Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 jul 2022 20:35

Ongetrainde labradors zijn blije clowns.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2022 20:40

mao schreef: 15 jul 2022 20:33 Je heb lastige honden, je heb eigenwijze honden en je hebt terriërs ;-)
Voilà !! Terriërs zijn van een andere planeet 😉😉
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 15 jul 2022 20:43

Kleine mormels kan je ook op een andere manier uit hun lijden verlossen.

Chihuahua meegenomen door roofvogel en gedood in Wallonië:


https://www.hln.be/binnenland/chihuahua ... ~af496afc/

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jul 2022 08:57

i-mac schreef: 15 jul 2022 20:43 Kleine mormels kan je ook op een andere manier uit hun lijden verlossen.

Chihuahua meegenomen door roofvogel en gedood in Wallonië:


https://www.hln.be/binnenland/chihuahua ... ~af496afc/
Ach het aantal wilde dieren dat door honden en katten per jaar wordt gedood is zo belachelijk groot dat dit maar klein bier is.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 19 jul 2022 17:53


Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 jul 2022 18:03

Het was mij toch ook te heet om een rondje te gaan fietsen. Je wordt er dan ook sloom en minder oplettend van.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

i-mac

i-mac 19 jul 2022 18:26

Gastheerg schreef: 16 jul 2022 08:57 Ach het aantal wilde dieren dat door honden en katten per jaar wordt gedood is zo belachelijk groot dat dit maar klein bier is.
Om maar te zwijgen hoeveel dieren er sterven in het verkeer.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2022 18:32

i-mac schreef: 19 jul 2022 18:26 Om maar te zwijgen hoeveel dieren er sterven in het verkeer.
Helaas zo waar. Van de week net de racefiets zelf een kat aangereden. Ik stopte gelijk maar het beestje verdween rennend aan de horizon en zag er redelijk normaal uit.
Hij schoot ineens uit het gras voor m'n voorwiel en ik kon maar net overeind blijven.

Het verschil met dieren als verkeersslachtoffers onder dieren en dieren (konijnen, muizen, hamsters, vogels) die worden doodgebeten door honden en katten is natuurlijk wel dat in die laatste categorie heel veel voorkomen kan worden. Hou om te beginnen je kat in je eigen tuin (doen wij ook) en laat je hond geen konijnenhollen voor de lol uitgraven!

Overigens als ik zo'n kat aanrij zit ik daarna toch een uur heel ongemakkelijk op de fiets.................

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 19 jul 2022 18:32

i-mac schreef: 19 jul 2022 18:26
Gastheerg schreef: 16 jul 2022 08:57 Ach het aantal wilde dieren dat door honden en katten per jaar wordt gedood is zo belachelijk groot dat dit maar klein bier is.
Om maar te zwijgen hoeveel dieren er sterven in het verkeer.
Precies. Zie op sommige wegen dode dieren op de weg liggen dan denk ik of de automobilist heeft stront in de ogen of doen het gewoon expres.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

i-mac

i-mac 19 jul 2022 18:42

thestudent schreef: 19 jul 2022 18:03 Het was mij toch ook te heet om een rondje te gaan fietsen. Je wordt er dan ook sloom en minder oplettend van.
Ik ben deze morgen om 6u30 vertrokken. Maar toen ik iets na 10u00 terug thuis kwam, was dat geen moment te vroeg. Het laatste half uur werd het snel heel warm, en kwam er ook een hele warme wind opzetten. Ik had wel een rit voorzien langs kanalen, waar veel bomen staan. Die bieden bescherming tegen de zon. Bijkomend voordeel van dit weer: overal rustig.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 19:32

Overigens als ik zo'n kat aanrij zit ik daarna toch een uur heel ongemakkelijk op de fiets.................
Ik moest een week of wat geleden mijn vrouw ophalen die vanuit Milaan aankwam met een Flixbus. Vroeg in de ochtendschemering op franse binnenwegen dus dan ben ik erg op mijn hoede voor overstekend wild.
Zie ik een bocht naar rechts (notabene op het Tour parcours naar Longwy) ineens twee reflecterende oogjes op links. Dus ik afremmen en goed kijken naar die oogjes, steekt er ineens een jong vosje vanaf rechts over :shock:
Twee keer bump (voor- en achterwiel) en het was gedaan met het beestje.
Wat heb ik me daar rottig over gevoeld zeg!!
En dan de gedachte aan die twee reflecterende oogjes, wat waarschijnlijk moeder vos was die op de oversteek van haar kleintje wachtte…
Echt niet fijn. Maarja ik was erg voorzichtig, hield in, hield de situatie in de gaten en dan nog gebeurt het.
Je kunt het soms gewoon niet helpen… rip little fox 🦊
Do or don’t, there is no try

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 20 jul 2022 09:16

El Pistolero schreef: 19 jul 2022 18:32
Precies. Zie op sommige wegen dode dieren op de weg liggen dan denk ik of de automobilist heeft stront in de ogen of doen het gewoon expres.
Is dat zo?
Vorig jaar November werd ik bij München bijna van de fiets gelopen door een hert. Ik fietste in het donker door een bosrijke omgeving (adequate lamp voor en achter) en vanuit het niets rende er een jong hert uit het bos op me af, konden elkaar nog nét ontwijken (zo hard reed ik niet). Als je dat met de auto hebt dan zit je er sneller op dan je verwacht.
Vorige week schoot er op klaarlichte dag een kat onder de auto, rende van achter een struik de weg op. Klaarlichte dag, overzichtelijke weg, maar 1½ meter voor de bumper, dus te weinig afstand om goed te remmen. Gestopt, uit de auto gestapt maar beestje schoot als een speer er vandoor. Ga er van uit dat er niks aan de hand was, mss geraakt maar dan zonder schade gezien de snelheid waarmee die er vandoor ging.
Kun je daar iets aan doen? Dieren schieten dus wel eens vanuit onverwachte hoeken de weg op, en iedereen heeft wel eens een momentje dat je maar 98% geconcentreerd bent ipv 100%, en dan nog moet je dan maar hopen dat je bijtijds kunt remmen. Dat gevalletje met die kat heb ik voluit geremd, remassistent ging in werking, reed ook ruimschoots onder max snelheid (nadering rood stoplicht). Was het stoplicht groen geweest had ik max snelheid gereden en had de kat het niet overleefd.
De onvoorspelbaarheid van dieren is nu eenmaal iets waar je wel rekening mee houdt, maar niet in alle gevallen kun je een aanrijding voorkomen. In mijn geval liep het beide keren goed af, maar het scheelde steeds erg weinig. Met de huidige hoeveelheid auto's op de weg gaat het diverse keren per dag gewoon heel erg mis.
Dogma F

Plaats reactie