Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 mei 2022 09:35

nijkie schreef: 20 mei 2022 09:17 Leeghoofden krijgen steeds meer een podium in Nederland dmv social media,schreeuwende nieuwskoppen etc.Deze groepen krijgen steeds meer aanhangers omdat ze weten dat er niets tegen wordt gedaan en maar roepen in Nederland heerst mening van vrijheidsuiting.Kijk eens naar de politie inzet bij voetbalwedstrijden en demonstraties.
Eén woord: eens
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 mei 2022 10:57

lugosi schreef: 20 mei 2022 09:34 De "gedegen" journalisten van de msm hebben wel hun eigen credibiliteit ondergraven en liggen dus mede aan de oorsprong van die wildgroei aan alternatieve kanalen.
Het grootste probleem is de evolutie van feitenjournalistiek naar opiniejournalistiek..................
Lees eens integraal een krant uit de jaren vijftig-zestig of zeventig en het wordt duidelijk hoe bedroevend het niveau nu is.
Of hoe ze moeite doen om na verkiezingen een heel deel van de bevolking verwijten dat ze verkeerd hebben gekozen.
Of hoe ze moeite doen na het winnen van een publieksprijs dat het publiek verkeerd heeft gekozen.
Of hoe ze moeite doen om de escapades van de huidige eerste minister te verzwijgen.
Of hoe ze moeite doen om alle (oa corona) flaters van de regering niet te benoemen.
Of hoe ze meten met 2 maten en 2 gewichten in volle #metoo tijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mei 2022 11:30

Onlangs nog een mooi gesprek over bij Interne Keuken:

https://radio1.be/allemaal-de-schuld-van-de-media
Do or don’t, there is no try

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 20 mei 2022 11:33

Mede dankzij social media leven we in een graai cultuur en iedereen doet er aan mee zelfs de politiek. Daar past een bepaald gedrag bij. Er is inderdaad een klein groepje (leeghoofden gaat me te ver) die veel spreektijd krijgen op de televisie kanalen die worden gefinancierd door de belastingbetaler.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mei 2022 12:41

Enzzo schreef: 20 mei 2022 11:30 Onlangs nog een mooi gesprek over bij Interne Keuken:

https://radio1.be/allemaal-de-schuld-van-de-media
Interne Keuken is eerder een deel van het probleem dan van de oplossing.
Als je pertinent de tegenstem weigert uit te nodigen wegens "inconvenient" en steeds dezelfde gasten opvoert uit het eigen ideologisch clubje (Karl van den Brouck, Hecke, DeRouck, Reynebeau) en nog erger soms ook activistische extremisten (Maly, Hens, Rao) als mainstream presenteert dan ben heel ver weg met je framing en draag je een verpletterende verantwoordelijkheid bij de opkomst van hersenloze (vaak extremistische) stromingen via sociale media en dergelijke.
Ik pleit niet tegen deze stemmen, maar pleit er wel voor om ook de tegenstem te laten horen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mei 2022 12:43

El Pistolero schreef: 20 mei 2022 11:33 Mede dankzij social media leven we in een graai cultuur en iedereen doet er aan mee zelfs de politiek. ...............
Graaicultuur dateert echt wel van voor het bestaan van social media. De politieke kip bestond ruim voor het internet-ei.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 20 mei 2022 14:30

Lcsmet schreef: 19 mei 2022 18:56
Dus als je het niet meer leest is er ook geen probleem meer.
Het klinkt raar maar toch is het (tot zekere hoogte) zo, dat hoe minder je je bewust bent van bepaalde zaken hoe minder last je er van hebt. Door bepaalde kennis ontwikkel je ook bepaalde vooroordelen, verwachtingen etc. en ga je je onbewust anders gedragen.

Stel: Er rijdt een auto net iets te dicht langs je tijdens een fiets rit.

Normaal denk je dan: nou dat mag wat ruimer.

Maar wanneer je net 100 reacties over "kutwielrenners die wel even van de weg gereden moeten worden" hebt gelezen, denk je veel eerder aan opzet. En gooi je er een vloek of middelvinger achteraan, of een tik tegen de auto. En dan zal je net zien dat die auto stopt en de boel verder escaleert.


