Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 sep 2019 20:27

RVV schreef: 13 sep 2019 20:09 Allemaal prima maar het zijn wel jonge kinderen. Die zijn gewoon onberekenbaar.
Ik weet niet hoe jong ze waren, maar misschien al wel een verkeersdiploma? En als je altijd voor ze aan de kant ga, dan hoef je er ook niet op te rekenen dat ze gaan bedenken dat ze zelf ook op moeten letten.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 sep 2019 23:01

Kan zo zijn totdat je ze raakt dan trek jezelf altijd aan het kortste eind.. of je gaat zelf tegen het asfalt.. of het kind.. in het laatste geval ben je sowieso de asociale en onverantwoordelijke wielrenner (voor de buitenwacht).. je kunt een kind ook niet aan zijn lot overlaten.. ouders inschakelen, 112 misschien wel.. vul maar in.. daar gaat dan je leuke fietsritje.. nee dan ga ik wel even aan de kant denk ik dan.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 13 sep 2019 23:33

RVV schreef: 13 sep 2019 23:01 Kan zo zijn totdat je ze raakt dan trek jezelf altijd aan het kortste eind.. of je gaat zelf tegen het asfalt.. of het kind.. in het laatste geval ben je sowieso de asociale en onverantwoordelijke wielrenner (voor de buitenwacht).. je kunt een kind ook niet aan zijn lot overlaten.. ouders inschakelen, 112 misschien wel.. vul maar in.. daar gaat dan je leuke fietsritje.. nee dan ga ik wel even aan de kant denk ik dan.
Zo denk ik er ook over. Ik stopte ook niet voor niks tot een vrachtwagen me op een smal baantje aan het inhalen was en mijn fiets heen en weer schudde terwijl ik op een paar cm van die vrachtwagen reed.

Die 5 seconden dat je aan de kant staat vs 2 maanden herstellen van een breuk (en dan valt het nog mee). Ja dan is de keuze bij mij vlug gemaakt.

In groep ook. Als ik iets niet veilig vind dan laat ik me uitzakken tot die onveilige situatie voorbij is en sluit ik weer aan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 sep 2019 23:42

Jans schreef: 13 sep 2019 20:27
RVV schreef: 13 sep 2019 20:09 Allemaal prima maar het zijn wel jonge kinderen. Die zijn gewoon onberekenbaar.
Ik weet niet hoe jong ze waren, maar misschien al wel een verkeersdiploma? En als je altijd voor ze aan de kant ga, dan hoef je er ook niet op te rekenen dat ze gaan bedenken dat ze zelf ook op moeten letten.
Een verkeersdiploma halen ze bij ons in groep 7. Het is niet voor niks dat ze er dan niet meteen een rijbewijs bij krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 14 sep 2019 11:19

Djemz schreef: 13 sep 2019 23:33
In groep ook. Als ik iets niet veilig vind dan laat ik me uitzakken tot die onveilige situatie voorbij is en sluit ik weer aan.

In een groep is het per definitie gevaarlijk. Je hebt nooit voldoende zicht.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 sep 2019 18:48

per definitie zou betekenen dat er nooit een groep of peloton zonder valpartij de finish of het café haalt.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 sep 2019 18:57

Gisteren voor een bocht een bejaard stel ingehaald die mijn bel niet hoorden en het hele fietspad nodig hadden. Hij ging opzij toen ik het netjes vroeg toen ik vlak achter hem zat.
Na de bocht drie scholieren ontweken en wakker gemaakt zodat ze weer aan hun eigen kant van het fietspad gingen. De scholier keek zoals gebruikelijk niet voor hem maar alleen maar naast hem.
Ik vermoed dat als ik er niet was geweest dat ze elkaar in de bocht waren tegengekomen waarbij en de scholier en de senioor beiden op de andere weghelft zaten met een botsing tot gevolg.
Hopelijk hebben ze het nu door toeval/geluk weten te voorkomen.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 sep 2019 19:51

Ik ben ook vaak degene die erger voorkomt tijdens mijn rondjes. Waar ik me vaker aan begin te ergeren is de slechte staat van de fietspaden. De overheid bedenkt allemaal heffingen/ belastingen onder de noemer opwarming van de aarde, stikstof, uitstoot en noem het allemaal maar op. Een beetje van dat geld uitgeven voor de milieuvriendelijke fietser is blijkbaar iets teveel van het goede. Geld zal wel voor andere doeleinden gebruikt worden.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 sep 2019 20:48

Wel grappig dat wij algemene ergernis zijn, maar ik zag daarstraks een hoop bejaarden op hun ebike de volledige weg in nemen met een rij auto's erachter die niet voorbij konden. Daar wordt nooit niets van gezegd.

Maar hadden ze een koersfiets gehad met lycra kleding dan was het internet weer te klein.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 15 sep 2019 13:18

Jans schreef: 13 sep 2019 20:27
RVV schreef: 13 sep 2019 20:09 Allemaal prima maar het zijn wel jonge kinderen. Die zijn gewoon onberekenbaar.
Ik weet niet hoe jong ze waren, maar misschien al wel een verkeersdiploma? En als je altijd voor ze aan de kant ga, dan hoef je er ook niet op te rekenen dat ze gaan bedenken dat ze zelf ook op moeten letten.
Tot een jaar of 16, 17 maakt een verkeersdiploma maar een klein beetje uit. Probleem met kinderen is dat het lang duurt voordat oorzaak en gevolg in hun hoofd aan elkaar zijn gekoppeld. Ze leren/worden gedrild dat ze achter elkaar moeten rijden bij tegenliggers, maar ze zien de link met naast elkaar blijven rijden en dan een gevaarlijke situatie creëren niet, of niet zo automatisch als dat wij volwassenen doen. Dus als je groepen jeugd tegenkomt is het per definitie het meest verstandige om er vanuit te gaan dat ze niet opzij gaan, je niet zien, etc.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 sep 2019 13:29

GJEvK schreef: 15 sep 2019 13:18
Jans schreef: 13 sep 2019 20:27
RVV schreef: 13 sep 2019 20:09 Allemaal prima maar het zijn wel jonge kinderen. Die zijn gewoon onberekenbaar.
Ik weet niet hoe jong ze waren, maar misschien al wel een verkeersdiploma? En als je altijd voor ze aan de kant ga, dan hoef je er ook niet op te rekenen dat ze gaan bedenken dat ze zelf ook op moeten letten.
Tot een jaar of 16, 17 maakt een verkeersdiploma maar een klein beetje uit. Probleem met kinderen is dat het lang duurt voordat oorzaak en gevolg in hun hoofd aan elkaar zijn gekoppeld. Ze leren/worden gedrild dat ze achter elkaar moeten rijden bij tegenliggers, maar ze zien de link met naast elkaar blijven rijden en dan een gevaarlijke situatie creëren niet, of niet zo automatisch als dat wij volwassenen doen. Dus als je groepen jeugd tegenkomt is het per definitie het meest verstandige om er vanuit te gaan dat ze niet opzij gaan, je niet zien, etc.
Maar dan moet je dat ook maar zo laten? Ik vind dat je het ze echt wel mag laten weten.

Maar goed, ik hou echt wel rekening met ze, evenals met "oude" mensen en hardfietsers die geen tijd hebben om even in te houden.
En als ik een aanval op een QOM moet staken omdat er bedrijvigheid in het boerenland is dan doe ik dat met liefde. En mijn gezondheid is me ook wel wat waard.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 16 sep 2019 10:48

Dat oorzaak-gevolg verhaal lijkt me toch niet helemaal leeftijdsafhankelijk. Ken hele volksstammen volwassenen voor wie het nog steeds te hoog gegrepen is. En ik ken kinderen van zes (weliswaar maar 1) die het al volkomen door hebben.

Plaats reactie