Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2023 13:31

bakboord1 schreef: 23 mar 2023 09:53 Maar stoer dat jij je geen ene reet aantrekt van wat een ander vindt van jouw taal. Want jij moet natuurlijk kunnen zeggen wat jij wil. Vrijheid van domheid is een groot ding voor je.
Dit is niet de kern van het probleem imho.
Mensen trekken momenteel alles in het absurde door. Discussie of de naam Coentunnel nog wel kan, of de Gouden Eeuw nog wel zo mag heten, zelfs geen niet-blanken bij de sinterklaasintocht, etc.
Daarmee praat ik mongool, kanker, etc absoluut niet goed (ook hier zoals bij vele helaas ervaring mee), maar een beetje meer eelt op de ziel en relativeringsvermogen zou de maatschappij goed doen.
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 mar 2023 13:43

Uit de reactie van TheoV merk ik al op dat we helemaal niet zo ver uit elkaar zitten.
Een prima reactie.

Een tere ziel heb ik niet. Afhankelijk van wie je het vraagt ben ik woke of juist racistisch omdat ik doorgaans redelijk in het midden zit en sommige stromingen op dit moment ook te ver vind gaan.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mar 2023 13:54

17x tweets over wielrenners!
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 mar 2023 14:14

lugosi schreef: 23 mar 2023 07:03
mao schreef: 22 mar 2023 23:07 Neger kan inderdaad echt niet meer,
...............
Want....? Democratisch beslist door ruime meerderheid in referendum was het zeker.

Als we nu eens ophouden met anderen onze wil te willen opleggen, dat zou een goed begin zijn.
Grapje ;x) , het zal mij toch worst wezen….ze zouden juist trots moeten wezen van hun afkomst.
Het gaat altijd in welke context iets word gezegd ;-)

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 23 mar 2023 15:19

Iedereen mag trots zijn op zijn afkomst. Of het nu van een geus is, een verzetsheld of mijn part een nsb-er (ja, nu trap ik op teentjes, ik weet het). Gelukkig hebben we die vrijheid hier nog.

Of anderen dan ook blij met die ander zijn afkomst zijn? Waarschijnlijk niet alle anderen. Maar ook dat mag. Ik hoop van ganser harte dat we die vrijheid behouden.

Ik heb in mijn omgeving vrijwel alle minderheden wel gehad, vooral ook als buren. En de enigen daarvan die ongelukkig over hun minderheid waren, waren twee oudere lesbische vrouwen die pas na hun 60ste de vrijheid kregen om samen te gaan wonen.
Dát vind ik te triest voor woorden. Dat je niet kunt zijn wie je bent. Als iedereen nu wat meer acceptatie naar anderen had werd het al een heel stuk vrolijker in de wereld.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 23 mar 2023 15:56

lugosi schreef: 23 mar 2023 12:40
bever schreef: 23 mar 2023 11:32

het heeft in de VS inderdaad ene andere lading die regelrecht terg te voeren is op de slavernij en institutionele racisme wat er nog steeds heerst. Ik begrijp dat mensen er daar last van hebben
Ik begrijp ook dat mensen daar last van hebben.
Dat dat je het recht zou geven om anderen hun vrijheid te beperken om je eigen last te beperken lijkt me een gevaarlijk precedent en kan ook alleen arbitrair en discriminatoir toegepast worden. Niet wenselijk dus.
probeer dat uit te leggen aan de BLM beweging, denk dat niet dat ze het met je eens zijn ;)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 mar 2023 16:18

Slowracer schreef: 23 mar 2023 11:31
bakboord1 schreef: 23 mar 2023 09:53
Theo V schreef: 22 mar 2023 18:26 Ik geloof dat ik dat zelf wel uit maak en niet een stel ......... die hun wil opdringen.
Mijn buurjongen heeft het downsyndroom en zijn ouders vinden de term mongool beledigend.
Voor mij is dat scheldwoord net zo goed not done als homo of kanker.
Maar stoer dat jij je geen ene reet aantrekt van wat een ander vindt van jouw taal. Want jij moet natuurlijk kunnen zeggen wat jij wil. Vrijheid van domheid is een groot ding voor je.
Ik denk dat Theo het anders bedoelt dan hoe jij het interpreteert. We glijden af naar een wereld waarbij je op elk woord moet gaan letten omdat je anders mogelijk iemand kan beledigen en/of iemand je beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. Voor alles is een grens, ook voor het inperken van woorden en het gebruik daarvan.
Dat heb je goed gezegd.! :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 23 mar 2023 16:57

RobertvD schreef: 22 mar 2023 17:13 Dus je weet zelf dat mongool anno 2023 niet meer de juiste betiteling is. Je geeft zelf een prima synoniem. Waarom gebruik je het dan toch....? :?
Voor de duidelijkheid, mijn vraag aan Senior was vooral omdat ik zijn intentie niet begreep. Het kwam bij mij over als het bewust willen schofferen van mensen met Down.

Senior geeft aan zich niet willen verduidelijken en dat is prima. Niemand is verplicht zich te verduidelijken. Alle respect daarvoor.

Ik ben een voorstander van volledige vrijheid van meningsuiting. Iedereen mag van mij zeggen wat ze ervan vinden. De manier waarop een mening gegeven wordt is een kwestie van smaak. En smaken verschillen nou eenmaal.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 23 mar 2023 17:00

Terug naar wielrenners in de media.....

https://sporza.be/nl/2023/03/23/en-een- ... 584867693/

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 23 mar 2023 17:25

RobertvD schreef: 23 mar 2023 16:57
RobertvD schreef: 22 mar 2023 17:13 Dus je weet zelf dat mongool anno 2023 niet meer de juiste betiteling is. Je geeft zelf een prima synoniem. Waarom gebruik je het dan toch....? :?
Voor de duidelijkheid, mijn vraag aan Senior was vooral omdat ik zijn intentie niet begreep. Het kwam bij mij over als het bewust willen schofferen van mensen met Down.

Senior geeft aan zich niet willen verduidelijken en dat is prima. Niemand is verplicht zich te verduidelijken. Alle respect daarvoor.

Ik ben een voorstander van volledige vrijheid van meningsuiting. Iedereen mag van mij zeggen wat ze ervan vinden. De manier waarop een mening gegeven wordt is een kwestie van smaak. En smaken verschillen nou eenmaal.
Mijn verduidelijking had je al kunnen lezen tussen de haakjes. Maar ik had (en heb nog steeds) de indruk dat je dát niet wilde begrijpen!

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 23 mar 2023 17:35

Die begrijp ik inderdaad niet. Sterker nog, het gedeelte tussen de haakjes gaf mij de indruk dat de woordkeuze ervoor bewust provocerend en schofferend was. Maar prima, we hoeven het niet eens te zijn.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 23 mar 2023 17:50

RobertvD schreef: 23 mar 2023 16:57
RobertvD schreef: 22 mar 2023 17:13 Dus je weet zelf dat mongool anno 2023 niet meer de juiste betiteling is. Je geeft zelf een prima synoniem. Waarom gebruik je het dan toch....? :?
Voor de duidelijkheid, mijn vraag aan Senior was vooral omdat ik zijn intentie niet begreep. Het kwam bij mij over als het bewust willen schofferen van mensen met Down.

Senior geeft aan zich niet willen verduidelijken en dat is prima. Niemand is verplicht zich te verduidelijken. Alle respect daarvoor.

Ik ben een voorstander van volledige vrijheid van meningsuiting. Iedereen mag van mij zeggen wat ze ervan vinden. De manier waarop een mening gegeven wordt is een kwestie van smaak. En smaken verschillen nou eenmaal.
Voor de goede orde en met de kans om weer iemand op de lange teentjes tevtrappen: mensen uit Mongolië worden toch geschoffeerd wanneer je personen met het Down syndroom benoemt als “je weet wel”? Ervan uitgaande dat zij niet willen worden gezien als volk met het Down syndroom.
Of willen de personen met het down syndroom niet gezien worden als Mongolen (met hoofdletter M)?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie