Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jun 2023 18:27

Een tweede kans verdient hij wat mij betreft zeker niet!
Maar hoe dan met die juwelier die één van zijn overvallers achterna liep en hem in de rug schoot met de dood tot gevolg?

Of die mannen van Reuzegom die feitelijk een mens hebben doodgemarteld.

Wat moeten we daarmee?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 jun 2023 22:02

Enzzo schreef: 05 jun 2023 18:27
Maar hoe dan met die juwelier die één van zijn overvallers achterna liep en hem in de rug schoot met de dood tot gevolg?
Als je het risico loopt dat je bij een diefstal het leven kan laten denk je misschien 2 keer na alvorens in te breken.
Ik heb alleszins geen probleem met de actie van de juwelier.

Ik hoop altijd dat mocht ik het meemaken, ik de ballen heb om de inbreker lik op stuk te geven en dat ik niet bang onder mijn bed kruip.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jun 2023 22:21

Ik ben bang dat ik zelf ook impulsief zou handelen en er achteraan zou gaan. Gelukkig heb ik geen wapens in huis en de vraag is of het juridisch gezien handig is. Maar als je je eigendommen en familie wilt beschermen handel je wellicht niet meer heel rationeel. En begrijpelijk!
Over een week of drie is de uitspraak meen ik. Ben benieuwd…
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jun 2023 23:48

Lcsmet schreef: 05 jun 2023 22:02
Enzzo schreef: 05 jun 2023 18:27
Maar hoe dan met die juwelier die één van zijn overvallers achterna liep en hem in de rug schoot met de dood tot gevolg?
Als je het risico loopt dat je bij een diefstal het leven kan laten denk je misschien 2 keer na alvorens in te breken.
Ik heb alleszins geen probleem met de actie van de juwelier.

Ik hoop altijd dat mocht ik het meemaken, ik de ballen heb om de inbreker lik op stuk te geven en dat ik niet bang onder mijn bed kruip.
Deels waar maar de keerzijde is dat er op den duur geen inbreker meer ongewapend op pad gaat. In geval van paniek (betrapt worden), is de kans dan groot dat die wapens ook gebruikt gaan worden. Of het onder de streep veiliger wordt, is de vraag. Vooralsnog bewijzen ze in de VS het tegendeel.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jun 2023 08:24

Enzzo schreef: 05 jun 2023 22:21 Ik ben bang dat ik zelf ook impulsief zou handelen en er achteraan zou gaan. Gelukkig heb ik geen wapens in huis en de vraag is of het juridisch gezien handig is. Maar als je je eigendommen en familie wilt beschermen handel je wellicht niet meer heel rationeel. En begrijpelijk!
Over een week of drie is de uitspraak meen ik. Ben benieuwd…
Nee, je wordt genaaid door justitie.
Wij hadden vroeger een man die in het oogstseizoen vaak bijsprong op de boerderij die hier een serieus probleem mee heeft gehad.
Inbreker 's nachts in huis alleen is dat niet slim bij een voormalig lid korps mariniers. Wat er natuurlijk exact is gebeurd zullen we nooit weten, maar in the end lag die inbreker op de grond met een kapot getrapte knie.
Is een heel verhaal geworden tussen eigen rechter spelen en zelfverdediging.

Die mannen van Reuzegom is heel simpel: die zijn gered door het netwerk van hun ouders. Zulke zware mishandelingen met de dood tot gevolg zonder strafblad veroordelen gaat er bij mij niet in.
Daarnaast, en ik zal nu wel op wat tenen trappen, zijn alle studentenontgroeningen een gebrek aan zelfrespect, fatsoen en eigenwaarde. Ik heb er altijd boven gestaan en zal mijn dochter tzt ook altijd voor houden dat een studentenclub waar je vernederende ontgroeningen moet ondergaan gewoon trieste kliekjes zijn waar je niet bij moet willen horen.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 jun 2023 08:39

Tussendoor schreef: 01 jun 2023 11:40
wasbeer2006 schreef: 01 jun 2023 10:13 Formeel heeft de agent ook gelijk,
Ik denk dus dat hij formeel géén gelijk had...
Om hier nog even op terug te komen....

Dit weekend even opgelet, Geen enkel blauw bord met een fiets te zien.
Geen enkel verbodsbord om met de fiets op de weg te rijden.
Geen fiets op het fietspad met kalk.

Heel kort door de bocht gezien in het een kleine verhoging in de kleur van het voetpad met twee witte lijnen.
Ik denk dus inderdaad dat @Tussendoor gelijk heeft.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 jun 2023 08:44

Enzzo schreef: 05 jun 2023 22:21 Ik ben bang dat ik zelf ook impulsief zou handelen en er achteraan zou gaan. Gelukkig heb ik geen wapens in huis en de vraag is of het juridisch gezien handig is. Maar als je je eigendommen en familie wilt beschermen handel je wellicht niet meer heel rationeel. En begrijpelijk!
Daar ben ik ook bang voor.

1 tip. Gebeurt het je geen woord zeggen totdat je een hele goede advocaat hebt.
De meeste omdat het niet je natuur is, hebben de neiging om meteen uit te gaan leggen wat er gebeurt is.

Kijk naar al die gasten die vrijkomen met waarschijnlijk wel iets verschrikkelijks, die ontkennen en zeggen niks.
Tip 2 zoek nooit de media op en/of probeer die te vermijden. Dan kom je er meestal wel mee weg.

Stel je hebt een honkbalknuppel bij je bed staan, dan is het al een soort van voorbedachte rade.

Als het je gebeurt moet je gaan denken als crimineel en dat kunnen wij niet, dus meteen van je knuppel oid af etc etc.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 jun 2023 08:49

daniel1975 schreef: 06 jun 2023 08:24 Die mannen van Reuzegom is heel simpel: die zijn gered door het netwerk van hun ouders.
Tuurlijk, dat waren vroeger immers dezelfde bralapen als nu hun zoontjes en dochtertjes. Idem in de zaak Carlo Heuvelman.

Klassejustitie, net als bijv een Berlusconi en zijn Bangameisjes.
Analyseer de straffen van tegenwoordig maar eens. Als je eens boe roept tegen een hoogwaardigheidsbekleder krijg je een gevangenisstraf.
Rijd je met je zatte ballen een Jan met de Pet dood, dan hoef je maar een paar uur papier te prikken.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 jun 2023 15:20

Volgens mij kijkt de rechter naar gepast geweld tegenwoordig, Dus een inbreker een knal verkopen als ie in je huis staat, om hem staande te houden, dat mag. Doodschieten terwijl hij al buiten op de vlucht is niet. En hoe vervelend en begrijpelijk ook, een mensenleven (ook al is het van een boef) staat in geen verhouding tot de buit.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 06 jun 2023 16:07

Als ‘mensen’ ongevraagd je huis binnen komen is wat mij betreft alles geoorloofd. Ze zullen maar de slaapkamer van je kinderen binnenvallen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jun 2023 16:16

rikkert schreef: 06 jun 2023 15:20 En hoe vervelend en begrijpelijk ook, een mensenleven (ook al is het van een boef) staat in geen verhouding tot de buit.
Maar de angst die een overval bij de slachtoffers achterlaat is ook niet mis.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 jun 2023 16:57

uninvitedguest schreef: 06 jun 2023 08:49
daniel1975 schreef: 06 jun 2023 08:24 Die mannen van Reuzegom is heel simpel: die zijn gered door het netwerk van hun ouders.
Tuurlijk, dat waren vroeger immers dezelfde bralapen als nu hun zoontjes en dochtertjes. Idem in de zaak Carlo Heuvelman.

Klassejustitie, net als bijv een Berlusconi en zijn Bangameisjes.
Analyseer de straffen van tegenwoordig maar eens. Als je eens boe roept tegen een hoogwaardigheidsbekleder krijg je een gevangenisstraf.
Rijd je met je zatte ballen een Jan met de Pet dood, dan hoef je maar een paar uur papier te prikken.
Die mishandeling is misselijk makend, maar....volgens mij wordt het juridisch alweer een stuk ingewikkelder omdat hij daar vrijwillig was en het in eerste instantie vrijwillig onderging (en zo'n vereniging zich echt wel juridisch weet in te dekken).

Je stapt bijvoorbeeld ook vrijwillig een (kick)boxring in terwijl daar ook menigeen met hersenletsel of erger weer uit stapt (of gedragen wordt) na handelingen die buiten de ring zwaar strafbaar zijn.

Het zelfde geldt voor mijn eigen sport hockey.......als ik op straat een harde bal met 100+ km/u op iemand afvuur ben ik zwaar strafbaar, maar binnen verenigingscontext mag ik in theorie straffeloos een bal door iemands hoofd knallen.

anyway, nogmaals een misselijk makende zaak, maar juridisch volgens mij veel complexer dan we denken (ongeachte het netwerk van de invloedrijke vaders).

Plaats reactie