Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 okt 2022 21:19

Over kolokutkinderen ( zo heten die hier thuis ) gesproken,

Niki heeft thuis wel een schatje,
https://twitter.com/daanhakkenberg/stat ... BUUxu6lmtw

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2145
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 okt 2022 22:26

pino schreef: 09 okt 2022 20:57 K.touders van k.tkinderen.
Die kinderen kunnen daar niet zo heel veel aan doen.
Dogma F

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 09 okt 2022 22:52

Ramon73 schreef: 09 okt 2022 22:26
pino schreef: 09 okt 2022 20:57 K.touders van k.tkinderen.
Die kinderen kunnen daar niet zo heel veel aan doen.
Daarom is het van belang de k.touders er telkens bij te vermelden.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 okt 2022 23:12

Sinds wanneer zouden kinderen niet meer op straat kunnen spelen?
In feite doe je dat ook als je gaat fietsen met je fietsen die niet aan de in de wegenverkeerswet omschreven regels voldoet.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 okt 2022 07:46

Ernie C. schreef: 09 okt 2022 23:12 Sinds wanneer zouden kinderen niet meer op straat kunnen spelen?
In feite doe je dat ook als je gaat fietsen met je fietsen die niet aan de in de wegenverkeerswet omschreven regels voldoet.
Grappig dat je deze vraag stelt. Ik viel gisteren in het programma 'Nederland is vol' van Jeroen Pauw. Daar ging het over de planologische inrichting van Nederland. Zat ook iemandd ie ervoor geleerd heeft. Hij zei dat je steeds minder kinderen op straat ziet spelen en meer binnen achter de computer etc. Dat diezelfde kinderen zich eigenlijk niet meer zelfstandig in het verkeer kunnen begeven.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 10 okt 2022 07:54

Gisteren even "De tijd van ons leven" terug gekeken (https://www.npostart.nl/de-tijd-van-ons ... 82/episode).

"Rutger Castricum en Chatilla van Grinsven strijden tegen de beste tijdrijders ter wereld, maar vooral tegen zichzelf. Kunnen zij zich, gesteund door de gerenommeerde experts uit de wielersport, in een paar maanden tijd omvormen tot tijdrijders van een professioneel niveau?" De eerste aflevering vond ik best vermakelijk.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 okt 2022 08:48

Ernie C. schreef: 09 okt 2022 23:12 Sinds wanneer zouden kinderen niet meer op straat kunnen spelen?
In de tekst van Ramon wordt er gesproken dat er in de directe omgeving een pleintje is. Dus planologisch over nagedacht? Waarom moet je dan op de "gevaarlijke" straat spelen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 okt 2022 09:16

Het ging toch om de reactie van de ouders die zo vreemd gevonden werd? En niet dat die kinderen daar aan het spelen waren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 okt 2022 09:33

Jans schreef: 10 okt 2022 08:48
Ernie C. schreef: 09 okt 2022 23:12 Sinds wanneer zouden kinderen niet meer op straat kunnen spelen?
In de tekst van Ramon wordt er gesproken dat er in de directe omgeving een pleintje is. Dus planologisch over nagedacht? Waarom moet je dan op de "gevaarlijke" straat spelen?
Dus we laten een planoloog en wildvreemde weggebruikers bepalen waar onze kinderen moeten spelen?

De gedachte van die ouders snap ik wel. De uitvoering is natuurlijk wel van een bedenkelijk niveau.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 okt 2022 09:40

@Ernie, en als er dan uiteindelijk tegen een kind aangereden wordt? Niet erg, maar een schrammetje aan een been. Dan is Leiden in last. Krijg je weer heel veel naar je hoofd geslingerd. Maar ik denk dat jij in woonwijken je snelheid heel erg terugschroeft op je racert. Niet harder dan 12 km/u?
Ik voel hier iets dat de kinderen bijna "overal" moeten kunnen spelen, maar vooral niet op het aangelegde plein.
We verschillen hier denk ik nogal in.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 okt 2022 09:59

Tja, ik heb zelfs wel eens een discussie bij mij op t woonerf. Dat automobilisten vinden dat kinderen veel meer moeten opletten en stantepede aan de kant moeten als zij aan komen rijden met de auto. (nog afgezien van de mensen die op dat stuk weten door te schakelen en tot 30 a 40 km/u komen voordat ze weer in de remmen moeten gaan. Maar, ze kijken altijd goed of er geen kinderen spelen hoor... echt waar, het risico van kinderen die tussen de geparkeerde auto's uit komen of simpelweg uit hun huist rennen, dat zien ze niet. Is verantwoordelijkheid van het kind of de ouder).

Het is een woonerf, meter of 50 lang, voordat je links of rechts een parkeergarage in moet.
Woonerf bord is vrij duidelijk volgens mij, gebruik van verkeer én verblijf (spelende kinderen).
max snelheid is 15 km/u in een woonerf in Nederland (maar dat weten veel mensen denk ik niet).
situatie: huis, voor"tuin" van een meter of. Dan klinkerweggetje van meter of 6 a 7 breed?, dan de volgende voortuin en gevel. Dus het is echt ingericht als woonerf, zonder stoepen ed.

Uiteraard is mijn beeld vertroebeld. Het zijn 2 of 3 van de misschien wel 50 buurtbewoners die bijna dagelijks door de straat komen die zo rijden.
En het valt mij op, juist omdat ik 2 kleine kinderen heb die regelmatig buitenspelen, of tussen ons woonerf en de speeltuin heen en weer bewegen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 okt 2022 10:02

Rootland schreef: 10 okt 2022 07:54 Gisteren even "De tijd van ons leven" terug gekeken (https://www.npostart.nl/de-tijd-van-ons ... 82/episode).

"Rutger Castricum en Chatilla van Grinsven strijden tegen de beste tijdrijders ter wereld, maar vooral tegen zichzelf. Kunnen zij zich, gesteund door de gerenommeerde experts uit de wielersport, in een paar maanden tijd omvormen tot tijdrijders van een professioneel niveau?" De eerste aflevering vond ik best vermakelijk.
Als de snelheden waarmee de deelnemers zich door het overig verkeer storten, representatief zijn voor “wielrenners”, is het een wonder dat kromme sturen nog worden toegestaan (en ze niet gecrasht zijn). Waarschijnlijk hebben ze nooit verkeersexamen op een fiets gedaan. Typische BMW-rijders?
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie