeren waarvan de voorste twee elkaars stuur haken en onderuit gaan. De overigen stoppen uiteraard midden op het fietspad en niet aan de zijkant.
km 8,5: twee fietsende dames waarvan er een een zware tas aan het stuur heeft en daardoor vreselijk slingert.
km 15: meisje verliest de controle over haar skates op de helling van een brug.
km 20: twee auto's tikken elkaar aan bij het stoplicht. (kop-staart botsing).
km 22: bezorger op scooter jakkert iedereen van de dijk.
km 25: slingerende fietser die met telefoon aan het kloten is.

nogmaals....hier is niets overdreven aan.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 jul 2020 19:49

Fietste je in het Amstelpark …? :-)

i-mac

i-mac 25 jul 2020 19:54


bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 25 jul 2020 19:56

Sulla schreef: 25 jul 2020 19:36 Om nog even terug te komen op het zeur verhaal van die tante in parool! Gisterenavond een uurtje gefietst, niet hard, niet ver...gewoon om even wat te bewegen na een dagje beeldscherm staren.

Even de ervaringen met de overige weggebruikers tijdens dit uurtje op een rijtje (en hier is niets overdreven aan, km's bij benadering).

km 1: 2 joggende dikbil dames die het hele fietspad nodig hebben
km 2: twee elkaar tegemoet lopende stellen met kinderwagen die dus ook het fietspad volkomen blokkeren.
km 4: niet oplettend gezin met loslopende hond die all over de place was.
km 8: groep dollende breeduit fietsende jongeren waarvan de voorste twee elkaars stuur haken en onderuit gaan. De overigen stoppen uiteraard midden op het fietspad en niet aan de zijkant.
km 8,5: twee fietsende dames waarvan er een een zware tas aan het stuur heeft en daardoor vreselijk slingert.
km 15: meisje verliest de controle over haar skates op de helling van een brug.
km 20: twee auto's tikken elkaar aan bij het stoplicht. (kop-staart botsing).
km 22: bezorger op scooter jakkert iedereen van de dijk.
km 25: slingerende fietser die met telefoon aan het kloten is.

nogmaals....hier is niets overdreven aan.
Welcome in Paradise...het kan gewoon allemaal ! :D

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 jul 2020 20:01

Moet je eens voorstellen dat al die mensen... steeds weer die jakkerende kut wielrenner voorbij zagen komen :-)

Kijk wat ik bedoel te zeggen we zijn zelf onderdeel van het probleem.

Iedereen begeeft zich in zijn eigen cocon als die onderweg is. Die wandelaar die dikke kontedames maar ook wij als wielrenners... we zijn daardoor al snel geneigd om het fietspad als ons domein te beschouwen. Want wij hebben omdat wij een fiets hebben zoveel meer recht.

Maar de praktijk is gewoon dat wat een verplicht fietspad is. Gewoon een plek is waar iedereen die niet in een auto zit gebruik van kan en zal maken. En wij moeten onze rit daar op aanpassen.

Als je nou met die wetenschap gaat fietsen dan heb je 3 mogelijkheden.

1) je weet dat het druk kan zijn en daar pas je je rit op aan maar vooral je ergernis.

2) je mijd dit soort fietspaden (met drukte) want ze zijn over het algemeen wel bekend.

3) je gaat gewoon niet fietsen.

Ingewikkelder is het eigenlijk niet.

Plaats reactie