Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 21 aug 2012 10:40

Zouden ze op Geenstijl ook zo heftig reageren op een artikel als dit: Aanrijding stepper Etten-Leur: politie zoekt doorrijder

Zitten aardig wat malloten op de weg. Te voet, op de fiets of in de auto. Ik zie ook vaak van wielrenners gedrag wat niet door de beugel kan. Treurig. Zelf al een paar keer bijna aangereden omdat een auto het nodig vond om met hoge snelheid de binnenbocht te pakken. Mag dat dan wel van Geenstijl?

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 21 aug 2012 11:13

rob74 schreef:Ik heb vooral meelij met de schrijvers en reageerder van dit geen stijl topic.

Die mensen hebben gewoon geen normaal leven meer. Bij elke wielrenner die ze zien, lopen ze helemaal rood. Het schaamlip komt hun op de kaken te staan. Ze zijn gaan als een bezetene zitten focussen op het gedrag van de renner. En dan,....

En dan gebeurt er niets. Helamaal niets De renner houdt zich aan de verkeersregels. Hij steekt een energie reep in zijn mond en propt het wikkel terug in zijn trui. Hij belt om een drietal slingerende scholieren te waarschuwen. En de topic starter van het geenstijl topic vreet zich op vanachter zijn stuur. Tering, heb ik weer geen gelijk gekregen, Maar de volgende renner ram ik gewoon van de baan. Zijn verdiende loon. Mij een beetje belachelijk maken. Dat gaat zomaar niet.
Ben je nou serieus? :lol:

Is gewoon de schrijfstijl van geenstijl en de reaguurders. Alles over de top. Paar van die schrijvers op geenstijl zijn zelf fervent fietsers.

Hopen dat ze deze gasten vinden en dan inzetten op poging tot doodslag. Paar jaar de cel in aub.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 21 aug 2012 11:32

Ach, sommige wielrenners zijn klootzakken. Sommige Marokkanen ook. Wissel wielrenners even om voor Marokkanen, of Polen. Lekker stukje is het dan. Elke groep heeft zo zijn ASO's.

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 21 aug 2012 11:38

bve schreef:Ach, sommige wielrenners zijn klootzakken. Sommige Marokkanen ook. Wissel wielrenners even om voor Marokkanen, of Polen. Lekker stukje is het dan. Elke groep heeft zo zijn ASO's.
Die stukjes staan er dan ook genoeg op :lol:

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 21 aug 2012 11:46

tjansen schreef:
bve schreef:Ach, sommige wielrenners zijn klootzakken. Sommige Marokkanen ook. Wissel wielrenners even om voor Marokkanen, of Polen. Lekker stukje is het dan. Elke groep heeft zo zijn ASO's.
Die stukjes staan er dan ook genoeg op :lol:
Het stukje zelf is zo overdreven dat ik het wel humoristisch vind. Sommige reacties maken mij dan weer bang.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 21 aug 2012 12:17

Vergeet niet dat het gros van de fietsgroepjes zich ook echt hufterig gedraagd. In het weekend fiets ik liever niet, want dan zit de weg weer vol met kantoormannen die weer een dagje mogen racen, levensgevaarlijk jagen op het platteland, foei wat een hufters zitten er tussen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 21 aug 2012 12:18

Ja er zijn zeker wielrenners die zich misdragen op fietspaden. Ik zie/ ken ze ook. Begrijpelijk dat het imago van (groepen) wielrenners niet altijd even goed is.
Maar bij dit soort berichten krijg ik door gebrek aan hoor- en wederhoor het gevoel dat er iets niet klopt. Ik kan niet geloven dat er groepen wielrenners zijn die aardige oude mannetjes op fietsen bewust omduwen. Of is dat naïef? Ik wil best aannemen dat het een groep snelheidsduivels is die een fietser geraakt hebben ofzo. Terecht dat daar onderzoek naar gedaan wordt en eventuele schuldigen passend gestraft worden. Maar dit bericht klinkt 'too bad to be true'.

Gebruikersavatar
profoundo
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:15

Gebruikersavatar profoundo 21 aug 2012 13:04

Jammer dat op een site van fietsers ook al cliche's uit de kast worden gehaald. "want dan zit de weg weer vol met kantoormannen". Ik heb me wel gestoord aan de reaguurders, echter ik moet ze af en toe ook gelijk geven. Na enige jaren alleen op de weg te hebben gefietst doe ik het sinds kort ook weleens in een groep en dat valt me niet altijd mee. Zoals al geopperd heb je dan de snelle groep en daar zitten altijd mensen bij die onverantwoorde dingen doen onder het motto"Je wilt toch met de snelle groep mee". Het zijn de alfa types onder de fietsers schijnbaar want er fietst dan een flinke club achter die eigenlijk vinden dat het niet kan. Sterker nog die dit zelfs na of tijdens de rit aangeven dat er bijv. op smalle paden best wat langzamer gefietst mag worden e.d. Maar het is regelmatig aan dovemansoren gericht. Het is ook wel anders wanneer je op kop fietst of op plek 15 in de groep. Met vol zicht op de paden voor je heb je het idee dat het met de snelheid wel gaat. Erachter is effe invoegen omdat er een tegenligger aankomt een stuk lastiger bij 40 per uur als bij 28.Dat besef dringt te weinig door bij de dames/heren die op kop rijden. Zo ook het onoverzichtelijke bochten nemen. Het schijnt echt een nederlaag te zijn voor sommigen om te besluiten die bocht toch maar even met 20 p/u in te gaan om de groep en evt. tegenliggers er veilig door te krijgen. Er valt een hoop te verbeteren bij de dames en heren in de toerclubs. Of ze per definitie op kantoor zitten durf ik te betwijfelen.
Will the world end in the daytime ?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 aug 2012 17:42

Afgezien van het feit dat op geen stijl enkel door ratten wordt gepost (die nog veel erger zijn dan de ergste fietser aangezien die tenminste nog een een hobby hebben) ken ik de weg behoorlijk goed en is mijdt deze liever. het fietspad is daar net wat breder met een uitloop maar een gelijkliggende stoep. Dit heeft dus als gevolg dat hele groepen toerboeren het nodig vindt om en groupe met twee of drie man breed al ouwehoerend en bij voorkeur op zondag over de weg te zwalken en verwacht dat tegemoetkomend verkeer wel "even" voor ze aan de kant gaat (doe je dat niet dan zijn een scheldkannonade het minste wat je kunt verwachten). Tel daar ook nog een de "snelle jongens" van bijv. het Ledig erf bij op ( die vallen eerder onder de categorie fietsaso's) en je hebt een route waar je liever niet meer wilt komen.
Helaas is het genoemde gebied gewoon te druk geworden voor grote groepen fietsers (net als zuid limburg) en willicht hebben de posters van geenstijl nog wel een punt als ze zeggen dat één of enkele fietsers beter in het verkeer passen als grote groepen fietsers (hetzelfde geldt overigens ook voor grote groepen fietsende bejaarden en dito met een elektrofiets)

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 22 aug 2012 19:14

Grote groepen op de weg kunnen ook niet in t openbaar. Ook Ik als wielrenner vind die groepen vaak aso en onverantwoordelijk. Ik snap ook niet waarom je zonodig met 15 man moet gaan fietsen. Deel dat gewoon in twee groepen oid.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 23 aug 2012 16:47

Precies. Wij waren laatst met een groep van 12 man in Zuid-Limburg aan het toeren. Omdat het goed weer was waren er ook veel andere fietsers op de weg. Wij hebben er toen maar voor gekozen om de groep op te delen in twee groepen, dan kom je veel beter door het verkeer heen. Halverwege afgesproken om elkaar bij een bepaald cafeetje te ontmoeten, ging perfect. Geen problemen met oversteken, inhalen en andere weggebruikers. Heerlijk rond getoerd met een klein clubje.

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 23 aug 2012 21:12

..
Laatst gewijzigd door ronner op 12 nov 2012 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie