Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 09 nov 2022 10:35

Ernie C. schreef: 09 nov 2022 10:14 Als wegtrekken al effect had, hadden die rottweilers waarschijnlijk niks kwaad in de zin. Een levenslang kwijltrauma was natuurlijk wel een optie.
Maar twee van die grote beesten zijn natuurlijk wel intimiderend voor een klein kind.
Honden kunnen ook voor volwassenen intimiderend zijn hoor.

Tijd in buitenland gewoond (Ankara, Turkije), en in bepaalde wijken aan de rand van de stad was het echt niet grappig.
Je hebt daar door de hele stad best veel zwerf honden, en die worden vaak gevangen (voor sterilisatie) en daarna buiten de stad weer los gelaten, maar die honden trekken dan (zeker 's winters) weer terug de stad in. En in die bepaalde wijken had je dus groepen zwerfhonden van meer dan 50 dieren.

En vaak gaat het nog om Kangals (Anatolische herder) en 1 zo'n beest kan al intimiderend genoeg zijn.

Anyway, ik ben al geen fan van grote honden (met dubieuze baasjes), en vind het idee van loslopende roedels wolven ook niet bepaald prettig.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 nov 2022 10:40

Ernie C. schreef: 09 nov 2022 10:14 Als wegtrekken al effect had, hadden die rottweilers waarschijnlijk niks kwaad in de zin. Een levenslang kwijltrauma was natuurlijk wel een optie.
Maar twee van die grote beesten zijn natuurlijk wel intimiderend voor een klein kind.
Gelukkig kan het ook anders:
Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 09 nov 2022 10:41

Gelukkig leven wolven hier meestal solitair. Een roedel hebben we hier niet zover ik weet.
Ik zie liever een wolf dan een groep zwerfhonden zoals jij die beschrijft want dan denk ik eerder aan hyena gedrag van zo’n groep.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 nov 2022 11:19

Ernie C. schreef: 09 nov 2022 10:14 Als wegtrekken al effect had, hadden die rottweilers waarschijnlijk niks kwaad in de zin. Een levenslang kwijltrauma was natuurlijk wel een optie.
Maar twee van die grote beesten zijn natuurlijk wel intimiderend voor een klein kind.
Dat is het ook, net als de wolf achter de fiets aan.

Maar het schrik effect was bij mijn zoon zo groot, daar heeft ie echt lang last van gehad.
En het effect dat ie bij het zien van een hond gewoon begon te rennen.

Mijn schoonzus heeft nu een zwitserse herder en daar spelen ze heel veel mee, dus het is wel weer goedgekomen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 nov 2022 19:51

Een oudje, bijna zeker dat deze al eens voorbij is gekomen.
Maar het prototype van de would be renner die denkt dat alles en iedereen voor hem opzij moet.
https://youtu.be/CFji0hcvXSc
I know myself like no one else
Nothing to defend

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 nov 2022 20:15

Het is ook niet handig van die agent om die racefietser in te halen en dan voor hem te duiken omdat er er tegenligger aan komt.
Hij had gewoon even moeten afremmen achter die racefietser.
Van een agent zou je toch verwachten net iets verder vooruit te kijken dan een gemiddelde automobilist.

Alleen om dan op auto te slaan, dan loop je idd risico om verkeerde tegen te komen die dan aan z'n stuur draait.

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 12 nov 2022 21:35

Die agent had inderdaad verder vooruit moeten kijken. Als je niet in kunt schatten dat een wielrenner sneller fietst dan een gewone fietser. Dus de agent snijdt gewoon de fietser af en had zijn excuses moeten aanbieden.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 13 nov 2022 08:45

De eerste agent die z’n excuses aanbiedt voor eigen handelen moet nog van de academie afkomen.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1339
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 13 nov 2022 09:45

Hmmm. Ik ben een keer van de weg gereden door een arrestatieteam met teveel haast. Dat leverde een mooi setje excuses op. Hun en mijn auto was van de Rijks Automobiel Centrale. Schade werd intern opgelost.
hun fietsen.

i-mac

i-mac 13 nov 2022 09:57

Se7en schreef: 13 nov 2022 08:45 De eerste agent die z’n excuses aanbiedt voor eigen handelen moet nog van de academie afkomen.
Wel heel erg kort door de bocht. Waarom is het toch steeds nodig om iedereen over dezelfde kam te scheren? Natuurlijk kan het soms beter ...

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 nov 2022 15:24

Lcsmet schreef: 12 nov 2022 19:51 Een oudje, bijna zeker dat deze al eens voorbij is gekomen.
Maar het prototype van de would be renner die denkt dat alles en iedereen voor hem opzij moet.
https://youtu.be/CFji0hcvXSc
Met zulke acties worden alle vooroordelen bevestigd. Is zijn gemiddelde snelheid ook naar de kl*te, andere reden voor zo’n reactie kan ik niet verzinnen. :dislike:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 nov 2022 15:34

fredmtb-sport schreef: 13 nov 2022 15:24
Lcsmet schreef: 12 nov 2022 19:51 Een oudje, bijna zeker dat deze al eens voorbij is gekomen.
Maar het prototype van de would be renner die denkt dat alles en iedereen voor hem opzij moet.
https://youtu.be/CFji0hcvXSc
Met zulke acties worden alle vooroordelen bevestigd. Is zijn gemiddelde snelheid ook naar de kl*te, andere reden voor zo’n reactie kan ik niet verzinnen. :dislike:
En toch zijn er, ook hier op het forum, die via den dat "de andere" zijn excuses moet aanbieden.
Als er zo'n aso ooit op mijn auto klopt gaat hij meer aan de hand hebben dan dat hij excuses moet aanbieden.

Ik merk trouwens dat mijn tolerantie drempel voor zo'n asociale "Strava segmenten - would be renner - maak plaats" types steeds lager wordt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie