Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 29 nov 2022 13:51

Ach, het is ieder geval altijd nog beter dan een reactie na bijna 10 jaar (en dat schijnt ook wel eens voor te komen) ;)

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 29 nov 2022 18:49


El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 30 nov 2022 21:41

DDX schreef: 25 nov 2022 10:54 Iets met regeltjes dat je achternaam niet mag noemen, maar rest is geen probleem.
Dat zo'n regeltje voor BNN'ers niet echt werkt tja daar hebben de makers van dat regeltje niet over nagedacht.
Pieter W, de journalist zal de i maar vergeten in te typen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 01 dec 2022 17:35

In de rubriek "Wielrenners in de media" heden "Mountainbikers positief in de media"

https://www.utrechtslandschap.nl/nieuws ... -bij-zeist


Utrechts Landschap nieuwe eigenaar van Harlanterrein bij Zeist
Utrechts Landschap heeft vandaag het Harlanterrein bij Zeist aangekocht. Het perceel van 8 hectare ligt bij natuurgebied De Krakeling en maakt onderdeel uit van het Natuur Netwerk Nederland. De aankoop was mogelijk dankzij een extra bijdrage van ruim vierduizend donateurs van Utrechts Landschap en Stichting Mountainbike Utrechtse Heuvelrug.

Afbeelding
Fotograaf: Dick Jeukens Bijschrift: Met de aankoop van Harlan kan Utrechts Landschap meer natuur met elkaar verbinden

Utrechts Landschap beschermt al 95 jaar natuur en erfgoed in de provincie Utrecht. De stichting koopt natuur en erfgoed aan om het te behouden voor de toekomst. Het verbinden van natuurgebieden tot een groter geheel is daarbij het streven.

Bijzonder bosgebied
Het Harlanterrein ligt midden in het Natuur Netwerk Nederland en vormt een bijzonder bosgebied. In de omgeving liggen bossen met uitsluitend grove den, terwijl Harlan bestaat uit een rijk gevarieerd halfopen loofbos met hazelaar, esdoorn, eik beuk, berk en meidoorn. Veel dieren doen zich tegoed aan het zaad en de bessen van deze bomen.

Proefdierlocatie
Tot 1998 was het Harlanterrein in gebruik als proefdierlocatie van TNO. Nadat het bedrijf daar vertrok en het terrein had doorverkocht, werden de gebouwen na een jaar leegstand in gebruik genomen door krakers. Die woonden daar totdat de provincie het gebied in 2010 aankocht in het kader van het project Hart van de Heuvelrug. Alle gebouwen werden gesloopt en de natuur kreeg de vrije hand. Ten behoeve van de daar voorkomende vleermuizen en ter compensatie van de sloop werd er een nieuwe vleermuistoren gebouwd.

Bloemrijke randen
De plekken waar voorheen verbouwing stond, zijn nu open. In de toekomst wil Utrechts Landschap op deze open plekken onder andere een akker met bloemrijke randen inzaaien. Zo’n akker vormt een belangrijke voedselbron voor insecten, knaagdieren en vogels en vergroot de biodiversiteit op dit deel van de heuvelrug.
link: Website

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 dec 2022 17:51

Goed bezig
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 dec 2022 23:30

Ach ach ach, ik had er weer een vandaag....hond onder de fiets.
Rij ik over een vrij smalle straat, en ergens staat een auto stil voor een kletspraatje met een kennis. Kon er nog net voorbij maar hield niet over qua plaats. Vertraagd om er fatsoenlijk voorbij te kunnen, komt er een labradoedel vanuit een huis gestoven, full speed, vanachter een dichte buxus Haag (iets dat altijd groen is) en die hond jast zó onder mijn pedalen in.
Zucht.
Doorgefietst omdat de hond wilde bijten. Ben ook niet gestopt, ik ben in zo'n situatie al eens op mijn gezicht geslagen. Hier was maar 1 schuldig aan de klap: de hondenbezitter. Die mag het uitzoeken, jammer voor de hond. Als ik stop dan heb ik gedoe, kost veel tijd en met beetje pech tref je een bevooroordeelde agent (was in België) die stampei maakt tegen de Hollander op een reesfiets.
Dogma F

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 03 dec 2022 23:42

Gelukkig is dat niet slecht voor 'ons' imago....

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 dec 2022 23:50

Tussendoor schreef: 03 dec 2022 23:42 Gelukkig is dat niet slecht voor 'ons' imago....
Nou, het was geen vlucht hoor. De hondenbezitter was ook bezig zijn hond uit te kaderen. Ik heb nog gekeken of het meeste oké was. De hondenbezitter was ook al bezig de hond uit te kafferen. Waarom dan? Hij laat de hond los.
Op mij werd niet gereageerd, dus door rijden maar.
Dogma F

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 dec 2022 12:15

Ramon73 schreef: 03 dec 2022 23:30 Ach ach ach, ik had er weer een vandaag....hond onder de fiets.
Rij ik over een vrij smalle straat, en ergens staat een auto stil voor een kletspraatje met een kennis. Kon er nog net voorbij maar hield niet over qua plaats. Vertraagd om er fatsoenlijk voorbij te kunnen, komt er een labradoedel vanuit een huis gestoven, full speed, vanachter een dichte buxus Haag (iets dat altijd groen is) en die hond jast zó onder mijn pedalen in.
Zucht.
Doorgefietst omdat de hond wilde bijten. Ben ook niet gestopt, ik ben in zo'n situatie al eens op mijn gezicht geslagen. Hier was maar 1 schuldig aan de klap: de hondenbezitter. Die mag het uitzoeken, jammer voor de hond. Als ik stop dan heb ik gedoe, kost veel tijd en met beetje pech tref je een bevooroordeelde agent (was in België) die stampei maakt tegen de Hollander op een reesfiets.
In België pleeg je dan vluchtmisdrijf. En terecht trouwens!
Do or don’t, there is no try

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 06 dec 2022 12:23

Enzzo schreef: 06 dec 2022 12:15
Ramon73 schreef: 03 dec 2022 23:30 Ach ach ach, ik had er weer een vandaag....hond onder de fiets.
Rij ik over een vrij smalle straat, en ergens staat een auto stil voor een kletspraatje met een kennis. Kon er nog net voorbij maar hield niet over qua plaats. Vertraagd om er fatsoenlijk voorbij te kunnen, komt er een labradoedel vanuit een huis gestoven, full speed, vanachter een dichte buxus Haag (iets dat altijd groen is) en die hond jast zó onder mijn pedalen in.
Zucht.
Doorgefietst omdat de hond wilde bijten. Ben ook niet gestopt, ik ben in zo'n situatie al eens op mijn gezicht geslagen. Hier was maar 1 schuldig aan de klap: de hondenbezitter. Die mag het uitzoeken, jammer voor de hond. Als ik stop dan heb ik gedoe, kost veel tijd en met beetje pech tref je een bevooroordeelde agent (was in België) die stampei maakt tegen de Hollander op een reesfiets.
In België pleeg je dan vluchtmisdrijf. En terecht trouwens!
Terecht dat je het doet, of terecht dat je er van beschuldigd wordt???

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 dec 2022 12:41

Terecht dat ook het vluchten na een aanrijding met een (huis)dier als vluchtmisdrijf wordt aangemerkt
Do or don’t, there is no try

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 dec 2022 13:12

Meestal is het de eigenaar die gevlucht is. Is het dan ook een vluchtmisdrijf?

Plaats reactie