Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2023 13:35

Page 3 girls!!!
Less is bore

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 14 mar 2023 13:40

SiO2 schreef: 14 mar 2023 12:55 Eens met Daniël. Waar gaat dit eigenlijk over? Vieze praatjes van een paar mannen op de werkvloer. Dat komt overal voor, zo schokkend vind ik het allemaal niet. En aangifte doen? Waarvan? Van vieze praatjes?

De VK begint trouwens steeds meer op de Story te lijken met dit soort rioolonderwerpen. Wellicht dat ze hun onderzoeksjournalisten eens kunnen inzetten op maatschappelijk relevante onderwerpen.
Zoals: de maatschappelijke relevantie van het aan de kaak stellen van de man die altijd alles heeft gehad en mocht doen en laten wat hij wilde zonder rekening te houden met de ander, die zijn eigen straatje schoon blijft vegen tegen beter weten in, wanneer de mensen die er last van hebben uiteindelijk zeggen dat ze er klaar mee zijn?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2023 14:04

Nee, je leest mijn post niet goed.
Less is bore

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2131
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 mar 2023 14:07

ophetkantje schreef: 14 mar 2023 13:16 15 jaar geleden hing er in vrijwel iedere garage, werkplaats, fabriekshal wel een kalender met schaars (on)geklede dames. In mijn ogen toen al niet echt vrouw vriendelijk, maar in die tijdsgeest waren er volgens mij erg weinig mannen die daar bij stilstonden......
Dan deze ook maar schrappen, voordat het forum compleet geschrapt wordt.
Dogma F

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mar 2023 14:09

ophetkantje schreef: 14 mar 2023 13:16 15 jaar geleden hing er in vrijwel iedere garage, werkplaats, fabriekshal wel een kalender met schaars (on)geklede dames. In mijn ogen toen al niet echt vrouw vriendelijk, maar in die tijdsgeest waren er volgens mij erg weinig mannen die daar bij stilstonden. Was toen niet netjes en terugkijkend zou je het kunnen (en denk ik moeten veroordelen) maar toen was het gewoon zo. Moet er toch niet aan denken dat er nu nog mensen aangesproken zouden worden op een kalender die ze in 2003 op hun werkplek hadden hangen. Soms moet je dingen ook gewoon zien in de tijd waarin ze plaatsvonden.

En de Pirelli kalender was zelfs een collectors item in die tijd, is nu (ook voor mij ) gewoon niet meer voor te stellen. Zelfs de cyclepassion kalender waar toch niet de minste vrouwelijke wielrensters in het verleden aan meewerkte kan in deze tijd niet meer, maar nogmaals andere tijden andere wetten en laten we mensen niet teveel afrekenen op hun gedrag van vroeger tegen de moraal van vandaag. (los van dat sommige echt in iedere tijd te ver gingen of gaan).
Of plaatjes van blote vrouwen vrouwonvriendelijk zijn is dan nog een wat ingewikkelder kwestie. Is het kunst, dan mag het van bijna iedereen en ik denk dat meeste vrouwen ook geen probleem hebben met zo'n kalender. Het mogen laten zien van lichaam was in het recente verleden juist een teken van emancipatie en de vrouw met hoofddoek wordt nog steeds als onderdrukt gezien. Dat is best pittige materie.

Maar deze kwestie is veel simpeler: uiteindelijk zal er bij iedere seksuele relatie een keer een seksueel getinte opmerking geplaatst worden. Fouten maken mag, dus soms doet iemand dat te vroeg of terwijl de andere hele andere intenties had. Kan gebeuren, excuses aanbieden en klaar.

Op het werk/ tijdens werktijd is het nog simpeler: je doet het niet. Nodig eerst eens iemand uit om wat te gaan eten of drinken en kijk of er ook privé een klik is. Dan treedt automatisch de bovenstaande alinea in werking.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 mar 2023 15:16

Ramon73 schreef: 14 mar 2023 14:07
ophetkantje schreef: 14 mar 2023 13:16 15 jaar geleden hing er in vrijwel iedere garage, werkplaats, fabriekshal wel een kalender met schaars (on)geklede dames. In mijn ogen toen al niet echt vrouw vriendelijk, maar in die tijdsgeest waren er volgens mij erg weinig mannen die daar bij stilstonden......
Dan deze ook maar schrappen, voordat het forum compleet geschrapt wordt.
Ik meen ergens iets goeds gelezen te hebben over 'verantwoordelijkheid':
Hanz Bé schreef: 11 mar 2023 10:12 Kom op zeg, het gaat er gewoon om dat veel mannen zich niet kunnen gedragen, en daarin gedekt worden door (vaak) andere meelachende mannen. Het wordt tijd dat wij als mannen ook eens onze verantwoordelijkheid pakken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 14 mar 2023 15:22

i-mac schreef: 14 mar 2023 09:48
marsman schreef: 14 mar 2023 09:35 Ik vraag me of het niet beter had geweest als Marijn gewoon aangifte had gedaan, of iets in die richting. Ik heb er altijd vertrouwen in dat ons rechtssysteem zoiets heel goed afhandelt. Dan blijf je als Marijn veel meer uit de wind.
Aangifte doen ... maar hoe moet je dat bewijzen? Het is immers woord tegen woord.
En intussen is zo ongeveer iedereen hier ervan overtuigd dat Danny dit alles heeft gedaan en het hele verhaal van Marijn klopt.
Gaat wel erg makkelijk, moet ik zeggen.
Er is toch nog geen rechtszaak of schuldbekentenis geweest, of wel? Heb ik die gemist?
Dan nog: als de verjaringstermijn 6 jaar is, is het toch te laat en blijft een trial by media over. Waarvan akte.

Maar misschien heb ik heel veel gemist, ik beken dat ik dit alles niet op de voet volg.

Edit: als de redactie een andere auto wil regelen op basis van een verhaal van een persoon midden een TdF proces vind ik dat al veel.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

marsman
Forum-lid
Berichten: 2367
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 mar 2023 15:32

Ondertussen in een vergelijkbare case: https://www.geenstijl.nl/5169628/worden ... li-b/#more

OM gaat Borsato dus niet vervolgen. Dat leek me toch wel de verwachting. Zo zie je maar.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 14 mar 2023 15:46

Aangifte en strafbaar lijkt me onzin in deze zaak. Ik snap niet goed hoe dat er bij gehaald wordt.

Het gaat over een onveilig werkklimaat. In mijn omgeving heb ik ook wel managers zien verdwijnen via de achterdeur vanwege een onveilig werkklimaat. Van een aantal neem ik aan dat ze niet zomaar weer een baan vinden. Van een aantal bekende Nederlanders verwacht ik dat ze ook niet zomaar weer op hun podium stappen. Met beide heb ik helemaal geen moeite.

De hype in de media en de grote verontwaardiging er om heen is dan wel wat overdreven. Mensen, ook de media met hun hypes, kunnen schijnbaar niet normaal doen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2023 15:59

borgmonster schreef: 14 mar 2023 15:22
Dan nog: als de verjaringstermijn 6 jaar is, is het toch te laat en blijft een trial by media over. Waarvan akte.

Werd hierboven ook al aangehaald: https://nos.nl/artikel/2467433-ali-b-en ... rsato-niet
Marco niet vervolgd; weg carriere, weg inkomen, weg privacy.

Aangifte/Strafbaar heeft er imho wel degelijk mee te maken: voor meer ernstige vergrijpen geldt een verjaringstermijn en in deze gevallen mag iedereen door het slijk worden gehaald en zeer zwaar worden gestraft. Dat is gewoon niet fair.
We hebben in NL een rechtssysteem waarbij onschuld geldig is tot bewijs is geleverd en waar een strafmaat is toegekend.
De boel wordt nu fors uit proporties getrokken.
Less is bore

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 14 mar 2023 16:20

Je vertelt nu hoe het niet moet. Maar hoe moet het dan wel?

Stel dat een Marco Borsato bij The Voice een onveilig klimaat heeft veroorzaakt, samen met wat andere mensen, wat moet er dan wel gebeuren vind je? Enkel bij The Voice wegsturen en vrolijk verder gaan? Dat is ook een "strafmaat" van niets. Het zijn toch ook mensen die een voorbeeldfunctie hebben en daarmee meer verantwoording dragen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mar 2023 16:30

Hoort er inderdaad bij, vooral omdat het onderzoeksjournalisten zijn die het werk opknappen. Zouden i.p.v. daarvan de leidinggevenden hun werk naar behoren uitvoeren, dan kon het redelijk in de luwte opgelost worden. Maar als beroemd persoon loop je altijd het risico op een lek. Daar kies je voor bij zo'n carrière.

Zonder strafzaak kun je als gewoon werknemer ook gewoon weer overal aan de slag en je daar gaan misdragen. Dus dat is geen argument.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie