Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 aug 2022 16:31

Je kunt het nooit weten zolang je er niet bij was. Zelf had ik laatst ook een vreemde situatie, reed ook helling-af, richting twee tegemoet komende wandelaars. Pad is daar 4-5 meter breed, strak geasfalteerd, autovrij. Die twee wandelaars hadden ook een kleine 4 meter breedte van de weg nodig....voor 2 personen.... Dan zit ik met het "dilemma" of ik daar nou voor moet bellen. Ik kom je tegemoet, de weg is meer dan breed genoeg voor twee wandelaars en een fietser, en doordat jij niet op je omgeving let moet ik je uit je coconnetje bellen. Dus toch maar niet gebeld, geeft soms meer ergernis dan wel bellen (tsja, dilemma's). Ben je er voorbij en blijkt dat een van de wandelaars behoorlijk geschrokken is (er wordt daar nochtans veel gefietst), krijg je diverse verwensingen naar je hoofd.
Had ik vooraf gebeld dan was met ook geschrokken, aan de kant gegaan (misschien) en de ergernis minder groot. Of je trekken je juist van de fiets af.

Goed dat die wandelaar van Sander Dekker vervolgd wordt, dan komt er tenminste een gedegen onderzoek.
Dogma F

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 aug 2022 17:02

Vandaag 3 (drie) E-bikers gepasseerd die in hun spiegel keken en opzij gingen zonder dat enig belletje nodig was!
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 16 aug 2022 18:48

Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.

Maar oplossing zie ik ook niet echt
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 aug 2022 19:26

Tracking, jammer voor mij, maar ik word toch echt regelmatig gevaarlijk voorbij gegaan door Fransen. Vorig jaar de kant in gereden door een Luxemburger met een fietsrek achterop.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 aug 2022 19:40

Tracing_NL schreef: 16 aug 2022 18:48 Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.

Maar oplossing zie ik ook niet echt
De oplossing? Regelmatig opnieuw examen doen. Nu halen we als jeugdige/jongere een rijbewijs en je leven lang vraagt niemand meer of je het ook echt (nog) kunt. Zolang je het niet te bont maakt tenminste.
Dat weggedrag dat jij hebt gezien is egoïsme gecombineerd met slecht chauffeurschap, gewoon gegroeid in de jaren omdat niemand er iets van zegt.

Een heftruck moet je elk jaar of 2 opnieuw examen doen maar de auto wordt niet naar omgekeken.
Dogma F

1094
Forum-lid
Berichten: 1596
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 16 aug 2022 19:53

Je kan wel een herhaalexamen doen maar dan is het daarna toch weer terug naar het oude aso gedrag

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 aug 2022 20:21

Ramon73 schreef: 16 aug 2022 19:40
Tracing_NL schreef: 16 aug 2022 18:48 Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.

Maar oplossing zie ik ook niet echt
De oplossing? Regelmatig opnieuw examen doen. Nu halen we als jeugdige/jongere een rijbewijs en je leven lang vraagt niemand meer of je het ook echt (nog) kunt. Zolang je het niet te bont maakt tenminste.
Dat weggedrag dat jij hebt gezien is egoïsme gecombineerd met slecht chauffeurschap, gewoon gegroeid in de jaren omdat niemand er iets van zegt.

Een heftruck moet je elk jaar of 2 opnieuw examen doen maar de auto wordt niet naar omgekeken.
Whahaha uberhaupt een examen doen is bij het CBR al een opgave. En jij wil mensen opnieuw laten gaan. Grootste gedeelte van de automobilisten veroorzaakt geen structurele problemen.

Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 aug 2022 21:14

Dat zou inderdaad een hele eenvoudige in te stellen regel kunnen zijn.
Voor de rest ben ik wel klaar met alle regeldriften.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 aug 2022 21:18

thestudent schreef: 16 aug 2022 20:21

Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Die is er al alleen kent niemand hem!
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.


Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 16 aug 2022 21:49

wasbeer2006 schreef: 16 aug 2022 21:18 Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.
Het OM begint geen zaak als er geen getuigen zijn of er bewegend beeld gemaakt is.
Ik meende mij te herinneren dat er ook getuigen waren van het voorval dus even ge-ecosiaat.
Volgens getuigen zou de Haagse oud-minister, die op zijn racefiets door de duinen reed, gegrepen zijn door een 42-jarige wandelaarster. De politie kan nog niets zeggen over de toedracht van het incident. ,,We zijn nog druk bezig met het onderzoek.”
Zie dit artikel op de site van de Stentor.

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 16 aug 2022 21:55

wasbeer2006 schreef: 16 aug 2022 21:18
thestudent schreef: 16 aug 2022 20:21

Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Die is er al alleen kent niemand hem!
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.
Heb je daar dan ook een bron bij? Ik leer graag bij....

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 aug 2022 21:57

Ergens een linkje dat het wel is vastgelegd? Ik kan het me ook niet herinneren het ooit ergens gezien te hebben.

Alleen algemene bepalingen. Dat het geen hinder op mag leveren en andere blaat.

Naja in Spanje kom je wel eens van die bordjes tegen. In nederland komen ze vrolijk met 2cm voorbij.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie