Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 20 jan 2022 11:05

Hier: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/177392 ... -Boschoord

zit meer achter. Natuurbeschermers die mountainbikers willen weren (maar die hebben er niets mee te maken..) Er zijn daar ook fietspaden door het bos, je komt er wel eens enorme stieren tegen en niet van het type suffe hooglander.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 20 jan 2022 11:12

Nee_Nee schreef: 20 jan 2022 08:45 Kan de tekst niet lezen. Zit een groot scherm voor. Of ik abonnee wil worden
Even geplakt en geknipt uit artikel

- Modbreak: Gen auteeursrechtelijk materiaal plaatsen -

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 jan 2022 11:19

Dat is nogal snel om die natuurorganisaties meteen af te schrijven als hebben er niets mee te maken. Niets is makkelijker dan een hoop heisa creeeren rond een pand/gebied/wat dan ook. Waarna de burgemeester geen andere optie heeft om het pand/gebied volledig te sluiten voor alle toegang. Een beetje extreem gezegd, dan hebben de natuurbeschermers juist precies wat ze willen. Mensen gaan idioot ver en wegpesten werkt gewoon. De meeste natuurorganisaties hebben hun meer 'activistische' leden niet onder controle.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 jan 2022 11:36

Jij verdenkt dus stiekem toch die natuurorganisaties? Dan heb je daar natuurlijk ook bewijzen voor.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 jan 2022 11:53

Dit is een voorbeeld van hoe het momenteel gaat in ons land.
Grote monden roepen in harde, grove taal wat er allemaal mis is. Van dik hout zaagt men planken.
Simpele zielen voelen zich gelegitimeerd met een fakkel naar iemands huis te lopen of een valstrik te leggen.

De sociale media werken als doos van Pandora. Alles mag. “Ik mag hier toch zeker wel met mijn vuisten in het rondzwaaien en als je er geen last van wilt hebben dan blijf jij maar uit mijn draaicirkel”

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jan 2022 11:55

Amen! niets aan toe te voegen

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 jan 2022 13:07

senior schreef: 20 jan 2022 11:36 Jij verdenkt dus stiekem toch die natuurorganisaties? Dan heb je daar natuurlijk ook bewijzen voor.
Bewijzen lukt je nooit maar hoevaak er in Nederland al niet beschermde diersoorten zijn gevonden op bouwlocaties gaat het toeval te boven. Natuurorganisaties spelen het spel zeker niet altijd volgens de regels is mijn indruk.

Maar bij mtb-trails denk ik zelf altijd veel meer aan een eenling die denkt dat het bos voor hem of de groep waartoe hij behoort (wandelaar, Vogelaar, jager, etc) alleen is.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 jan 2022 17:11

senior schreef: 20 jan 2022 11:36 Jij verdenkt dus stiekem toch die natuurorganisaties? Dan heb je daar natuurlijk ook bewijzen voor.
Natuurlijk heb ik die niet. Maar er zijn ook nog geen bewijzen om hun onschuld te onderschrijven. En daar heb je dus gewoon goed politieonderzoek voor nodig. Alleen komt dat er niet altijd van. De natuur activisten of die nu bij de organisatie horen die de rechtzaak hebben aangespannen of niet, lijken in ieder geval de enige groep met een logisch motief. Er zal waarschijnlijk heel weinig te bewijzen vallen als degene die het heeft opgehangen een beetje voorzichtig is geweest.

Vele activistische natuurorganisaties schuwen niets meer. En zeker de jonge leden niet. Velen denken echt dat de wereld binnenkort ten einde is als .... nu niet meteen wordt verboden. ( vlees, diesel, mountainbiken of wat dan nog meer ) Er wordt regelmatig ingebroken op (boeren)bedrijven om te filmen, te saboteren of weet ik het wat. En dat komt vaak genoeg naar boven. En het probleem is dat velen van de lui hun eigen misstappen niet meer zien. En tegelijkertijd wel met een vinger durven wijzen wat andere fout doen. In Wageningen tref je er genoeg hoor :lol:

En zoals al gezegd de 'Eenling' voelt zich gesterkt door de extreme tunnelvisie van activistische natuurorganisaties. Er zit vaak zelfs veel geld achter die kleine organisaties. Waar moet je anders die rechtzaken van betalen.

Maar we verklaren ze vast onschuldig; Omdat ze natuurlijk nooit zullen liegen tegen de media :roll:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 jan 2022 17:26

/quote
Maar we verklaren ze vast onschuldig; Omdat ze natuurlijk nooit zullen liegen tegen de media
/quote

En fietsers zien zichzelf altijd en overal als slachtoffer. En liegen doen ook zij nooit tegen de media.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 jan 2022 17:40

Je kan het je misschien niet voorstellen, maar volgens mij is die fietsvereniging inderdaad slachtoffer van het hele gebeuren. Kregen een vergunning, maar daar moest natuurlijk een stokje voor gestoken worden. En de hele ambtelijke molen is zo ondoorzichtig dat er altijd wel iets niet volgens de procedure gaat.

Of alle individuele mountainbikers zich daar goed gedragen dat is een ander verhaal. Maar dat argument schaar ik onder de categorie Whataboutism...

Laat alsjeblieft niemand zich door deze discussie gesterkt voelen om wat Natuuractivisten te bedreigen danwel op te zoeken. :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 jan 2022 19:48

Ik ben zelf wielrenner, mountainbiker, automobilist, ouder van 3 kinderen, etc. En voor iedere groep waar ik soms toe behoor schaam ik me bij tijd en wijlen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 20 jan 2022 23:07

Dit doet me sterk denken aan een soortgelijke situatie op het plaatselijk mtb parcours. (Een van de vele omlopen die in B onder de vlag van BLOSO werden uitgestippeld)
Tientallen lekke banden werden gereden, steeds op dezelfde locatie. In boomwortels werden scherpe nagels geplaatst. Is nooit iemand voor gestraft.
Het was zo erg dat je dit deel beter te voet kon afleggen.

Plaats reactie