Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 14 jul 2013 21:06

Inderdaad, iedereen heeft zijn onderdeel al weer klaar.
Ik schrik er wel van hoe er over ''ons" gedacht wordt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 jul 2013 22:04

Het had ook iemand met een snorbrommer kunnen zijn of gewoon iemand te paard. Ongelukken gebeuren en ik ben dat gezeik op nu.nl fok of geenstijl wel erg zat.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jul 2013 22:13

rednas schreef:Inderdaad, iedereen heeft zijn onderdeel al weer klaar.
Ik schrik er wel van hoe er over ''ons" gedacht wordt.
Ach dat is toch al jaren zo, het deel van het volk dat geen stemrecht had moeten hebben ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 jul 2013 00:38

Een van de meest vreemde fenomenen die ik ben tegengekomen sinds ik een jaar geleden voor het eerst op racefiets klom is wel die krankzinnige wielrennerhaat die een zomers ineens uit lijkt te botten als een soort seizoensgewas. Ongeveer zoals aardbeien en strandpaviljoens. Het wordt (eindelijk) mooi weer, er gaan meer mensen op pad, ook op de fiets. Dan is het wachten tot er een keer een ongeluk gebeurd waar een wielrenner bij betrokken is.

En dan PATS! Daar is het weer; het ziedende gereaguur barst weer in alle hevigheid los. De kleaute-wielrenners, die natuurlijk de schuldigen zijn, moeten deaud met hun strakke homobroekjes. Ze denken zeker allemaal dat ze Contador zijn en komen als de TdF is ineens onder een steen vandaan. Aldus GeenStijl en andere bronnen. En we scheuren allemaal maar met 50-60 rond. Ik wou dat ik het kon.:)

Als ik een antropoloog was zou ik er een studie naar doen. Ik vraag me echt af wat de wielrenner heeft dat andere sporters kennelijk niet hebben dat zo veel haat op roept. Ik hoor nou nooit eens iemand tegen een wintersportganger "jezus zeg, met je achterlijke skibril, je denkt zeker dat je Nicolien Sauerbrei bent ofzo". Of tegen al die lui in hun clubvoetbalshirtjes terwijl ze overduidelijk nooit een meter sporten: "he gast, denk je dat je Lionel Messi bent ofzo".

Ja er zijn helaas aso wielrenners. Maar ik vermoed dat er nog veel en veel meer aso automobilisten zijn en die zijn een stuk gevaarlijker.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 15 jul 2013 08:02

Als je op de motor zit kom je exact de zelfde haat tegen. Haat heeft veel van zijn negatieve bijsmaak verloren. Je zal maar Marokkaan zijn. :oops:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2013 08:23

Motoren zijn ook ondingen!! Het valt gewoon op als er eens een langs komt die normaal rijdt en een normaal uitlaatgeluid produceert....

(ja, ik weet het; ook hier lijden de goeden onder de slechten).
Less is bore

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 15 jul 2013 08:44

Tja Daniel, dat is het nou precies met je opmerking over goeden en slechten. Zal vast al eerder in dit draadje vermeld zijn; je hebt overal je aso's. Als ik op een zonnige zondag over de Lekdijk fiets word ik regelmatig door idiote motorrijders gepasseerd die zeker 100 km/u rijden. (leuk, als je daar met je gezinnetje rijdt). Er hangt bij een boerderij al een spandoek met de tekst 'het Lekdijk circuit is weer geopend'. Zaterdag werd ik in Den Dolder bijna van m'n fietsje gereden door iemand die een parkeerplaats bij Appie op wilde rijden. Bij Zeist stond er een bestelbus dwars over het fietspad zodat fietsers over de drukke rijbaan moesten passeren. Even later vonden papa en mama met twee kinderen dat het (twee- richtingen) fietspad van hen was, waardoor ik vol in de remmen moest. Tja, en toch heb ik genoten. Kwestie van anticiperen en je niet druk maken. We hebben nu eenmaal niet vaak mooi weer op deze drukke postzegel en als dat dan eens zo is, is het toch niet gek dat iedereen daar van wil genieten. Oudjes die dankzij trapondersteuning ook weer eens op de fiets kunnen stappen, kindertjes die net leren fietsen enz. enz.
Niet iedereen heeft het verkeersinzicht en/of reactievermogen zoals de meesten van ons. Daar moeten we niet gefrustreerd op reageren, maar gewoon rekening mee houden. En dat geldt natuurlijk ook voor alle andere verkeersdeelnemers t.o.v. 'ons'.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2013 08:57

