Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 17 aug 2022 12:37

Sulla schreef: 17 aug 2022 11:04
Ernie C. schreef: 17 aug 2022 06:35
Sulla schreef: 17 aug 2022 00:16 We kunnen allemaal wel weer allerlei dingen gaan roepen over de NL mentaliteit, maar wij hebben hier gewoon zoveel fietsers dat we gewoon er gewend aan geraakt zijn er wat dichter langs te rijden met de auto.

En ik vond het bericht over de hoffelijkheid in Polen wel opvallend, aangezien alcohol in het verkeer daar echt nog wel een flink issue is en de Poolse automobilisten in NL toch wel erg goed vertegenwoordigd zijn bij nare ongelukken met fietsers.
7000 zloty boete bij 0,2 promille heeft toch wel voor een aardige mentaliteitsverandering gezorgd.
Goed te horen, dat zijn stevige boetes. Was sowieso al een tijdje geleden dat ik in Polen was geweest. Maar die ontwikkeling is aan veel Polen in NL dan duidelijk voorbij gegaan (of zijn ze hier spontaan weer vergeten).

Overigens lijkt de pakkans in Polen wel hoger dan hier. Ik ben een paar keer in Polen geweest, maar slechts 1x met de auto. En toen ben ik op 1 dag twee keer aangehouden. Al zou het NL kenteken daar ook iets mee te maken gehad kunnen hebben (al moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat beide niet geheel onterecht was).
In Polen is de politie nog niet wegbezuinigd. Wij krijgen regelmatig Poolse kennissen op bezoek en die vragen zich af of Nederland wel politie heeft. In Nederland krijgen we alsmaar meer regels omdat de oude regels niet worden gehandhaafd :lol:
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 aug 2022 14:58

El Pistolero schreef: 17 aug 2022 12:37 .........In Nederland krijgen we alsmaar meer regels omdat de oude regels niet worden gehandhaafd :lol:
In België is het niet anders.
Ondertussen is in Vlaanderen de eerste stad een feit waar de traagheid in het centrum nog maximum 20 km/u is.
Vanaf vandaag is de hele Hasseltse binnenstad een woonerf. De maximale snelheid is er niet langer 30, maar 20 km/u. Niet alleen auto's, maar ook fietsers moeten zich daaraan houden
Bron: VRT
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 aug 2022 15:53

tja..,
"Van gevel tot gevel is de baan voor iedereen. Geen apart voetpad, fietspad of rijweg dus, alle gebruikers delen de volledige openbare weg. "

Zo heb je natuurlijk al winkelstraten in centra die zo werken. Als ik hier in Delft kijk, zijn dat niet de plekken waar druk of hard gefietst wordt - behalve door de maaltijdbezorgers.
Maar het gescheld over fietsers in die straten is gigantisch. En zeker rondom social media/nieuwsitems van de lokale instanties, die ook maar enigszins over de binnenstad gaan, moeten alle fietsers, of alle studenten, of beiden tegelijkertijd, het ontgelden. Alsof elke fietser een student is ;-).
Maar gelukkig is daar een oplossing voor. De straat is van iedereen, maar voor mij als voetganger eerst. Dat is wel écht de mentaliteit als je door die straten komt.

Maar goed, dat zal in Hasselt vast heeeeel anders gaan ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 aug 2022 23:25


SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 19 aug 2022 08:32

mao schreef: 18 aug 2022 23:25 Krijgen we dit weer,

https://hetnieuwsblad.live/amerikaanse- ... innenland/
De Speld, neem ik aan toch?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 aug 2022 09:16

mao schreef: 18 aug 2022 23:25 Krijgen we dit weer,

https://hetnieuwsblad.live/amerikaanse- ... innenland/
Goed verhaal.., lekker kort.., mooie argumentatie ook.

Ik heb er nog wel één: "Amerikaanse autocultuur sluit andere culturen uit"
voor onderbouwing, zie hetzelfde artikel
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 aug 2022 09:33

Als er 1 land alles behalve inclusief is, dan ........
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 aug 2022 09:48

Ik kan het artikel niet lezen, wordt er een naam vermeld van deze 'deskundige'?

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 19 aug 2022 09:50

Site is gebaseerd op het kopieren en plakken van de koppen uit de Telegraaf.
Voor de rest hebben ze uiteraard geen toestemming.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 aug 2022 09:58

Het beste wat je met die mensen kan doen is Negeren. Maar waarschijnlijk is het ook een achtelijke quote uit een veel genuanceerder artikel t is wel de telegraaf natuurlijk. Reacties uitlokken. Of niks met fietsen hebben en al die stomme fietsers maar irritant vinden.
Fietscultuur sluit migranten juist helemaal niet uit. Het goedkoopst mogelijke vervoersmiddel om zelfstandig juist vrijwel overal te kunnen komen. De amerikaanse autocultuur sluit juist veel meer kansarme doelgroepen uit. Genoeg die geen auto kunnen betalen. Zonder auto ben je in de US letterlijk gehandicapt, genoeg plekken waar je zonder niet komt. Je moet in Nederland wel kunnen fietsen, maar dat kan vrijwel iedereen alsnog leren. En anders kan je steppen, skateboarden en wat al dan niet op de nederlandse fietspaden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 aug 2022 09:59

Dan Kois.., ook een Amerikaan, stond er iets opener in:
https://www.newyorker.com/culture/perso ... a-dutchman
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 aug 2022 10:03

Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie