Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 15 aug 2017 13:14

Het gedrag van die wielrenner slaat nergens op, wat ga je er in godsnaam mee bereiken om iemands portier open te trekken. Gewoon remmen, eventueel roepen en een handgebaar, en weer verder fietsen.
Best case scenario zegt de bestuurder sorry en heb je alleen nog meer tijd verspild, worst case scenario krijg je een knal voor je kanis en kun je naar de spoedeisende hulp.

Maar nog schokkender vind ik de reacties op dumpert, waar iedereen het voornemen lijkt te hebben om de eerste de beste wielrenner die hem een strobreed in de weg legt meteen neer te hoeken.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 15 aug 2017 18:05

EmPeHa schreef: 14 aug 2017 23:07 Waarom zit zijn bijrijder(?) al te filmen? Blijkbaar zagen ze al iets aankomen. Uitlokking?
op zijn minst... :mrgreen:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 aug 2017 11:03

Die wielrenner zal zich zo ook met een auto gedragen,dumpert is een site waar men elkaar op jut,wat mij betreft mag dit soort site's uit de lucht gehaald worden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 16 aug 2017 11:26

Beide zijn aso's en ik kan het weten. Ik gedroeg mij op de fiets en in de auto ook zo.

Je gaat hard, harder dan je durft en de adrenaline "giert" door je lijf. Als dan wat gebeurd reageer je vaak overtrokken en soms zelfs agressief. Meestal heb je een aantal seconden na het voorval en kan je beetje tot jezelf komen. Of je scheld wat in de rondte. In andere gevallen ga je als een stel pussy's bekvechten en je gelijk proberen te halen.
In de auto raak ik minder snel geïrriteerd. Niet gek, je rijdt misschien wel asociaal en/of hard, maar je lichaam is niet >80% van je max aan het presteren. Mijn reactie is dan een stuk relaxter.

Soms neem ik de frustraties van mijn werk of privéleven mee op de fiets. Juist om die reden ga ik fietsen. Lekker uit fietsen. 9 van de 10 keer heb geen aanvaring met andere verkeersdeelnemers.

Lang verhaal kort, ik ben en blijf aso als verkeersdeelnemer. Wat ik heb geleerd is niet reageren. Je verhaal halen heeft geen zin. Ik schrik, ik rem of wijk uit en als het even kan fiets ik door. Schrik ik heel erg dan vloek ik misschien hard op maar ik fiets door.

Is er schade dan laat je het aan de verzekeringsmaatschappijen. Overigens heb ik zelf in de 13 jaar dat ik mijn rijbewijs heb geen aanrijdingen veroorzaakt. Op de fiets ook niet. Wel al de nodige uitglijders e.d.

Ik mis het woon-werk fietsen wel heel erg. Bij mijn huidige werkgever zijn geen douches beschikbaar.

Doei lieve dagboek.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 aug 2017 11:56

@SSL Dat verhaal halen geen zin heeft ben ik het niet altijd met je eens. Een paar weken geleden werd ik op een weg zonder fietspad door een auto flink gesneden. Een paar honderd meter verderop moest meneer rechtsaf en ging weer alsof ik er niet was.Ik moest in de remmen.
Toen kwam hij tot stilstand door een kleine opstopping. Ik heb op zijn raampje getikt en gevraagd waarom hij dit gedaan had. Of hij speelde de onschuld, of was zich echt nergens van bewust. Toen ik een ander weggetje nam dan hij en twee minuten later hij voor mij moest wachten, stak hij vriendelijk zijn hand op.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 aug 2017 22:16

Wel eerlijk ssl, ik denk dat er heel veel mensen zijn die eerst (uit schrik, adreline) doen en dan pas denken.

De Gelderlander braakt er ook nog ff lekker overheen, misbaksel van een redactie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 17 aug 2017 17:37

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/210743/Aa ... mmerrijder

Best wel knap met een gebroken pols.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 aug 2017 18:50

Met een gebroken pols bellen op de fiets terwijl je een brommer achtervolgd, dat zijn de echte wielrenners :winkthumb: .
Campagnolo Ultra Dork

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 18 aug 2017 11:07

Zozo, rijverbod van vierentwintig uur! Nounou, dát is nog eens handhaven, zeg!
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 18 aug 2017 13:07

Een rijverbod van 24 uur is altijd het geval bij rijden onder invloed van drugs. De veroordeling wat betreft de aanrijding zal door de rechter worden gedaan, dus dat is niet op het zelfde moment al gedaan.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 08 sep 2017 16:25

Ook profs moeten aan de juiste kant van de weg rijden van bromsnor:
http://www.dvhn.nl/groningen/Profwielre ... 80735.html

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 08 sep 2017 16:42

Dit vind ik echt wel terecht. En dat zo'n stom smoesje van "het was maar een klein stukje". Waarschijnlijk staat bromsnor daar te handhaven omdat door dit flexibel met de regels omgaan (bijna)botsingen ontstaan.

Valt me toch altijd weer op. Heel veel mensen, zo niet iedereen, roept om handhaven en dat de politie te weining doet. Maar oh wee als ze zelf een keer op de bon worden geslingerd. Dat is de politie aan het zeuren, pietluttig of burgertje aan het pesten.

Plaats reactie