hetfietsertje1958 schreef: Oudjes die dankzij trapondersteuning ook weer eens op de fiets kunnen stappen, ................
Niet iedereen heeft het verkeersinzicht en/of reactievermogen zoals de meesten van ons. .
Met name deze combi levert de laatste 2 jaar toch echt wel heel veel problemen op. Die ebikes gaan gewoon veel te hard voor veel van die mensjes. Ik ben sterk voorstander van het begrenzen van die dingen op 18 of 20km/u. Als je harder wilt/kunt moet je maar gewoon zelf trappen. Die dingen gaan nu vaak gewoon te hard voor de gemiddelde gebruiker en hun hersens kunnen de snelheid en gewenste vaardigheid gewoon niet bijhouden.
Less is bore

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 15 jul 2013 09:18

klopt, ennehhh (niet om te zieken, maar om over na te denken):

Die racefietsers gaan gewoon veel te hard voor veel van die mensjes. Ik ben sterk voorstander van het begrenzen van die dingen op 25km/u. Als je harder wilt/kunt moet je maar gewoon op een afgesloten circuit. Die dingen gaan nu vaak gewoon te hard voor de gemiddelde gebruiker en hun hersens kunnen de snelheid en gewenste vaardigheid gewoon niet bijhouden
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 15 jul 2013 09:23

Veel van die "oudjes" hebben ook gewoon een autorijbewijs en volgens mij gaat de gemiddelde auto toch echt wel harder dan 25 km/u. Het is maar te hopen dat hun hersens dan wel de snelheid en gewenste vaardigheid bij kunnen houden. Het gaat erom dat je respect moeten willen geven in het verkeer in de plaats van dat je het wilt krijgen. En jouw opmerking getuigt er niet echt van dat jij respect n het verkeer hebt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 15 jul 2013 09:45

@ Karl; Wie heeft er volgens jou geen respect in het verkeer? Ik denk dat Daniel terecht wijst op een probleem wat de laatste jaren aan het ontstaan is. Heeft niets te maken met respect. De afgelopen jaren heb ik genoeg ouderen gezien in een van onze winkels die zich rotschrokken als ze een proefritje maakten op een fiets met trapondersteuning. Toch vind ikd het geweldig dat oudere mensen er weer op uit kunnen dankzij deze techniek. Als ik over 15 jaar niet meer zo lekker op m'n racertje of mountainbike zit zal ik er ook gegarandeerd eentje kopen. Neemt niet weg dat met het ouder worden je motoriek en reactievermogen afneemt. Nogmaals, dat heeft niets met respect te maken.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

SandervdV
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:21

SandervdV 15 jul 2013 10:00

Ga me allemaal nu niet vertellen dat je het nog nooit gezien hebt... je weet wel, van die racefietsers die langs fietsers scheuren met een flink snelheidsverschil. Ik begrijp de groeiende afkeer wel.
En ik begrijp niet dat een simpel klein belletje ontbreekt op het merendeel van alle racefietsen. Not done heet dat dan meestal... Terwijl het niets meer of minder dan fatsoenlijk is om op gepaste afstand al een belletje te geven ipv een gil/schreeuw/snauw op korte afstand. En standaard een bedankje als je langs komt, ook wel zo fatsoenlijk.

Het is als met hondenpoep, er is een groeiende groep mensen die netjes opruimt, maar de meesten doen het nog steeds niet. Niet zo gek dat al snel hondeneigenaren in het algemeen over één kam geschoren worden.

Plaats reactie