Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 jun 2023 10:04

1094 schreef: 07 jun 2023 06:47
Ernie C. schreef: 06 jun 2023 21:52 Omdat outgaan een normaal onderdeel is van de "drugsbeleving". Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat iemand die zo stoned is als een garnaal dat verkeerd inschat. Drugs wordt doorgaans gebruikt samen met andere drugsgebruikers. Dan hoef je geen goede begeleiding te verwachten imho.
Dat is wel heel kort door de bocht
Klopt, is net te kort door de bocht voor "drugs" in het algemeen. Voor GHB en andere (cocaïne, heroïne,...) drugssoorten - laat ons zeggen alles waar een doorsnee mens niet van weet waar het te halen - is dat echter wel vaak de realiteit. Wanneer het niet in selecte groep met andere verslaafden gebruikt wordt, dan is het gebruiken ergens alleen en verstopt.
Daarbovenop zijn er best veel verslaafden aan zulke middelen die de kwaliteit van hun drugs net aftoetsen aan hoe hard ze er van de wereld gegaan zijn, wat impliceert dat ze ook op zoek gaan naar de bronnen waar ze de hoogste kwaliteit (of zo snel, veel en hard mogelijk out gaan) vinden.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 07 jun 2023 10:29

razenderoeland schreef: 07 jun 2023 08:58 Denk ik heel kort door de bocht als ik stel dat drugs totaal niet nodig zijn om een beetje lol te hebben?
Dit.

En als neveneffect subsidieer je de geweldadige criminele drugsorganisaties niet.

win-win.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 jun 2023 10:29

Beste mede forummers, volgens mij hebben de posts al een paar pagina's helemaal niets meer te maken met Wielrenners in de media.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 jun 2023 10:53

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jun 2023 14:56

razenderoeland schreef: 07 jun 2023 08:58
1094 schreef: 07 jun 2023 06:47
Ernie C. schreef: 06 jun 2023 21:52 Omdat outgaan een normaal onderdeel is van de "drugsbeleving". Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat iemand die zo stoned is als een garnaal dat verkeerd inschat. Drugs wordt doorgaans gebruikt samen met andere drugsgebruikers. Dan hoef je geen goede begeleiding te verwachten imho.
Dat is wel heel kort door de bocht
Denk ik heel kort door de bocht als ik stel dat drugs totaal niet nodig zijn om een beetje lol te hebben?
Ja dat is heel kort door de bocht...... voor jouw waarschijnlijk wel, voor mij ook. Maar voor ruim 2 miljoen mensen + 2 miljoen alcohol verslaafden niet, zit je toch op ruim een kwart van de bevolking.

Maargoed ik heb vroeger ook wel een paar keer wat gebruikt, was te tellen op twee handen. En ik denk het halve forum hier wel. Er heerst alleen een soort taboe op, terwijl het wel vaak stoer is te vertellen dat je een halve krat bier op hebt. Ik begrijp dat nooit zo goed.

Vergis je niet hoeveel drugs er wordt gebruikt en vooral ook in "hogere" kringen.
Het zit over de hele bevolking echt niet alleen in de minder begaafden.

En meer dan drie drankjes op een avond is ook gewoon drugs gebruik.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 jun 2023 15:21

Eigenlijk is 1 drankje ook druggebruik. Wat je wil bedoelen is dat 3drankjes in jouw ogen misbruik is.
Die kleine nuance tussen gebruik en misbruik is bv. dat er gebruikers zijn die wel blijven functioneren in de maatschappij. Kort door de bocht, omdat ze zichzelf hetzelfde geleerd hebben als wat we via maatschappij meekrijgen op vlak van alcohol drinken: je moet weten wanneer het kan en hoeveel genoeg is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2023 15:36

Ik ben ook niet tegen drugs maar wel voor eigen verantwoordelijkheid daarin. Ga je je met 3 vrienden klem zuipen en er gebeurt wat met jou, hoef je van die andere 2 ook niet meer te verwachten dat ze de situatie helder in kunnen schatten.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 jun 2023 15:59

100% akkoord

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 jun 2023 16:51

Lcsmet schreef: 06 jun 2023 17:11 Als de boef dat zou beseffen alvorens hij tot de inbraak overgaat zou dat een heel pak inbraken voorkomen.
Dat klinkt nog vrij verstandig.
Lcsmet schreef: 06 jun 2023 17:11 Wie mij of mijn dierbaren serieus onrecht, en liefst bepaal ik zelf wat onrecht is, aandoet mogen ze van mij liquideren.
Maar hierboven, niet echt. Gelukkig woon je stuk verderop. Je kunt iets vinden van de straffen die mensen krijgen, maar zelf bepalen wat onrecht is lijkt mij vrij primair en vanuit de hersenschors geredeneerd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 jun 2023 17:41

Staat of valt eigenlijk met wat je onder "serieus onrecht" plaatst als persoon. Voor de 1 is dat moord, voor de ander is dat een stuk vlees minder op een BBQ feestje.
Diefstal/inbreken/vandalisme, hoe erg ook, is iets waar de gemiddelde mens snel van herstelt.
Als je richting mishandelen gaat als ondergrens voor "serieus onrecht", dan spreken we wel direct in een heel andere categorie.

Als gemiddeld lid van de maatschappij, zou je het ongeveer moeten kunnen vinden met het gemiddelde oordeel van de maatschappij. Anders moet je jezelf afvragen of je niet te goed gelovig/zwart gallig ingesteld bent.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jun 2023 18:18

bartdr schreef: 07 jun 2023 15:21 Eigenlijk is 1 drankje ook druggebruik. Wat je wil bedoelen is dat 3drankjes in jouw ogen misbruik is.
Die kleine nuance tussen gebruik en misbruik is bv. dat er gebruikers zijn die wel blijven functioneren in de maatschappij. Kort door de bocht, omdat ze zichzelf hetzelfde geleerd hebben als wat we via maatschappij meekrijgen op vlak van alcohol drinken: je moet weten wanneer het kan en hoeveel genoeg is.
Nee ik vind 3 drankjes geen misbruik, maar wel "drugs/verdovend" gebruik. Waar ik niks mis mee vind, zij het met mate en niet verslavend.

Eens genoeg vrienden die ik verslaafd vind maar wel prima functioneren. De vraag is voor hoelang.
Goed ik heb dat ook tegen diegene gezegd en een paar zijn er ook wel minder door gaan drinken, sommige niet, ook prima eigen keus. Vergis je niet hoe groot de groep is die meer dat 20 drankjes in de week nuttigt.

Persoonlijk drinken mijn vrouw en ik sinds we kinderen hebben ook niet meer beide veel op een avond. Stel dat er wat is en je moet weg. Gaat misschien ver, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er daardoor iest gebeurt.

Het komt er neer dat vrijwel iedereen iets stress verlagends/ ontspannends nodig hebt. Voor sommige is dat een fiets en voor andere (veel) drank/drugs eten, rellen op de voetbal etc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jun 2023 18:37

bartdr schreef: 07 jun 2023 17:41
Diefstal/inbreken/vandalisme, hoe erg ook, is iets waar de gemiddelde mens snel van herstelt.
Zo…..daar hebben we een fundamenteel verschil van mening.
Inbraak, zeker als je thuis bent, kan een traumatische ervaring zijn die veel te laag wordt gestraft. Ik weet dat het niet realistisch is, maar hand eraf zou prima mogen van mij. Ik zal mild zijn, mag onder narcose ;-)
Less is bore

Plaats reactie