Zelfde probleem met de racisme discussie. Als je er veel over leest ga je snel ieder misverstand uitleggen als racisme. En andersom, door alle aandacht voor onbewust racisme, ga je als autochtone Nederlanden mensen van elders ook wat minder ontspannen benaderen. Wat dan weer de basis is voor misverstanden.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12403
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 mei 2022 15:36

Het bekende spreekwoord "In zaligheid leven de ontwetende" gaat zeker wel op.
Voor mij iig wel.

9/10 keer gaat op de socials de verkeerde met elkaar in discussie. Welke discussie wil je nou voeren met iemand die zegt, "alle wielrenners dood" of "alle zwarten dood" Daar helpt de LJBT en BLM echt niet tegen, sterker ik denk dat het alleen maar erger word.

Maar ook deze zaken wordt grof geld aan verdient, advies bureau's die weer pagina's vol open deuren onderzoeken mogen doen.
Met een "gerenommeerd" bedrijf als bv Deloitte op kop. man man man wat een onzin komt daar vandaan.
En is er dan een keer een echt goed onderzoek, dan moet het in de la, omdat het wel eens te schokerend kan zijn.

Zelfde als die VI discussie met Derksen, niet handig, tuurlijk niet. Hate it of love it, gaat het niet om.
Maar je gaat weer de verkeerde discussie voeren. De echte verkrachters, die blijven verkrachters.
Het gaat om mensen die onhandig zijn en misschien te ver gaan zonder dat ze dat zelf door hebben.
Als 16 jarig moet je toch kunnen experimenteren met sex, hoe moet dat nu met dat vergrootglas en al die discussies waar ik al weinig van begrijp, in drievoud aanvragen of je je vriend/vriendin mag aanraken. Het gaat erom die groep te leren hoe je daar mee om moet gaan, niet bij het minste geringste iemand weg te zetten als wat dan ook.

i-mac

i-mac 20 mei 2022 16:51

Sulla schreef: 20 mei 2022 14:30
Lcsmet schreef: 19 mei 2022 18:56
Dus als je het niet meer leest is er ook geen probleem meer.
Het klinkt raar maar toch is het (tot zekere hoogte) zo, dat hoe minder je je bewust bent van bepaalde zaken hoe minder last je er van hebt. Door bepaalde kennis ontwikkel je ook bepaalde vooroordelen, verwachtingen etc. en ga je je onbewust anders gedragen.
De meeste zaken die ontaarden op de diverse sociale media, halen jammer genoeg het dagelijkse nieuws. Ik lees ze wel, en denk er het mijne van. Maar ik heb totaal geen zin meer om mee te doen aan de overloze discussies. Het is daar bijna altijd zwart-wit, terwijl iedereen weet dat het altijd daar tussen in zit.

En ik geef eerlijk toe, sinds ik geen fb meer heb, moet ik bepaalde zaken missen. Zo fietste ik voor de corona nog regelmatig mee met een groep wielertoeristen die af en toe eens een daguitstap maakten. En het is helaas hun enige bron van communiceren. Ondanks vraag van nog anderen omdat eventueel te doen op strava, of op een andere manier, kwam dit er niet. Het zij dan maar zo.
Om dan maar terug te keren op het topic, ook als solo renner krijg ik regelmatig eens te maken met een automobilist die denkt de evenaar door zijn gat loopt. Ik reageer daar niet meer op.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1307
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 20 mei 2022 19:13

Je kunt maar beter dom zijn?
hun fietsen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 mei 2022 20:07

BertL schreef: 20 mei 2022 19:13 Je kunt maar beter dom zijn?
Het heeft er alles van weg dat die mensen doordat ze hun leven minder complex maken ook minder problemen zien en mede daardoor meer hun hart volgen.

Tenzij ze aan Dunning Kruger lijden.
Dan wordt hun leven een hel, heeft iedereen het gedaan omdat ze niet zien welke rol zij zelf spelen bij het 'onrecht' wat ze wordt aangedaan.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 21 mei 2022 00:14

i-mac schreef: 20 mei 2022 16:51
Om dan maar terug te keren op het topic, ook als solo renner krijg ik regelmatig eens te maken met een automobilist die denkt de evenaar door zijn gat loopt. Ik reageer daar niet meer op.
Die kende ik nog niet! :like:

Als je iets niet weet stoor je je er niet aan en voel je je lichter van hart.
Maar het probleem blijft bestaan.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie